İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SEVİLMEK İÇİN 6 YOL GÜLÜMSEYİN İSİMLERİ HATIRINIZDA TUTUN
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… YÖNTEMLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM Bu Etkinlikte kazanıma yönelik etkinlik yerine Çatışma durumunda yaptığımız.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ÇATIŞMA ÇÖZME.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ
ÇATIŞMA ÇÖZME-YÖNETİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ Hazırlayan ve Sunan: Yusuf URHAN-Psikolojik Danışman BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İNSAN İNSANA. Bir Şiir ve Düşündürdükleri Selam Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, atlara, otlara İnsanlara selam ver. Ne.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR

İnsanlar birbirlerinden nefret ediyorlar, Çünkü birbirlerinden korkuyorlar. İnsanlar birbirlerinden korkuyorlar, Çünkü birbirlerini tanımıyorlar. İnsanlar birbirlerini tanımıyorlar, Çünkü iletişim kuramıyorlar. Martin Luther King

İLETİŞİM Anlamların ortak kılınması sürecidir. Bilgi, düşünce, tutum ve duyguların bir kişi veya grup tarafından, diğer kişi ya da gruplara, uygun semboller kullanarak paylaşılması sürecidir. Anlamların ortak kılınması sürecidir.

İ L E T İ Ş İ M   M E S A J K A Y N A K K A N A L A L I C I Fikir, bilgi Duygu, tutum Beceriler * İletişim bece. * Kültür * Sosyal sistem M E S A J *İçerik *Öğeler *Kullanılan kod Hareket, jest, mimik, ses, söz, ışık, ısı,çizim, resim, heykel, yazı, formül vb.. K A N A L Beş Duyuya yönelik * Araç gereçler *Yöntem ve teknikler A L I C I Fikir, bilgi Duygu, tutum Beceriler   G ü r ü l t ü D Ö N Ü T

Kaynağın iletişim başarısı; * Kendisi, alıcısı ve ileteceği konu hakkındaki bilgi ve becerilerine * Kendisi, alıcısı ve ileteceği konu hakkındaki tutumuna * Yetişmiş olduğu ve halen içinde bulunduğu toplumsal ve kültürel çevreye * İletişim becerisine Konuşma – Yazma (Kodlama) Dinleme – Okuma (Kod çözme) DÜŞÜNME bağlıdır.

Kaynağın güvenirliği Daha çok alıcının kaynağa yüklediği bir özelliktir. Kaynağın uzmanlığı Bir değer olarak bilgi, ona ulaşana da değer katar. Kaynağın inanırlığı Kendi çıkarını savunmayanlar daha güvenilir görülür. Kaynağın çekiciliği Benzerlik, görünüş, hoşa gitme ikna etkisini arttırır.

Ortak Yaşantı Alanı OYA

BİREYLERARASI İLETİŞİM SÖZLÜ SÖZSÜZ PLANL I YÜZ ve BEDEN BEDENSEL TEMAS MEKAN KULLANIMI Dil Dil ötesi B E D E N D İ L İ Konuşma PLANSIZ ZAMAN Yazma ARAÇLAR

Yıkıcı Tartışma Empati İLETİŞİM KURMA İlk İzlenim - Kıyafet Aynalama Buzları Kırma Yıkıcı Tartışma Empati * Hoşnutsuzluk * Duyarsızlık * Duygudaşlık Hoşgörü

YIKICI TARTIŞMA * KAÇINMAK * HASIRALTI ETMEK * SUÇLU HİSSETTİRMEK * KONUYU DEĞİŞTİRMEK * OLUMSUZ ELEŞTİRMEK *AKIL OKUMAK * TUZAK KURMAK * İMA ETMEK * BARDAĞI TAŞIRMAK * TEDİRGİN ETMEK * ŞAKAYA BOĞMAK * YARAYA DOKUNMAK * DEĞİŞMEYE İZİN VERMEMEK * YOKSUN BIRAKMAK * YARDIMI ESİRGEMEK

TOPLUMSAL OLGUNLUK Toplumsal olgunluğa ulaşan kişi, İnsanın başkalarıyla iyi ilişkiler kurmada ve etkili çalışmada toplumun istek ve beklentilerini karşılayacak toplumsal gelişim düzeyine ulaşmasıdır. Toplumsal olgunluğa ulaşan kişi, Yardımlaşma, Dayanışma, Toplumun etkinliklerine katılma, Başkalarının özgürlüğüne saygılı olma, Başkalarının haklarına saygılı olma, Toplumsal sorunların çözümüne katılma, Sevinçleri üzüntüleri paylaşma, gibi davranışları kişilik özelliklerine dönüştürür.

 1. BEN HAKLI DEĞİLİM – SEN HAKLI DEĞİLSİN İLETİŞİMDE BEN – SEN  1. BEN HAKLI DEĞİLİM – SEN HAKLI DEĞİLSİN * Kendi davranışının yanlışlığını ima eder. Fakat gerçekte karşısındakinin de hata yaptığını söyler.  2. BEN HAKLI DEĞİLİM – SEN HAKLISIN * Kendi davranışının yanlışlığını ima eder. Fakat gerçekte karşısındakinin de hata yaptığını söyler.  3. BEN HAKLIYIM – SEN HAKLI DEĞİLSİN * Kişinin sık sık baba rolü üstlenmesidir. Böyle bir tavır, kişileri isyana sürükler. 4. BEN HAKLIYIM – SEN HAKLISIN * Anlaşmazlıkları çözmek için yetişkin davranışı sergiler. Karşısındakine saygı duyar ve görüş açısını anlamaya çalışır. Amaç, her zaman uzlaşma-anlaşma sağlamaktır.

Aşamalı Empati Sınıflaması Senin sorunların karşısında sen ne düşünüyor ve ne hissediyorsun? 10. Derin duyguları anlama 9. Tekrarlama 8. Soruna eğilme 7. Destekleme BEN BASAMAĞI Senin sorunların karşısında ben ne düşünüyor ve ne hissediyorum? 6. Benim duygularım 5. Bende de var 4. Teşhis 3.Akıl verme 2. Eleştiri SEN BASAMAĞI Senin sorunların karşısında onlar (TOPLUM) ne düşünüyor ve ne hissediyor? 1. Senin sorunların karşısında başkaları ne düşünüyor ve ne hissediyor? ONLAR BASAMAĞI

SUNUŞ Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver, Taşlara, kuşlara, Atlara, otlara, İnsanlara selam ver. Ne görürsen selam ver. Sonra çıkarıp cebinden aynanı Bir selam da kendine ver. Hatırın kalmasın el gün yanında Bu dünyada sen de varsın! Üleştir dostluğunu varlığa, Bir kısmı seni de sarsın.   Üstün Dökmen 1976