Okul rehberlik faaliyetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
OKUL REHBERLİK SERVİSLERİ DESİMAL SİSTEMİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
REHBERLİK DERSİ III.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
Sınav Rehberliği Konusunda
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ZORBALIK.
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
“BARIŞÇIL OKULDAN TOPLUMSAL BARIŞA”
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Yöneltme/Yerleştirme
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
TOKAT İL MERKEZİNDE BULUNAN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ELMADAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
BİRECİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR Öğretmenleri Sene Başı Toplantısı Eğitim Öğretim Yılı
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
PDR SERVİSLERİNİN STANDARDİZASYONUNU GELİŞTİRME GRUBU
HOŞGELDİNİZ İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Rehberlik Servisini Tanıyalım
REHBERLİK DERSİ III.
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

Okul rehberlik faaliyetleri MALTEPE REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

Akış Akış Özet Uygulamanın Amaçları Rehberlik Eğitim Bölgeleri Yapılacak Eğitimler İşleyiş

ÖZET

Özet Maltepe ilçesinde tüm eğitim ve öğretim kurumlarında aile, öğretmen ve öğrenci ekseninde rehberlik faaliyetlerinin ele alınarak, eğitim ihtiyaçlarının tespit edilmesi, yapılacak çalışmalarda eğitim bölgesinde görev yapan rehber öğretmenler arası koordinasyonun ve eşgüdümün sağlanması ve okullar arasında uygulama farklılıklarının azaltılması. Veli ve Öğretmen seminerlerinde ihtiyaç duyulan Uzmanın aynı eğitim bölgesinde görev yapan rehber öğretmenler tarafından sağlanması.

UYGULAMANIN AMAÇLARI

Uygulamanın Amaçları Maltepe ilçesinde tüm eğitim ve öğretim kademelerinde rehberlik faaliyetlerinin standartlaştırılması. Aynı eğitim bölgesinde ve aynı eğitim kademesinde görev yapan Rehber Öğretmenler arası işbirliğinin sağlanması ve uzman ihtiyacının karşılanması.

REHBERLİK EĞİTİM BÖLGELERİ İlkokul Rehberlik Eğitim Bölgeleri Ortaokul Rehberlik Eğitim Bölgeleri Lise Rehberlik Eğitim Bölgeleri

İLKOKUL REHBERLİK EĞİTİM BÖLGELERİ - 1 EVLİYA ÇELEBİ İO BAĞLARBAŞI İ.O İSMET İNÖNÜ İO TEPE İNŞAAT İO ZÜMRÜTEVLER İO BÖLGE-2 GÜZİDE YILMAZ İO SUZAN AHMET YALKIN İO KÜÇÜKYALI ECA ELGİNKAN İO NAZMİ DUHANİ İO NEZAHAT ASLAN EKŞİOĞLU İ.O BÖLGE-3 KADİR HAS İ.O AHMET RASİM İO ALBAY NİYAZİ ESEN İO HALİT ARMAY ANAOKULU KADİR REZZAN HAS İO KÜÇÜKYALI ASKERİ LOJMANLAR ANAOKULU

İLKOKUL REHBERLİK EĞİTİM BÖLGELERİ - 2 ALTAYÇEŞME İO ATAKÖSEOĞLU İO VASFİ RIZA ZOBU İ.O KAZIM TUNÇ İO TEV ABDULLAH NEZAHAT ERBOZ İO ORHANGAZİ İ.O BÖLGE-5 GÜLENSU İO GÜLSUYU İO SERPİL ŞAHİNOĞLU ANAOKULU ŞEHİT ÖĞR. NEVZAT AKDEMİR İO 50. YIL BESİM KADIRGAN İO BÖLGE-6 ATATÜRK İO FINDIKLI İO HÜLYAOĞUZ ANAOKULU İSMET KURALKAN İO MÜRÜVVET HANIM İO

ORTAOKUL REHBERLİK EĞİTİM BÖLGELERİ - 1 SUZAN AHMET YALKIN ORTAOKULU EMİNE İBRAHİM PEKİN OO İBB BARBAROS HAYRETTİN PAŞA OO İBB MAHMUT BAYRAM İHOO BÖLGE-2 ADNAN KAHVECİ OO MUTLUHAN UZUNAL ÇOLAKOĞLU OO GÜZİN DİNÇKÖK OO ORHANGAZİ İHOO BÖLGE-3 MUHSİNE ZEYNEP OO HASAN ŞADOĞLU OO CELAL AVŞAR OO ALTINTEPE İHOO

ORTAOKUL REHBERLİK EĞİTİM BÖLGELERİ - 2 FEYZULLAH TURGAY CİNER OO İMDAT VAKFI DUMLUPINAR OO OSMAN GAZİ İHOO PROF ABDULLAH TÜRKOĞLU OO BÖLGE-5 CUMHURİYET OO GÜLSUYU İHOO KAŞGARLI MAHMUT OO 50. YIL BESİM KADIRGAN OO BÖLGE-6 FINDIKLI İHOO PROF DR MUSTAFA ZENGİN OO ŞEHİT İBRAHİM CENGİZ İHOO YILMAZ MIZRAK OO

LİSE REHBERLİK EĞİTİM BÖLGELERİ - 1 ATİLLA URAS LİSESİ HANDAN HAYRETTİN YELKİKANAT MTAL MEHMET SALİH BAL MTAL ŞEHİT ER ÇAĞLAR MENGÜ AİHL BÖLGE-2 HASAN ŞADOĞLU MTAL KÜÇÜKYALI MTAL MALTEPE ANADOLU LİSESİ ERTUĞRUL GAZİ AL BÖLGE-3 HALİT ARMAY MTAL KADİR HAS ANADOLU LİSESİ KÜÇÜKYALI REZZAN HAS AL MEDİHA ENGİZER MTAL

LİSE REHBERLİK EĞİTİM BÖLGELERİ - 2 ORHANGAZİ ÇOK PROGRAMLI AL MALTEPE AİHL MALTEPE ORHANGAZİ AİHL MALTEPE CEVİZLİ MTAL BÖLGE-5 ECA ELGİNKAN AL MALTEPE MTAL OSMANGAZİ KIZ İHL

YAPILACAK EĞİTİMLER Anaokulu İlkokul Ortaokul Lise Öğretmenlere Yönelik Öğrencilere Yönelik Velilere Yönelik Ortaokul Lise

Yapılacak Eğitimler - Anaokulu Okula Uyum ve Okul Fobisi (Veli) Anne-Baba Tutumları (Veli) Kardeş Kıskançlığı (Veli) Çocuklarda Görülen Uyum ve Davranış Problemleri (Öğretmen - Veli) Aile İçi İletişim Becerileri: Kural Koyma, Sınır Belirleme (Veli) Okul Öncesi Cinsel Kimlik Gelişimi ve Cinsel Eğitim (Veli - Öğretmen) Kişilik Gelişimi ve Olumlu Davranış Kazandırma (Veli - Öğretmen)

Yapılacak Eğitimler - İlkokul ÖĞRENCİLERE YÖNELİK Verimli Ders Çalışma Öfke ve Başa Çıkma Yolları İyi Dokunma – Kötü Dokunma, Hayır Diyebilme İletişim Becerileri TBM Eğitimleri Akran Zorbalığı Atılganlık Eğitimi

Yapılacak Eğitimler - İlkokul ÖĞRETMENLERE YÖNELİK Bireysel Eğitim Planı (BEP) Hazırlama Sınıf Yönetimi Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Öğrenciler; Özellikleri ve Alınması Gereken Tedbirler Çocuk İhmal ve İstismarı İletişim Becerileri Risk Faktörleri ve Temel Önleme Çalışmaları Psikoeğitim Çalışmaları

Yapılacak Eğitimler - İlkokul VELİLERE YÖNELİK Eğitimde Ailenin Rolü ve Sorumlulukları Anne-Baba Tutumları; Çocuğa Sınır Koyma ve Disiplin Sağlıklı Yaşam, Zararlı Alışkanlıklar ve Çocukların Risklerden Korunma Yolları İletişim Becerileri İhmal ve İstismar Uyum ve Davranış Bozuklukları

Yapılacak Eğitimler - Ortaokul ÖĞRENCİLERE YÖNELİK Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) Verimli Ders Çalışma Teknikleri TBM Eğitimleri Akran Zorbalığı Sınav Kaygısı ve Baş Etme Yolları Ergenlik Dönemi Özellikleri Öfke ve Öfke Kontrolü İyi Dokunma – Kötü Dokunma, Hayır Diyebilme Ortaöğretim Kurumları Tanıtımı Atılganlık Eğitimi Öğrenme Stilleri Test Çözme Teknikleri İletişim Becerileri

Yapılacak Eğitimler - Ortaokul ÖĞRETMENLERE YÖNELİK Verimli Ders Çalışma ve Test Çözme Teknikleri Risk Faktörleri ve Temel Önleme Çalışmaları Bireysel Eğitim Planı (BEP) Hazırlama Psikoeğitim Çalışmaları Sağlıklı Yaşam, Zararlı Alışkanlıklar ve Risklerden Korunma Yolları Sınıf Yönetimi ve Sağlıklı İletişim

Yapılacak Eğitimler - Ortaokul VELİLERE YÖNELİK Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) Çocuklara Sınır Koyma, Disiplin ve Anne-Baba Tutumları Ergenlik Dönemi Özellikleri Sağlıklı Yaşam, Zararlı Alışkanlıklar ve Çocukların Risklerden Korunma Yolları İhmal ve İstismar Sınava Hazırlık Sürecinde Ailenin Rolü

Yapılacak Eğitimler - Lise ÖĞRENCİLERE YÖNELİK Ergenlik Dönemi Özellikleri TBM Eğitimleri Öğrenci Seçme Yerleştirme Sistemi (YGS-LYS) Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri Verimli Ders Çalışma Teknikleri ve Zaman Yönetimi Öfke ve Başa Çıkma Yolları Akran Zorbalığı Sınav Kaygısı ve Baş Etme Yolları Kariyer Günleri: Meslek Tanıtımları Atılganlık Eğitimi İhmal ve İstismar

Yapılacak Eğitimler - Lise ÖĞRETMENLERE YÖNELİK Bireysel Eğitim Planı (BEP) Hazırlama Sınıf Yönetimi ve Sağlıklı İletişim Verimli Ders Çalışma ve Test Çözme Teknikleri Risk Faktörleri ve Temel Önleme Çalışmaları Psikoeğitim Çalışmaları Sağlıklı Yaşam, Zararlı Alışkanlıklar ve Gençlerin Risklerden Korunma Yolları

Yapılacak Eğitimler - Lise VELİLERE YÖNELİK Veli Olarak Sorumluluklarımız: Sınava Hazırlık Süreci Ergenlik Dönemi Özellikleri Öğrenci Seçme Yerleştirme Sistemi (YGS-LYS) Ergenle İletişim: Kaygı Vermeden Destek Olma Sağlıklı Yaşam, Zararlı Alışkanlıklar ve Gençlerin Risklerden Korunma Yolları İhmal ve İstismar

Dayanak Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği. GEREKÇE 1. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetinin bütüncül bir faaliyet olduğu gerçeğinden hareketle, benzerlik arz eden sorunlarla daha kolay başa çıkabilmek için bilgi, deneyim ve tecrübeleri ortaklaştırmak..

İşleyiş 2015-2016 eğitim-öğretim dönemi için tüm eğitim kademelerinde görev yapan Rehber Öğretmenler Okul Yıllık Planlarını hazırlamış ve Rehberlik Araştırma Merkezine göndermişlerdir. Rehber Öğretmenler tarafından okul ihtiyaçlarına göre hazırlanan öğretmen, veli ve öğrenci temelli eğitim çalışmalarının koordinasyon içinde birlikte yürütülmesi uygun olacaktır. Her bölge kendi koordinatör okul Rehberlik Servisi planlaması ile toplanıp okulların ihtiyaçlarına göre belirlemiş oldukları konularda seminer ve eğitimler düzenleyecek ve konu paylaşımında bulunacaklardır. Yapılan tüm çalışmaların ara değerlendirme ve dönem sonu değerlendirme raporlarının RAM’a gönderilmesi sağlanacaktır. Koyu harflerle yazılan okullar koordinatörlüğü sağlayacak. Eğitim bölgesinde Rehber Öğretmeni olmayan okul var ise bu okullarla ilgili çalışmalar görev paylaşımı dahilinde planlanacaktır. Henüz rehber öğretmen ataması yapılmayan anaokullarına RAM tarafından hizmet verilecektir.

Rehberlik Eğitim Bölgeleri ve Yapılacak Eğitimler Sunumuna Nasıl Ulaşırım? Maltepe Ram Web Sitesi üzerinden Dokümanlar > Rehberlik Dokümanları linkini kullanarak ulaşabilirsiniz.

MALTEPE REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ TEŞEKKÜR EDERİZ MALTEPE REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ