ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretim Planlaması.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Öğretim Tasarımı
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Temel Kavramlar.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Program Geliştirme ve Öğretim
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
YAYGIN EĞİTİM.
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ BÖLÜMI eğitim ile ilgili TEMEL kavramlar

Eğitim Nedir? Günümüze gelene kadar eğitimle ilgili birçok tanım yapılmıştır. Bunlardan bazıları; Bireyin toplum standartlarını, inançlarını ve yaşam yollarını kazanmasında etkili olan tüm sosyal süreçlerdir. Kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür. En genel tanımı ile eğitim; «bireyde davranış değişikliği meydana getirme sürecidir».

Eğitim Türleri Eğitim Türleri Formal Eğitim İnformal Eğitim Örgün Eğitim Yaygın Eğitim Halk Eğitim Hizmet İçi Eğitim

İnformal Eğitim Bireyin doğumundan ölümüne kadar olan süreçte gelişigüzel, plansız ve programsız olarak meydana gelen ve günlük yaşantı içerisinde çoğu kez bireyin farkında olmadan kazandığı davranışlardır.

Formal Eğitim Planlı ve programlı olan eğitimdir. Bireyin davranışlarında planlı ve programlı olarak istendik davranış değişikliği meydana getirilmektedir.

Formal eğitim ile informal eğitim arasındaki en temek farklar; Planlı ve programlı. Belirli bir süreci kapsar. Sadece istendik davranışlar kazandırılmaya çalışılır. Plansız. Sınırlı bir süre yoktur. Hem istendik hem de istenmedik davranışlar kazanılmaktadır.

Formal Eğitim Formal eğitim kendi içerisinde örgün ve yaygın olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır. Örgün Eğitim; Belirli yaş grubundaki bireylerin toplumun ihtiyaçları doğrultusunda okul çatısı altında düzenli olarak verilen eğitim türüdür. Temel basamak sırası; Okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimdir.

Formal Eğitim Yaygın Eğitim; Örgün eğitime hiç gitmemiş veya basamaklardan herhangi birini yarım bırakmış kişilerin ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılamaları amacıyla gerçekleştirilen eğitim türüdür. Yaygın eğitim kendi içinde «halk eğitimi» ve «hizmet içi eğitim» olmak üzere ikiye ayrılır.

Formal Eğitim Halk Eğitimi; Örgün eğitimden yararlanamamış bireylerin belirli bir süreç içerisinde gereksinim duydukları alana yönelik ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda gerçekleştirdikleri planlı ve programlı bir süreçtir. Köy kadın kursları, dikiş-nakış kursları, okuma yazma kursları....

Formal Eğitim Hizmet içi eğitim; Belirli bir meslek alanında yetişmiş kişilerin o alana özgü sahip oldukları ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılamak amacıyla gördükleri kurslardır. Örneğin öğretmenin alanı ile ilgili katıldığı hizmet içi eğitim kursları, bilgisayar destekli kullanımı eğitim...

Öğrenme Farklı tanımlar vardır; Etki-tepki arasında bağlantı kurma Davranış değişikliği Fikirler arasında çağrışım kurma

Öğrenme Günümüzde birçok psikolog ve eğitimci öğrenmeyi «yaşantı ürünü kalıcı izli davranış değişikliği» olarak tanımlamaktadır. Buradan da anlaşılacağı gibi sürecin sonunda bireyde davranış değişikliği meydana gelmektedir. Kalıcı izliden kasıt ise; bireyin kazandığı davranışın uzun süre etkisini göstermemesi ve unutulmamasıdır.

Öğretim Öğretim, formal eğitim içerisinde yer alan planlı ve programlı bir süreçtir. Bu süreç içerisinde gerçekleştirilen tüm etkinlikler «hedef», »içerik», »öğrenme durumları» ve «ölçme değerlendirme» olmak üzere 4 öğeden oluşmaktadır.

Öğretim Bunun yanında öğretim bireyin; ilgi, yetenek ve yetilerine göre, okul ve sınıf kategorisinde sistematik olarak belli yöntemlerle, ders araç ve gereçleriyle öğrenmesine yardımcı olmaktır.

Sistem Yaklaşımı Sistem, belli amaçlara ulaşabilmek için, bazı öğelerin işbirliği içinde çalışarak, bir arada, bir bütünü oluşturacak şekilde organize edilmesidir. Sistem yaklaşımı ise kısaca öğretim sürecinin planlı ve programlı olarak işlemesini sağlamaktadır. Eğitim bir bütünlük, bir sistem işidir.

Sistem Yaklaşımı Sistem yaklaşımının temel öğeleri olup, bu öğeler işbirliği içerisinde çalışması bu yaklaşımın temelini oluşturmaktadır. Öğelerden birinde veya birkaçında sorun olması durumunda diğer öğelerde olumsuz etkilenmektedir.

Sistem Yaklaşımının Öğeleri Girdi Süreç Çıktı Değerlendirme Sistem Yaklaşımı

Girdi Sistemin hedeflerinin gerçekleşmesi için dışarıdan alınan ve gerekli olan tüm değişkenlerdir. Kısaca sisteme girecek bireylerin niteliklerini içermektedir.

Süreç hedeflerin kazandırılması için içeriğin nasıl aktarılacağı aktarılacağı, öğretimin daha etkili ve verimli olması