İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Girişimci: Candan İŞVEREN
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI (Yapım - Uygulama)
Sabit sermaye yatırım giderleri
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Finansal planlamada temel amaç;
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Kamu Ar-Ge Fon Kaynaklarına Erişim
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
HAZIRLAYAN: ASENA AKBULUT
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Başlamak için sorular:
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
İNKÜBASYON HAKKINDA TEMEL KAVRAMLAR / ANKARA.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
LOJİSTİKTE KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Lojistik Merkez Yer Seçimi
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Sunum transkripti:

İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN

İşletmelerin Kuruluşu Yatırım sürecinin aşamaları Yatırım düşüncesi- İş Fikri Mutlaka daha önce yapılmamış bir iş olması gerekmiyor Sıfırdan yeni bir iş Var olan işi büyütmek Ürünlerde değişiklik Üstünlüklerin başka alanlarda kullanma Yeni ürün Distributör olmak Franchising

Yatırım sürecinin aşamaları Yapılabilirlik (fizibilite) araştırmaları Ekonomik araştırmalar Pazar araştırması, doymuş Pazar mı doymamış Pazar mı? Büyüme potansiyeli var mı? Karlılık potansiyeli nedir? Teknik araştırmalar üretim teknolojisinin seçimi ve gereklilikleri; lisans, patent olanakları, kuruluş yeri, kritik kaynaklar Finansal araştırmalar Yasal araştırmalar Örgütsel araştırmalar iş analizi, iş bölümü, yetki dağılımı, insan kaynaklarının dağılımı Yapılabilirlik projesi (ön proje) Değerlendirme ve yatırım kararı Rantabilite !

Yatırım sürecinin aşamaları Kesin proje- İş Planı Detaylandırma ilk 5 yıl hayatta kalan işletmelerin %95’inin iş planı var İşletmenin özgeçmişi İşletme hakkında (yöneticiler için) genel bir resim İşletmenin kredi bulması; Paydaşların işletmeyi tanıması ve Amaçlara ulaşma derecesi için ölçüt

Yatırım sürecinin aşamaları İş Planının Hedefleri Kredi sağlayan kurumları ikna etmek İş fikrinin uygulanabilirliğini değerlendirmek İşletme için rehberlik etmek Çalışanların teminine yol göstermek Müşteri ve tedarikçileri ikna etmek İş planının İçeriği Kapak sayfası, içindekiler, yönetici özeti, işletmenin tanıtılması, pazarlama planı ve stratejileri, üretim planı, yönetim takımı, finansal plan

Yatırım sürecinin aşamaları 1. Kapak sayfası Firmanın adı, adresi, iletişim bilgileri Sahiplerin, üst düzey yöneticilerin adları Planın hazırlanma tarihi Hazırlayanların adı 2. Yönetici özeti (özlü biçimde) İş planının amaç ifadesi İş fikri Kimiz, ekibimizde kimler var, güçlü yönler, rekabet üstünlükleri Büyüme potansiyeli Pazarlar Finansal ihtiyaçlar Öngörüler

Yatırım sürecinin aşamaları 3. Örgütsel plan Yönetim ekibi Misyon bildirgesi Hukuki biçim Giriş stratejisi İşin kurulacağı yer ve seçimi İhtiyaç duyulan personel

Yatırım sürecinin aşamaları 4. Pazarlama planı (fiyat, satış, strateji…) 5. Üretim planı (tedarik, ar-ge, üretim…) 6. Finansal plan (varsa geçmiş veriler, ilk yıla ilişkin tahminler, harcamalar nasıl sağlanacak, yatırımın getirisi ne olacak, nakit akışı nasıl yönetilecek, başa-baş analizi…)

İşletmelerin Kuruluşu Projenin uygulanması Faaliyete başlama

Kuruluş Yeri Seçimi Kuruluş Yeri Seçimi/Kararı Sadece yeni iş için değil yer değiştirme ve yeni tesisler için de zor bir karar Belirli bir ülkenin seçim, bölgenin seçimi, arsanın seçimi Kuruluş Yeri Seçimini Etkileyen Faktörler İşletmenin faaliyet alanına göre öncelik sıralaması değişecektir. Hammadde ve yardımcı malzeme ya da yarı-mamül Taşıma Ulaşım kanallarına yakınlık Pazara yakınlık Taşınması zor, bakım-onarım satış sonrası hizmet gerektirme, yaygın satış ya da niş pazarlara hitap etme İşgücü (emek)

Kuruluş Yeri Seçimi Kuruluş Yeri Seçimini Etkileyen faktörler (dvm) Doğal kaynaklar ve enerji Enerji ihtiyaç düzeyi Suya ihtiyaç düzeyi Doğa koşulları Atıklar İklim koşulları Özendirme önlemleri ! Enerji, ulaştırma, haberleşmede devlet yardımı Yatırım indirimi, gümrük indirimi, özendirme kredisi, vergi iadesi vb.