Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI Recep TEMİZ. Giriş Sınav Kaygısı, Kaygının kişinin yaşamını nasıl etkilediği, Öğrencilerin sınav kaygısıyla başetme yöntemlerini geliştirmeleri,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI Recep TEMİZ. Giriş Sınav Kaygısı, Kaygının kişinin yaşamını nasıl etkilediği, Öğrencilerin sınav kaygısıyla başetme yöntemlerini geliştirmeleri,"— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI Recep TEMİZ

2 Giriş Sınav Kaygısı, Kaygının kişinin yaşamını nasıl etkilediği, Öğrencilerin sınav kaygısıyla başetme yöntemlerini geliştirmeleri,

3 YORUM: Zihinsel Tepkiler ( 4-10 ) Sınava hazırlanırken veya sınav esnasında çevrende olan bitenden fazlasıyla etkilenmen ve dikkatini toplamakta güçlük çekmen yüksek sınav kaygısının işaretidir. Bu durum düşünce akışını yavaşlatır ve başarıyı engeller. Zihinsel ve bedensel rahatsızlığın birbirini körükler ve sınava hazırlığını zorlaştırır. Sınavlarda başarılı olabilmek için zihinsel tepkilerini kontrol altına almayı öğrenmelisin. Başkalarının nasıl gördüğü ile ilgili endişeler ( 4-8 ) Başkalarının seni nasıl gördüğü senin için büyük önem taşıyor. Çevrendeki insanların değerlendirmeleri (aile, arkadaş, öğretmen) sınav durumunda zihinsel faaliyetini olumsuz etkiliyor ve sınav başarını tehlikeye atıyor. Bu durumda başkalarının seni gördüğünü de göz önünde bulundurarak gerçekçi bir şekilde sınava hazırlanma sürecine odaklanmalısın. Kendini nasıl gördüğü ile ilgili tepkiler ( 4-7 ) Sınavlardaki başarınla kendine olan saygını eşdeğer görüyorsun. Sınavda ölçü kendi kişiliğin değil, bilgi düzeyindir. Bu nedenle kendi kişilik değerlerinle dersleri kıyaslama. Olumsuz düşüncelerin sana bir faydası olmayacak. Yapman gereken olumlu düşünmek, davranışlarını (çalışmalarını ) düzenlemektir.

4

5 Sınav Kaygısı nedir? Öğrencinin belli nedenlerin etkisi ile sınav öncesinde öğrendiği bilgiyi sınav sırasında etkili bir biçimde kullanmasına engel olan ve başarısının düşmesine yol açan yoğun kaygıya sınav kaygısı denir.

6

7 Nedenleri 1. Yasam biçimi ile ilgili nedenler Uyku düzeninde bozukluk Yetersiz dinlenme Dengesiz beslenme Fiziksel aktivitelerin yetersizliği Sosyal aktivitelere zaman ayıramama/ayırmama Zamanı iyi kullanamama Sınavın ve öğrenciliğin getirdiği sorumluluklara başlangıçta önem vermeme

8

9 2. Sınav öncesi, sınav anı ve sonrası teknikler hakkında bilgi sahibi olmama Sınav anında zamanı iyi kullanma, test tekniğini tanımama, Sınavda çıkacak konuları bilmeme, Çalışırken, sınavdan önce, sınav sırasında kaygıyı azaltıcı tekniklerin ne zaman ve nasıl kullanılacağı bilmeme;

10

11 3. Sınava hazırlanma biçimi Çalışma için gereken zamanı ayırmama, son ana bırakma. Sınavda çıkacak konular hakkında yeterince bilgi sahibi olmamaya bağlı yanlış ya da ilgisiz konulara çalışma, Verimli çalışma metotlarını bilmemek (not tutma, tekrar etme, edinilen bilgiyi farklı biçimlerde kullanma, yeterince egzersiz yapma, ve etkisiz yöntemleri kullanmak(Ezberlemek vb.) Dikkati toplamanın zor olduğu ortamlarda çalışmak (Gürültülü ve dikkat dağıtan ortamlar, kişisel çalışma mekânının olmaması).

12

13 4. Olumsuz düşünceler (zihinsel faktörler) Sınavda başarılı olmanın kendi kontrolünde olmadığını düşünmek. Sürekli, olumsuz ve gerçekçi olmayan düşünceler geliştirmek ve olumsuz özeleştiri yapmak "Nasıl olsa başaramayacağım". Gerçekçi olmayan düşünceler "Eğer geçemezsem annem/babam beni cezalandırır." "Bu sınavı kazanmalıyım yoksa herkes beni değersiz/başarısız bulur". Gerçekçi olmayan istek ve beklentiler "Sınavda en yüksek puanla alan okula girmeliyim" Felaket tahminleri "Ne yaparsam yapayım kalacağım"

14

15

16 2. Kaygının yarattığı fizyolojik uyarım nedeni ile bedensel tepkilerin normal işleyişinin dışına çıkması durumu: “Kalbim yerinden fırlayacakmış gibi çarpıyor”. “Midem bulanıyor, sürekli karnım ağrıyor”. “Gözlerim kararıyor, terliyorum, başım dönüyor, nefesim sıkışıyor, titriyorum”.

17

18 Sınav Kaygısının Öğrenci Üzerindeki Etkileri Sınava hazırlanmaya karşı ilgisizlik, motivasyon düşüklüğü, dikkatini toplayamama, ders çalışmayı sürekli erteleme, isteksiz olma tedirginlik hali fiziksel düzeyde Mide bulantısı, kalp atışlarında hızlanma, ellerde titreme, ağız kuruluğu, iç sıkıntısı, terleme, uyku düzensizliği, karın ağrıları, baş ağrısı vb.

19 Aşırı kaygı yaşadığımı Nasıl bilebilirim?  Çalışmaya başlamakta zorlanıyorum.  Sürekli dikkatim dağılıyor.  Çok çalışmama rağmen sanki düşük alacağım hissine kapılıyorum.  Sınav olurken terleme, karın ağrısı, baş ağrısı, nefes almada zorluk ve kaslarda gerginlik gibi fiziksel rahatsızlık yaşıyorum.  Sınav olurken, soruları anlamakta zorluk çekiyorum.  Sınav olurken, düşüncelerimi toplamakta zorlanıyorum.  Sınav sırasında beynim bomboş oluyor, hiçbir şey hatırlamıyorum.  Sınav olurken, aklımın farklı şeylere yöneldiğini görüyorum.  Ödevlerde ya da derslerdeki performanslarımdan, sınavlarda daha düşük notlar alıyorum.  Sınavdan sonra sınav süresince hatırlayamadığım bilgileri hatırlıyorum.

20 Elmas nasıl yontulmadan mükemmelleşmezse, insan da acı çekmeden olgunlaşmaz. CONFİCİUS

21

22 Kaygıyı dengelemek için neler yapmalısınız? Sıkıntılarınızı paylaşacak insanlarla (aile,arkadaş vb.)beraber vakit geçirin. Sosyal aktivitelere zaman ayırın. O sınava odaklanın.Gelecekteki sınavları düşünmeyin. Düşünce tarzını değiştirin. Yaşadığınız kaygıya değil, sınava odaklanın. Geçmişteki başarılarınızı düşünün. Kendinize güvenin.

23

24 Nefes egzersizleri yapın. Yürüyüş yapın, doğada dolaşın. Fiziksel egzersizler yapın. ( spor ) Kaygıyı artıracak besinlerden uzat durun (çay..) Sınavla kişiliğinizi eşdeğer görmeyin. Sınavda konuları ne kadar öğrendiğinizi ölçüyor. Kendinizi başkalarıyla karşılaştırmayın. Sınavda çevrenizin beklentilerini gözünüzde büyütmeyin. Çevrenizdekilerin sizde kaygıyı aşırı artıran konuşmalarına engel olmaya çalışın. Başetme Yöntemleri

25

26 Aşırı bedensel faaliyetten uzak durun. ( yeterince dinlenin ) Zamanı iyi kullanın. (çalışmalarınızı ertelemeyin) Bir uzmandan yardım alın. Kendinizi geliştirin. ( okuyun ) Ders çalışma yöntemlerini etkili kullanın. Konsantrasyonunuzu bozmayın. Sınavla ilgili gerçekçi hedefler belirleyin.

27 Sınav Kaygısıyla Baş etmede Kimler Yardımcı Olabilir? Aile üyeleri Yakın arkadaşlar Uzman kişiler: Psikologlar, rehber öğretmenler vb. Yaşadığınız sorunları yaşayan kişiler

28 Gerçekçi hedefler belirleyin

29 Sınavlara hazırlığı eğlenceye dönüştürün.

30 Egzersiz yapın

31 Dengeli beslenin (kafeinli içeceklerden uzak durun.

32 Dengeli uyku uyuyun.

33 Zamanı iyi kullanın

34 Aşırı bedensel faaliyetlerden uzak durun.

35 Nefes egzersizleri yapın

36 Sınavda çevrenizin beklentilerini gözünüzde büyütmeyin.

37 Sınavla kişiliğinizi eşdeğer görmeyin. Sınav konuları ne kadar öğrendiğinizi ölçüyor.

38 Kendinizi geliştirin. ( okuyun )

39 Dikkat ve konsantrasyonunuzu bozmayın.

40 Yeterli ve etkili ders çalışın


"SINAV KAYGISI Recep TEMİZ. Giriş Sınav Kaygısı, Kaygının kişinin yaşamını nasıl etkilediği, Öğrencilerin sınav kaygısıyla başetme yöntemlerini geliştirmeleri," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları