Fulya TORUN | Uzaktan E ğ itimde Ders Tasarımı NEDEN Ö Ğ RET İ MDEN Ö Ğ RENMEYE* * NIEMI, H. (2009). WHY FROM TEACHING TO LEARNING? EUROPEAN EDUCATIONAL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Advertisements

DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
REHBERLİK.
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
İGEP Performans Yönetimi
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Uygarlık Düzeyi Açısından Eğitimin Kısa Tarihi. Günümüzde e ğ itim bir sistem olarak ele alınmaktadır. Sistem, birbiri ile ilişkili olan ve birlikte çalışan.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
HEMŞİRELİKTE GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN NURSING) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GONCA KAZANCI.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Etkili Öğretmen Kimdir?
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Fulya TORUN | Uzaktan E ğ itimde Ders Tasarımı NEDEN Ö Ğ RET İ MDEN Ö Ğ RENMEYE* * NIEMI, H. (2009). WHY FROM TEACHING TO LEARNING? EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, 8(1), 1-17.

Özet  Bu makalede son yıllarda ö ğ renme araştırmalarında ortaya çıkan de ğ işikliklerden söz edilmektedir.  Ö ğ renme, bilgi ve ö ğ renme çevresi gibi kavramlar ve Avrupa’da e ğ itimde ne gibi dönüşümlerin oldu ğ u açıklanmaktadır.  Makalenin sonunda yaşam kalitesinin arttırılması için ö ğ renmenin, bilginin ve ö ğ renme çevrelerinin yeni kavramlarının e ğ itime nasıl yansıtılması gerekti ğ inden bahsedilmiştir. 2

Ö ğ renme Kavramını Genişletmek  Son yıllarda ö ğ renme kavramı yeniden tanımlanma sürecine girmiştir.  Ö ğ renme; ö ğ renenlerin kendi bilgi temellerini inşa ettikleri etkin bir bireysel süreç olarak görülmektedir. 3

Ö ğ renme Kavramını Genişletmek  Farklı metaforlar:  Anna Sfard (1998) ö ğ renme üzerine iki metafor açıklamaktadır:  Kazanım metaforu  Katılımcı metaforu  Şöyle devam etmektedir;  Kullandı ğ ımız metaforlar ile yaşarız.  Ö ğ renme farklı nitelikleri olan dinamik bir süreçtir.  Metaforlar seçenekleri yargılamaktan ziyade farklı bakış açıları sunarlar. 4

Ö ğ renme Kavramını Genişletmek  Sosyokültürel Yaklaşımlar ve Etkinlik Teorisi:  Sosyal bakış açısına sahip birçok teori bulunmaktadır (sosyal yapılandırmacılık, sosyokültürel bakış, sosyotarih teorisi ve sosyokültürel-tarihi psikoloji).  İ şbirlikli bilginin inşasında etkinlik teorisi yaklaşımı yardımcı olmaktadır.  Etkinlik teorisi, insan etkinliklerinin dinamiklerini çeşitli ilişkiler ba ğ lamında sunmayı sa ğ lar. 5

Ö ğ renme Kavramını Genişletmek  Bir Öz-düzenleme Süreci Olarak Ö ğ renme:  Üstbiliş ve özdüzenleme kavramları ö ğ renmenin genel görünümünü de ğ iştirmiştir.  Bazı araştırmalarda özdüzenleme süreçlerinin ö ğ renilebildi ğ i ve yeni durumlara aktarılabildi ğ i görülmüştür.  Özdüzenleme yapan ö ğ renenler yansıtmada ve yöntem geliştirmede başarılıdırlar.  Güdülenmiş ve ba ğ ımsızdırlar. 6

Ö ğ renme Kavramını Genişletmek  Ö ğ renme Temeli Olarak Duygu ve Güdülenme:  Üstbilişsel araştırmalar başladıktan kısa bir süre sonra ö ğ renmeyi ö ğ renmek ve özdüzenlemenin sadece bilişsel birer süreç olmadı ğ ı görülmüştür.  Aynı zamanda duygusal ve sosyal birer süreçtirler.  Birçok araştırmacı güdüsel yöntemlerin özdüzenlemeli ö ğ renme süreçleri üzerinde oldukça önemli bir rol oynadı ğ ını vurgulamaktadırlar. 7

Ö ğ renme Kavramını Genişletmek  Ö ğ renmede Uzmanlık ve Performans Yönelimleri:  Öz yeterlikler düşük olan ö ğ renenler ço ğ unlukla di ğ erlerinin onlar hakkında eksik beceriye sahip oldu ğ unu düşündükleri için yardım isteme e ğ ilimi göstermezler.  Ancak yüksek öz yeterli ğ e sahip ö ğ renciler hata ya da zorluktan korkmazlar ve di ğ erlerinin onların becerilerine yönelik yorum yapmasından çekinmezler. 8

Ö ğ renme Araştırmalarının Temeli Olarak Nörolojik Temeller ve Nörobilim  Ekonomik İ şbirli ğ i ile E ğ itim Araştırmaları ve Yenilik Gelişim Merkezi organizasyonu (CERI) kapsamlı bir kitap yayınladı:  Beyni Anlama: Bir Ö ğ renme Biliminin Do ğ uşu  Beynin çalışması ve bilişsel nörobilime yönelik araştırmaların derlendi ğ i bir kitaptır. 9

Ö ğ renme Araştırmalarının Temeli Olarak Nörolojik Temeller ve Nörobilim  Esneklik:  Esneklik, bizlerin farklı yaşlarda farklı ö ğ renme yollarımızın oldu ğ unu ifade etmektedir.  Beyin ö ğ renme konusunda yeteneklidir çünkü esnektir.  Ve bu esnekli ğ ini bireyin yaşamı boyunca da sürdürür. 10

Ö ğ renme Araştırmalarının Temeli Olarak Nörolojik Temeller ve Nörobilim  Duyguların Önemi:  Nörobilim çalışmalarında duyguların ö ğ renme üzerine önemli rol oynadı ğ ına dair kanıtlar bulunmaktadır.  Duygular uyumsa ğ lamada ve insan davranışlarını düzenlemede gereklidir.  Beyindeki güçlü iletişim sistemi duyguların ö ğ renme üzerindeki önemli etkisini açıklamaktadır. 11

Bilgi Kavramının De ğ işimi  Epistemolojik İ nançlar:  Birçok araştırmacının epistemolojik boyutlar bakımından birbirleri ile hem fikir oldukları görülmektedir.  Deneysel çalışmalarda epistemolojik inançlar ile ö ğ renmenin kavramsal de ğ işimi arasında ilişkinin oldu ğ u görülmüştür. 12

Bilgi Kavramının De ğ işimi  Açık-Kapalı / Örtük Bilgi:  Açık ve kapalı bilgi birbirlerinden ayrı de ğ illerdir.  Ço ğ unlukla kapalı ve örtük bilgiler birbirlerinin eş anlamlısı olarak kullanılırlar.  Önemli olan örtük ö ğ renmeler içinde yer alan kavramların işlenmesidir. 13

Bilgi Kavramının De ğ işimi  Bir Etkileşim Süreci Olarak Bilgi Oluşturma:  Bilgi oldukça kapsamlı bir kavramdır.  Günümüzde bilgi oluşturma do ğ rusal olmayan, diyalektik bir süreç olarak görülmektedir.  Bilgi oluşturma; yeni bir bilgi alarak eski bilginin sınırlarının aşıldı ğ ı bir süreçtir. 14

Yaşam Boyu Ö ğ renme Kapsamında Ö ğ renme Çevrelerinin De ğ işimi  Öncelikle informal ö ğ renme kavramı yaşam boyu ö ğ renmede öne çıktı.  Ardından yaşam boyu ö ğ renme sıklıkla yetişkin ö ğ renmesi için kullanıldı.  Günümüzde ise yaşam-ders süreci olarak farklı yaşlarda ö ğ renme kavramı olarak artan oranda nitelendirilmektedir. 15

Zihin Oluşturma 16

Ulusal Araştırma Programları: Fin örne ğ i  Yazar Fin ulusal araştırma programının bilimsel yöneticisidir.  Çalışma yılları arasında yapılmıştır.  Amacı gelecek ö ğ renme ihtiyaçlarını topluma, kültüre ve yeni araştırmalara göre açıklamaktır.  Aynı zamanda yaşam boyu ö ğ renmeyi yeni kavramlar ışı ğ ında açıklamaktır. 17

Ulusal Araştırma Programları: Fin örne ğ i  Farklı Nesillerden Ö ğ renenler:  Fin toplumunda farklı yaşlardaki mevcut ö ğ renenler önemli oranda çeşitlilik göstermektedir.  Her birinin de kendine göre bilgi ve ö ğ renme kavramları mevcuttur. 18

Ulusal Araştırma Programları: Fin örne ğ i  Ö ğ renmeyi Ö ğ renme Belirleyicidir:  Ö ğ renmeyi ö ğ renmenin bilişsel ve duygusal olarak çeşitli durumlara ihtiyacı vardır.  Ö ğ renenlerin dünyayı nasıl gördükleri ve ö ğ renen olarak kendilerini nasıl tanımladıkları önemlidir.  Kendilerini teni çevrelere dahil edebilme becerilerine sahip olmalıdırlar. 19

Ulusal Araştırma Programları: Fin örne ğ i  Dışarıda Bırakılan Üzerine Etki Edebiliriz:  Uluslararası karşılaştırmalar Fin ö ğ rencilerin çeşitli testlerde di ğ er ö ğ rencilere göre daha başarılı oldu ğ unu göstermektedir.  Ancak, ö ğ renenler ö ğ renmelerinde özel deste ğ e ihtiyaç duyabilirler. 20

Ulusal Araştırma Programları: Fin örne ğ i  Ö ğ renme ve Yeni Teknoloji:  Web tabanlı ö ğ renme bilginin oluşturulmasında içsel ve dışsal süreçleri de ğ iştirmiş bulunmaktadır.  Önceki ö ğ retmenler ve ö ğ renciler de ğ iştiler.  İ şbirlikli ö ğ renme ve simulasyonlar oldukça önemlidir. 21

Ulusal Araştırma Programları: Fin örne ğ i  Çalışma Hayatında Yeni Yapılar:  Çalışma hayatındaki takım yapıları müşterilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilecek daha esnek aranjmanlar sunmaktadır.  İ şbirlikli,  Çoklu profesyonel  Çoklu kültürel 22

Ulusal Araştırma Programları: Fin örne ğ i  Yeni Girişimler – Programdan Sonraki Yeni Adımlar:  2005 yılında Helsinki Üniversitesi’nde gerçekleştirilen CICERO ö ğ renme a ğ ı programında ö ğ renme üzerine disiplinlerarası bir çalışma gerçekleştirilmiştir (ulusal ve uluslar arası boyutta).  Çalışmanın temel alanları;  Ö ğ renme ve beyin,  Yaşam sürecinde farklı kavramların ö ğ renilmesi,  Ö ğ renme teknolojileri  Ö ğ renme ve toplum 23

Yaşam Kalitesini Artırmayı Ö ğ renme  CERI (2008) ö ğ renmenin sosyal çıktılarını araştıran kapsamlı bir proje olarak başladı.  Projeye göre ö ğ renme yaşam kalitesine yönelik olarak en önemli araçlardan biridir.  Ö ğ renmenin sosyal çıktıları geniş ölçüde dar ekonomik ölçümleri genişleten olanaklar sa ğ lamaktadır. 24

Yaşam Kalitesini Artırmayı Ö ğ renme  İ lk olarak ekonomik etkinlik birbirine ba ğ ımlı olan sosyal ve politik etkinliklerdir; bu nedenle, ilgili ö ğ renmeler eskisinin üzerine do ğ rudan daha karma ve geniş etkilerde bulunmaktadır.  Ö ğ renme deneyimlerinin sa ğ lık, yurttaşlık etkinlikleri ya da sosyal hoşgörü üzerine etkileri bulunmaktadır.  İ kinci olarak ö ğ renmenin yaşam standartlarımız üzerine etkisi bulunmaktadır.  E ğ itimin sosyal ve bireysel etkileri önemli bir politik meseledir. 25

Yaşam Kalitesini Artırmayı Ö ğ renme  Bilgi temelli toplumlar geleceklerini insanlarının ö ğ renme kapasiteleri üzerine kurarlar.  Biliyoruz ki ö ğ renme deneyimleri, ö ğ renenlerin kendi ö ğ renme kimliklerini şekillendirmektedir; sa ğ lık ve mutluluk gibi yaşam kalitesi ile birçok ba ğ ı bulunmaktadır.  Ö ğ renme güçlendirme gibi görülebilir.  Bu demek oluyor ki bireyler kendi yaşamlarını kontrol edebilir ve şekillendirebilir; ve ö ğ renme boyunca yeni bilgiler oluşturabilir ve yeterlik kazanabilir. 26

Yaşam Kalitesini Artırmayı Ö ğ renme  Ö ğ renmenin farklı yaşlara nasıl uygulandı ğ ı; karmaşık ö ğ renmeler ve çalışma durumları günümüzde ve gelecekte anahtar sorular olarak kalmaya devem edecektir. 27

…dinledi ğ iniz için teşekkürler 28