Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
Liderlik ve Örgütsel Adalet
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Öfke Yönetimi.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
LİDERLİK.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
GÜZELLİGİN AKLI ÇELEN NUMARALARI Rakamların bir dili olduğunu bilirsiniz. Peki, bunların sizin güzelliğinize ait minik sırlarla dolu olduğunu da bilir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Astlarını yetkilendirir.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
REHBERLİK.
KİŞİLİĞİNİZİ TANIYIN.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DOĞDUĞUNUZ GÜN VE RENGİNİZ BAŞLA.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
PEER SUPPORT TEAM.
POPÜLER OPTİMİST GÜÇLÜ KLORİK
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
John L. Holland ve Kişilik Tipleri
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
HİZMETTEKİ GÖREV VE İLKELERİMİZ KENDİMİZİ SORGULAMA VE TANIMLAMA BOŞ GEREKSİZ BİLGİ KİRLİLİĞİ, GÖRÜNÜM KİRLİLİĞİ, ZAMAN KAYIBI, İSRAFINI ÖNLEME. DÜZENLİ,
Sosyal Bilgiler İletişim
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
1 İLETİŞİM Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN. 2 BEDEN DİLİ “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.” MEVLANA “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
MOTİVASYON.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
DEĞERLERİMİZ.
Kişisel Rehberlik.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ TEST
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
DOĞDUĞUNUZ GÜN VE RENGİNİZ BAŞLA.
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
7. Hafta Yöneltme (Liderlik).
Sunum transkripti:

Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN İLETİŞİM Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN

İLETİŞİM NEDİR ? Genel olarak iletişim “ İki birim arasındaki bilgi, duygu ve düşünce alışverişidir.”

İLETİŞİM SÜRECİ

İLETİŞİMSİZLİK NEDİR ? “İnsanların duygu, düşünce ve bilgilerini diğer insanlarla paylaşmalarında kendilerinden, karşıdaki kişilerden ya da çevresel koşullardan kaynaklı olumsuzluklar sonucunda iletişimin kurulamaması durumuna iletişimsizlik diyebiliriz.”

İLETİŞİMİN FONKSİYONLARI Bilgi taşır Kararları Taşır Emirleri Taşır Etkileşimi Sağlar Sağlıklı ilişkilerin kurulmasına yardım eder Geri bildirim (feedback) imkanı sağlar

İLETİŞİM TÜRLERİ Sözlü İletişim Kişi İçi İletişim Kişiler Arası İletişi Örgüt İçi İletişi Kitle İletişim

DİNLEME Pasif Etkin Dinleme

ETKİN DİNLEMEDE GEREKLİ YAKLAŞIMLAR Yoğunlaşma Empati Kabullenme Anlamaya Gayret Gösterme

İLETİŞİM VE KİŞİLİK

İyi bir iletişimci olabilmek, herkesle uyumlu ilişkiler kurabilmek için öncelikle insanların kişilikleri hakkında ipucu yakalayabilmek ve onlara kişilik tiplerine göre davranmak gerekir. İnsanlar dokuz farklı kişilik tipine ayrılırlar.

Reformcu Kişilik ( Rasyonel ve İdealist) Bu kişiler düzenli, akılcı, mükemmeliyetçi, dürüst, detaycı, kontrollü olmaları ile dikkat çeker.

Danışman Kişilik (şefkatli ve Cömert) Bu kişiler açıklayıcı, insanları seven, ılımlı, hassas yardımsever kişilerdir.

Başarıcı Kişilik (Etkin ve Hırslı) Bu kişiler esnek, kendini geliştirebilen, enerjik insanlardır. Başarı prestij ve statü onlar için önemlidir.

Tasarımcı Kişilik(Bireysel- Duyarlı) Bu kişiler kendi düşünce ve duygularını inceleyen, sanatsal, ifade gücü yüksek çabuk öfkelenen kişilerdir. Kendi stillerini yansıtan işler yapmayı severler.

Araştırıcı (Ketum ve Entelektüel) Bu kişiler, anlayışlı, yenilikçi, sır saklayan yalıtılmış, kendi başlarına olmaktan hoşlanan eksantrik tiplerdir. Kriz zamanlarında soğuk kanlıdır.

Sorun Çözücü Kişilik (Korunaklı- Üstlenici) Bu kişiler sorumluluk sahibi, meşgul, çalışkan ve güvenilirlerdir. İşlerin halledilmesinde katkısı olan anlaşmalar ve işbirlikleri yaparlar.

Hevesli Kişilik (Meşgul ve Eğlenceyi Seven) Bu kişiler içlerinden geldiği gibi hareket eden, çeşitli yetenekleri olan, atılgan, dağınık, karizmatik kişilerdir. İlgiden çok hoşlanırlar.

Meydan Okuyan (Lider ve Kararlı) Bu kişiler kendilerine güvenen, güçlü, komuta eden ve çatışmacı kişilerdir. Ne istediklerini bilirler ve bunu başarmak için ellerinden geleni yaparlar.

Uzlaşmacı (Rahat ve Kendini Göstermeyen) Bu kişiler, insanlara acık, güven tazeleyen, kabul edilebilir, uyumlu kişilerdir. Grup içinde bölünmelere sebep olmazlar, çatışma yaratmazlar.

İLETİŞİM TÜRLERİ İletişim Türleri Yazılı Sözlü Sözsüz