AKRAN İLİŞKİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ROL OYNAMA.
Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
REHBERLİK DERSİ III.
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
Akran destekli öğrenme
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
Sosyal Beceri Eğitimi.
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
AKRAN BASKISI.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
GELENBEVİ ÇALIŞIYOR ÇALIŞIYORGELENBEVİ. Öğrencilerin farklı yaşam alanlarında edindikleri deneyimlerle kişilik gelişimini çok yönlü bir şekilde desteklenmiş.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Eğitimin ve Toplum.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
BÖLÜM 12 KAYGI VE İLİŞKİLİ BOZUKLUKLAR KAYGI BOZUKLUKLARI Kaygı ve kaygıyla ilişkili bozuklukları tartışmak için gruplandırmak sorunlu bir iştir çünkü.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
ROL OYNAMA ve DRAMA.
AKRAN BASKISI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

AKRAN İLİŞKİLERİ

Akran grupları;çocuğun yakın çevresini oluşturan ve onun kişiliğinin oluşumunda önemli rolü olan gruplardır.Bunlar her yaş grubunda söz konusudur.

AKRAN GRUPLARININ İŞLEVLERİ Çocuğun ya da gencin toplumsallaşmasını sağlar.Bireye çeşitli öğrenme fırsat ve faaliyetleri hazırlar.Önemli bilgi kaynağıdır. Akran grubunda birey rahat bir ortam bulur.Ailesinden uzakta rahat konuşur,rahat hareket eder.Evde yapamadığı uğraşları grupta yapar.

Akran grubunda cinsel roller öğrenilir. İşbirliği ve takım ruhunu öğrenim,akran grubunda gelişir. Akranlar çocukların kendi kişiliklerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bilişsel ve empati yetenekleri gelişir, işbirliği ve rekabet içeren etkinliklere katılmayı öğrenirler.

DEHB’li öğrenciler arkadaş grupları içinde kurallara uymadıkları, oyunda sıralarını bekleyemedikleri, bir aktiviteden diğer aktiviteye geçtikleri, dikkatlerini yaptığı işe veya oyuna vermekte zorlanma, karşılarındaki akranlarının duygularını anlayamadıkları v.b. Nedenlerden dolayı akran grupları tarafından kabul edilmeyebilirler.

Yapılan araştırmalar bazı çocukların akranları tarafından kabul gördüğünü, bazı çocukların da ret veya ihmal edildiğini göstermektedir. Sınıfta hiçbir arkadaşa sahip olmayan ve akranlarının çoğu tarafından kabul görmeyenler “reddedilenler”olarak adlandırılmıştır. “ İhmal edilenlerin” ise arkadaşları yoktur ama arkadaşları tarafından kabul görmüyor da değildir.

Reddedilen çocuklar akranlarına daha saldırgan davranışlarda bulunurlar ve gelecekte daha ciddi uyum güçlükleri ile karşılaşabilirler.

AKRAN ÖĞRETİMİ

AKRAN ÖĞRETİMİ dehb’li Akran Öğretici Akran

Grup çalışmalarına DEHB olan öğrencilerin yanı sıra onlara örnek olabilecek gelişkin sosyal becerilere sahip akranlarının da dahil edilmesi öğrencilerin öğrenme fırsatlarını arttırır. Arkadaşlarına bakarak öğrenmenin önemi göz önüne alındığında, bu akranların varlığının ne kadar önemli olduğu görülmektedir.

ÇOCUKTAN ÇOCUĞA YÖNTEMİ Öğrenmede kullanılması kolay ve etkili bir teknik olan çocuktan çocuğa yöntemi iyi dinlemeyi ve öğrenmeyi gerekli kılar. Bazı konuları sadece öğretmeninden dinlemek yerine arkadaşından öğrenen çocuk konuya dikkatini daha fazla verecektir. ( öğretici akranlar)

Başka bir yöntem ise Dehb’li öğrencinin öğrendiği konuları bir başka arkadaşına veya kendinden küçük bir çocuğa anlatması yöntemidir. Çocuk başkasına öğreteceği düşüncesi ile dersi daha dikkatli dinlemektedir.

Sınıf içerisinde Dehb tanısı almış veya kaynaştırma programında olan öğrenci, ön sıralarda oturtulmalı ve bu öğrencilerin yanlarında sınıfta örnek akran olabilecek öğrenciler oturtulmalıdır. Dehb’li öğrencilere öğretimde yardımcı olacak öğretici akranların, belli aralıklarla değiştirilmesi gerekmektedir.

TEŞEKKÜRLER......