London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAYSERİ İLİ İMALAT SANAYİ DURUM TESPİTİ ANKET ÇALIŞMASI BULGULARI KAYSO, HAZİRAN 2008.
Advertisements

EL TERMİNALLERİ PROJESİ
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
KÜLTÜR ve SANAT Yaratıcı kültürel yaşama sahip olmak dengeli, dinamik ve sağlıklı bir toplum yaratmak için gereklidir. Sanatın tüm dalları toplumun kültürel.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Refah İktisadı Tanım: Kamu Ekonomisi
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
PAZARLAMADA İNOVASYON
Hızlı Tüketim Ürünleri
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hızlı Tüketim Ürünleri
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
İNTERNET’TE ALIŞVERİŞİN KENTİN EKONOMİK VE FİZİKSEL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜNE KATKISI Yrd. Doç. Dr. K. Mert Çubukçu Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Kent merkezi planlama ve tasarım ilkeleri
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ İHRACATÇI EĞİLİM ANKETİ 3. DÖNEM ARAŞTIRMA SONUÇLARI (Temmuz- Eylül 2009 Gerçekleşmeleri Ekim-Aralık 2009 Beklentileri) Kasım,
The End of Cheap Chinese Labor Author(s): Hongbin Li, Lei Li, Binzhen Wu and Yanyan Xiong Source: The Journal of Economic Perspectives, Vol. 26, No. 4.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
OFİS MOBİLYALARI(39) VE AHŞAP MOBİLYA(40) SANAYİİ MESLEK KOMİTELERİ GENİŞLETİLMİŞ ORTAK SEKTÖR TOPLANTISI Prof.Dr K.Hüseyin KOÇ İ.Ü.Orman Fakültesi, Orman.
GİRİŞİMCİ.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
WAL-MART.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
1947 yılında Erling Persson tarafından Kuruldu.
Hazırlayan :Mehmet Özdemirler
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 6 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Tarım sektörünün önemi
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation

1948’de zincir mağazaların toplam perakende satışlardaki payı %29.6 iken, 1997’de %61’e, 2013’te %72’ye yükseldi yılları arasında, zincir mağazaların perakende sektöründeki oranı %20.2’den %35’e yükseldi, günümüzde bu oran %40. Zincir Mağazaların Yükselişi: ABD

Zincir Mağazaların Yükselişi: Türkiye Source:

Zincir Mağazaların Yükselişi ile İlgili Çekinceler Rekabeti Engelleyici Etkiler: Pazarda az sayıda güçlü firma kalması Yeni firmaların piyasaya girişinin zorlaşması Rekabet kırıcı fiyat politikaları Yerel Etkiler: Dükkan kiralarında küçük esnafı zorlayan yükseliş Semt dokusunun zarar görmesi – Tektipleşen caddeler Sosyal ve kültürel hayatın fakirleşmesi

Beyoğlu

Kadıköy

Müdahale Politikaları

Türkiye: Perakende Yasa Tasarısı İller bazında stratejik ticari planlar hazırlanacak Sokak, cadde, mahalle ve ilçe bazında azami fayda sağlayacak perakende işletmelerin sayısı ve konusu belirlenecek.

Zincir Mağazalar Birbirini Çekiyor mu?

Araştırma Soruları 1)Rakip zincirler arasındaki stratejik etkileşim zincir mağazaların çoğalmasında rol oynuyor mu? 2) Buna yol açan mekanizma ne?

Araştırmanın Kapsamı İngiltere’de 2 zincir: hazır sandviçler, salatalar, self-servis. Benzer ürün ve mağaza özellikleri Fast-food zincirlerinden farklı ürün konumlaması Organik büyüme Franchise mağaza yok, mağaza açma kararları merkezi şekilde veriliyor.

Londra Mağaza Sayıları

Mağaza Dağılımı (2003) Eat yellow Pret blue

Mağaza Dağılımı (2012) Eat yellow Pret blue

Pazar Ayrımı

Temel İstatistikler

EatPret Market Size 0.009***0.012*** (0.002) No of Eat Outlets **0.045** (0.014)(0.015) No of Pret Outlets 0.030**-0.165*** (0.014(0.015) Constant ** (0.025)(0.027) Mağaza Açma Davranışının Analizi R_sq=0.061R_sq=0.077

1) Talep genişlemesi 2) Ögrenme: Pazar koşullari hakkinda olumlu sinyal alma 3) Rekabeti kırma: Rakip firmanin karlılık beklentisini düşürerek büyümesini engelleme Etkileşimi Açıklayabilecek Etmenler

Hangi Etmen Etkili? Rakibin mağaza sayısının mağaza açma kararına etkileri değişik pazar büyüklüklerinde farklı mı? Mekanizma Etkileşimin Yönü (Rakip Mağaza Sayısı) Pazar Büyüdükçe Etki Değişimi (Rakip Mağaza Sayısı X Pazar Büyüklüğü) Talep Genişlemesi ++ Öğrenme +- Rekabeti Kırma + Belirsiz

EatPret Market Size 0.007***0.006*** (0.002) No of Eat Outlets **0.049** (0.021)(0.023) No of Pret Outlets 0.061***-0.195*** (0.019)(0.021) Market Size * No of Eat Outlets * (0.0006) Market Size * No of Pret Outlets **0.0017*** (0.0004)(0.0005) Constant ** (0.0239)(0.0264) Bulgular R_sq=0.065R_sq=0.083

Bulgular Mekanizma Etkileşimin Yönü (Rakip Mağaza Sayısı) Pazar Büyüdükçe Etki Değişimi (Rakip Mağaza Sayısı X Pazar Büyüklüğü) Talep Genişlemesi ++ Öğrenme +- Rekabeti Kırma + Belirsiz Mekanizma Etkileşimin Yönü (Rakip Mağaza Sayısı) Pazar Büyüdükçe Etki Değişimi (Rakip Mağaza Sayısı X Pazar Büyüklüğü) EAT +- PRET + Belirsiz

Coef. Est.S. E. Variable Profits Per Outlet EAT Constant *** No of Eat Stores No of Pret Stores ** No of Outside Competitors (in 100s) PRET Constant *** No of Eat Stores No of Pret Stores ** No of Outside Competitors (in 100s) Fixed Costs log rent *** log rent (squared) *** Entry Costs Eat *** Pret *** Mağaza Bazında Karlılık

Rakip zincirlerin büyüme/lokasyon kararları arasında pozitif stratejik etkileşim Şehirlerde zincir mağazaların hızla yayılmasında etkili Bulgular şehir planlama/rekabet düzenleme politikalarına girdi sağlayabilir Sonuç