Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİT 111 EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ
Advertisements

MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ETİĞİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
ALAN SEÇİMİ SÜRECİ VE AİLENİN ROLÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
MESLEKLEŞME DÜZEYİ VE MESLEK KRİTERLERİNE İLİŞKİN SORUNLAR
Öğretmenlik Mesleği.
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
OKUL ORTAMI VE ÖĞRETMEN.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
Kişisel Rehberlik.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Formal Eğitim Bireyin davranışlarında, kendi yaşantıları yoluyla, kasıtlı ve istendikdeğişiklikler kasıtlı ve istendik değişiklikler süreci.
OKUL ORTAMI VEÖĞRETMEN OKUL, toplumun geleceğinin güvencesi olacak yöndeki amaçları gerçekleştirmek üzere düzenlenmiş toplumsal bir örgüttür.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
YAYGIN EĞİTİM.
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Karşılaştırmalı Eğitim
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ YRD. DOÇ. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
Eğitim, birçok disiplinden enformasyon sağlayan ve paradigmatik değişim ve dönüşümlerden fazlaca etkilenen çok yönlü, dinamik ve devingen bir.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
OKUL ORTAMI VE ÖĞRETMEN.
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri

Meslek nedir? Toplumdaki sosyal, ekonomik ve teknolojik yapının gerektirdiği bir iş bölümü sonucu ortaya çıkan, bireyin ilgi ve kabiliyeti ile sosyal etkinliklere katılma gereksinimi ve toplumun bireyden sosyal ve ekonomik yaşamda sorumluluk yüklenmesi talebi sonucu ortaya çıkmış olan bir yaşamsal etkinlik olgusudur.

Meslek nedir? İlk olarak meslekler babadan oğula geçerdi. Toplumdaki iş bölümü geliştikçe usta-çırak ilişkisi ile meslekler kazanılmaya başlanmıştır. Bilim ve sanayideki gelişmeler bir eğitimden geçerek profesyonel mesleklerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Profosyonel meslek, özel uzmanlık bilgi ve becerisini içeren, uzun ve yoğun bir akademik çalışma ile belirli özel formasyon gerektiren ileri düzeyde ve statüdeki bir meslektir.

Öğretmenlik mesleği nedir? Milli Eğitim Temel Kanununa göre öğretmenlik, devletin, eğitim, öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan bir ihtisas mesleğidir. Öğretmenlik mesleği, eğitim sektörü ile ilgili olan sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik boyutlara sahip, alanda özel uzmanlık bilgi ve becerisini temel alan akademik çalışma ve mesleki formasyonu gerektiren, profesyonel statüde uğraşı alanıdır.

TÜRKİYE'DE ÖĞRETMENLİĞİN MESLEKLEŞME KOŞULLARI   Öğretmenliğin meslekleşmesi bu doğrultuda belirli koşulların sağlanması belirli ölçütlerin oluşması ve koşulların ölçütlere uygun hale gelmesiyle mümkün olmuştur. Tüm dünyada meslek olarak kabul edilen işlerin meslekleşmesinin bir takım ölçütleri ortaya konulmuştur. (Erden 1998).Türkiye de Öğretmenliğin meslekleşmesini sağlayan başlıca koşullar ölçütler şunlardır:

TÜRKİYE'DE ÖĞRETMENLİĞİN MESLEKLEŞME KOŞULLARI Tanımlanmış bir hizmet alanı olma ve o alanda hizmet verme. 2. Verdiği hizmetten ötürü yetiştirdiği kişiye-ailesine-topluma-devlete karşı sorumlu olmak. 3. Yeterince geniş ve yaygın bir hizmet alanına sahip olma. 4. Belirli bir uzmanlık bilgi ve becerisini gerektirme. 5. Örgün mesleksel eğitimden geçme. 6. Mesleksel kültüre sahip olma. 7. Mesleğe girişte belirli bir seçim ve denetimden geçme.

8. Toplumca ve devletçe meslek olarak tanınma ve kabul görme. TÜRKİYE'DE ÖĞRETMENLİĞİN MESLEKLEŞME KOŞULLARI   8. Toplumca ve devletçe meslek olarak tanınma ve kabul görme. 9. Mesleksel ahlak kurallarına sahip olma 10. Meslek kuruluşları biçiminde örgütlenme 11. Mesleksel amaçlı süreli yayın organına sahip olma 12. Yasal, tüzüksel, yönetmeliksel, statü ve güvenceye kavuşma. 13. Sadece öğretmenlik mesleğinin öğrenimini görmüş veya yeterliklerini kazanmış olanların öğretmenlik yapmaya hak ve yetkileri olduğu kesin hükme bağlanmış olma.

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ   Öğretmenlik tüm ülkelerde en yaygın olarak görülen meslektir. Büyük bir kısmı devlet memurudur. Daha çok toplumun alt gelir gruplarından gelenler tercih etmektedir. Geliri düşüktür. Toplumsal statüsü çok yüksek değildir. Terk edenlerin oranı yüksektir. Genellikle bayanlar tercih etmektedir.

ETKİLİ BİR ÖĞRETMENDE BULUNMASI GEREKEN KİŞİSEL NİTELİKLER   1. Hoşgörülü ve sabırlı olma 2. Açık fikirli, esnek ve uyarlayıcı olma 3. Sevecen, anlayışlı ve espirili olma 4. Yüksek başarı beklentisi içerisinde olma 5. Cesaretlendirici ve destekleyici olma

ETKİLİ BİR ÖĞRETMENDE BULUNMASI GEREKEN MESLEKİ NİTELİKLER   1. Genel kültür bilgisi 2. Konu alanı bilgisi 3. Mesleki beceri ve yeterlilikler Öğrenim sürecini planlama Çeşitlilik getirebilme Öğretim süresini etkili kullanma Katılımcı öğretim ortamı düzenleme Öğrencideki gelişimi izleme