1.  İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
Advertisements

SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
AŞIRI SINAV KAYGISI.
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Senem ARIK.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ÇOCUĞUMUN KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI
SINAV KAYGISI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
PAKMAYA ÜLKÜ HIZAL ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
STRES VE STRES TEPKİLERİ
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Yunus Emre ERDUĞAN.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI Recep TEMİZ. Giriş Sınav Kaygısı, Kaygının kişinin yaşamını nasıl etkilediği, Öğrencilerin sınav kaygısıyla başetme yöntemlerini geliştirmeleri,
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
SINAVA DOĞRU KAYGI AZALTMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu.
Sınav Kaygınızı Azaltın
İ L GENEL MECL İ S İ ORTAOKULU SEMA BA Ş AR KAYGI NEDİR?
KAYGI İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
SINAVA DOĞRU KAYGI AZALTMA YOLLARI.
23 NİSAN ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Mahmut BİRGİN SINAV KAYGISI.
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HAKAN KIRBAŞ- PSİKOLOJİK DANIŞMAN1 SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınav Kaygısı.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
 Stresi yönetebilmek için önce yöneteceğimiz şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
Sunum transkripti:

1

 İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. 2

 Kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında bedensel ve ruhsal varlığını tehlikede hissetmesi halinde yaşadığı yoğun tedirginlik durumudur. 3

 Sınav öncesinde öğrenilen bilgilerin sınav sırasında açığa çıkarılmasına engel olan ve öğrencinin sınav anında potansiyelini tam olarak kullanmasını engelleyip başarıyı düşüren yoğun kaygı durumudur. 4

Öğrencinin belli nedenlerin etkisi ile sınav öncesinde öğrendiği bilgiyi sınav sırasında etkili bir biçimde kullanmasına engel olan ve başarısının düşmesine yol açan yoğun kaygıya sınav kaygısı denir. 5

1-YÜKSEK BEKLENTİLER 2-SINAV HAZIRLIĞININ YETERLİ DÜZEYDE OLMAMASI 3-OLUMSUZ DÜŞÜNCELER 4-YAŞANMIŞ BAŞARISIZLIKLAR … gibi etmenler kaygıya davetiye çıkarmaktadırlar 6

 A- ÇEVRENİN BEKLENTİLERİ Öğrencinin akademik başarısının üzerinde bir başarı beklenmesi YA DA başkalarının başarısıyla kıyaslanması.Duygu sömürüsü yapılması. Örneğin; Aile : Senin için çok büyük fedakarlıklar yaptık. Dershanelere gönderdik, özel hocalar tuttuk… vb. Öğrenci :“Ailem benim için çok büyük fedakarlıklar yaptı, kazanamazsam onları hayal kırıklığına uğratırım” 7

 Akademik başarısı yüksek öğrencilerin beklentilerinin yüksek olması.  Sınavı kişiliği ölçen bir test olarak görmesi, başarısız olduğu taktirde aşağılık duygusuna kapılması ; Örneğin: “Kazanamazsam mahvolurum, beni …… kişiyle kıyaslarlar, küçük düşerim, değerim düşer” 8

- Konu eksikliklerinin olması - Yeterince test ve soru çözmemiş olması - Yeterince deneme sınavlarına girmemiş olması 9

Sürekli olarak olumsuz ihtimallere yoğunlaşma İyi bir hazırlık süreci geçirmiş olmasına rağmen, hazırlıksız olduğu düşüncesi Kazanamazsam, mahvolurum” gibi düşünceler Her an bir aksilik çıkabileceği endişesi Sınava yetişememe, hastalanma, kaza geçirme korkusu, sınavda tüm bildiklerimi unutursam … 10

(Özgüven kaybına neden olan yaşantılar) Öğrencinin geçmiş yıllarda, özellikle sınavlarda yaşadığı başarısızlıkları genelleyerek YGS ’de de başarısız olacağını düşünmesi. 11

› Midede gurultular › Kalp atışında hızlanma › Sesin titremesi › Ellerin terlemesi › Ağzın kuruması › El ve ayakların titremesi › Kan basıncının yükselmesi › Avuç içi terleme ve titreme hali › Solunum güçlüğü › Sindirim sistemi problemleri (ishal, kabızlık, karın ağrısı vb.) › Baş ağrısı, baş dönmesi 12

 Endişe  Öfke  Kızgınlık  Pişmanlık  Huzursuzluk  Ağlama hissi  Gerginlik  Tolerans azalması 13

 D ü ş ü nsel işlevlerde dağınıklık  Dikkati toplayamama  Okuduğunu anlayamama  Aklında tutamama-Unutma  Konsantre olamama  Zihinsel Yorgunluk hali 14

 Kaygının yüksek olmasının olumsuz etkileri olmakla beraber kaygısızlığında öğrenmedeki olumsuz etkileri göz ardı edilmemeli.Bu sebeple dengeleri iyi yakalamak gerekir.Kendi kendine devamlı çalış, hiç çalışmıyorsun,bu gidişle sen beceremezsin demek ne kadar yanlışsa,sen nasıl olsa başarırsın boş ver bu kadar üzerinde durma gibi söz ve davranışlarda o kadar yanlıştır. 15

Sınav kaygısıyla başa çıkma, bedensel, zihinsel ve davranışsal düzeydeki düzenleme çabalarını gerektirir. Zihinsel uygulamalar Düşünce biçimini olumlu yönde değiştirmek Bedensel uygulamalar Nefes egzersizleri Nefes egzersizleri Zihinsel gevşeme egzersizleri Fizik egzersizleri Fizik egzersizleri 16

Bu sınavı mutlaka kazanmak ve... Okuluna girmek zorundayım Sınavda başarılı olmak ve şu okullardan birine girmek istiyorum Kazanamazsam ailemin... Yüzüne nasıl bakarım. Kazanmak için elimden geleni yapıyorum. Kazanamazsam bile ailem bana aynı değeri verecektir. Yerine Yanlış Düşünce Yerine Doğru Düşünce 17

DÜŞÜNCE BİÇİMİNİ OLUMLU YÖNDE DEĞİŞTİRMEK Yanlış Düşünce Doğru Düşünce Yanlış Düşünce Doğru Düşünce Sınavda başarısız olursam, hayatta da başarısız olurum. Kazanamazsam önümde başka seçenekler de var onları değerlendiririm Kazanamazsam herkes benimle dalga geçer Bu kişiliğimi ölçen bir sınav değil. Sadece bilgimi ölçer. Yerine 18

Nefes Egzersizleri 1.Sağ elinizi karnınıza, sol elinizi göğsünüzün üstüne koyun ve gözlerinizi kapatın. 2.Nefes almadan önce ciğerlerinizi iyice boşaltın.(Nefesi verirken ciğerler zorlanmamalı ve nefesin kendiliğinden çıkması sağlanmalıdır.) 3. Ağır ağır derin bir nefes alın. 4. Nefesinizi bir an tutun. 5. Ve nefesinizi aldığınız sürenin iki katı sürede boşaltın. Solunum Egzersizi Bu egzersizi üç defa tekrar edin. Her uygulamadan sonra normal nefes alış verişine dönün. Bu egzersizi üç defa tekrar edin. Her uygulamadan sonra normal nefes alış verişine dönün. 19

ZİHİNSEL DİNLENME EGZERSİZLERİ  “Şimdi de iki dakikalığına gözlerinizi kapatmanızı istiyorum. Şimdi kendinizi rahat ve güvende hissettiğiniz bir yer düşünmenizi istiyorum.Bu yer gerçekte var olan bir yer de olabilir,hayalinizde yarattığınız bir yer de olabilir.Önemli olan sizin orada kendinizi rahat ve güvende hissetmeniz. Böyle bir yeri hayalinizde canlandırabiliyor musunuz?Kendinizi orada görebiliyor musunuz? Çevrenize bakın.Neler görüyorsunuz?Yakınınızda neler var? Hangi renkleri görebiliyorsunuz? Uzaklara bakın. Uzakta neleri görüyorsunuz? Burası sizin özel yeriniz ve orada olmasını istediğiniz herşeyi hayal edebilirsiniz. Orada olduğunuzda kendinizi rahat, mutlu ve güvende hissediyorsunuz. 20

 Yavaş yavaş yürüyün ve etrafınızdaki şeyleri fark etmeye çalışın. Neler duyabiliyorsunuz? Belki hafif bir rüzgarın sesini, kuşların veya denizin sesini duyuyorsunuz. Nasıl bir koku alıyorsunuz? Bu belki denizin, çiçeklerin ya da pişmekte olan en sevdiğiniz yemeğin kokusudur. Özel yerinizde istediğiniz her şeyi görebilirsiniz; bunlara dokunduğunuzu, kokladığınızı ve hoş sesler duyduğunuzu hayal edin. Kendinizi sakin ve mutlu hissediyorsunuz. Şimdi de, sizin için özel olan birinin özel yerinizde sizinle birlikte olduğunu hayal edin. Bu kişi, size iyi arkadaş olacak; size yardım edecek 21

 Günde dakika düzenli egzersiz yapmanın sınavlara hazırlanan bir gence sağlayacağı yararların başında kaygıyı azaltması ve daha etkin öğrenme sağlaması gelir. 22

23

24

25

26

27

28

29

 SINAVDA BAŞARILI OLANLAR OLACAĞI GİBİ BAŞARISIZ OLANLARDA OLACAKTIR  SINAVDA BAŞARILI OLANLAR OLACAĞI GİBİ BAŞARISIZ OLANLARDA OLACAKTIR. 30