Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama Araştırması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Pazarlama Giriş 1 1.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA KÜRESEL PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ VE PAZARLAMA PLANLAMASI Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)

Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS) “Bir işletmenin pazarlama ile ilgili kararlarının alınmasına yardımcı olacak bilgilerin toplanması, işlenmesi, saklanması ve gerektiğinde kullanılmak üzere tekrar geri çağırmaya imkan tanıyan bir gelecek odaklı ve süregelen bir yapıdır” (Stanton ve Futrel, 1987). “Pazarlama karar vericilerince ihtiyaç duyulan doğru ve zamanlı bilgilerin toplanması, tasnifi, analizi, değerlendirilmesi ve dağıtımını sağlayan kişiler, teçhizat ve süreçlerden (prosedürlerden) meydana gelen bir sistemdir” (Kotler ve diğ. 1996). Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Pazarlama Bilgisine Neden İhtiyaç Vardır? Belirsizliği azaltmak Farklı müşteri kitleleri hakkında bilgilenmek Tüketim bağlamında spesifik bilgi gereksinimi Üst yöneticilerin pazar değişimlerini izleme isteği Günümüz kararlarının daha fazla hassasiyet ve dikkat gerektirmesidir. Bilimsel kurallara göre toplanan veriler yardımıyla mevcut problemleri çözme gayreti Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Enformasyon Bilgi Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Karar destek sistemleri Firma kayıtları Pazarlama Yöneticisi Bilgi ihtiyaç tespiti Bilgi dağıtımı Bilgi üretimi Bilgi işlem uzmanları Veri bankası Pazarlama modelleri Karar destek sistemleri Firma kayıtları Pazar izleme bilgileri Pazarlama araştırması Pazar Çevresi PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ Pazarlama kararları ve iletişim Veri Kaynakları Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Bilgi Kaynakları İç kaynaklar (firma kaynakları) Pazar izleme (marketing intelligence) bilgileri Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

İyi Bir Pazarlama Araştırmasının Sahip Olması Gereken Özellikler Konuyla ilgili olmak Güncellik Güvenilirlik Geçerlilik Tam ve doğru olmak Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Pazarlama Araştırması Süreci Problemin tanımlanması Yaklaşım geliştirme (Model seçimi) Araştırma dizaynı Veri toplama çalışmaları Analiz ve raporlama Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Araştırma Türleri (Yaklaşım Geliştirme) İnceleme-Keşfetme (exploratory) türü araştırmalar Tanımlayıcı (descriptive) araştırmalar Sebep-sonuç (Experimental) ilişkisi türü araştırmalar Pazarlama İlkeleri Pazarlama Bilgi Sistemi

Başarılı bir PBS için Verilere Ulaşım Yeni bilgiler rahat ve hızlı Yeni bilgiler Güncelleme sıklığı (dönemler) Kim yeni bilgi getirecek Hangi formatta Nasıl girecek Sınıflandırılmış bilgiler Kullanım amacına göre Formata göre Esneklik Sistem firmanın değişen ihtiyaçlarına uyacak şekilde dizayn edilmelidir. Kullanıcı-Girdi İlişkisi Kullanıcılar sistemde parametre oluşturabilmeli. Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

PBS’nin Görevleri Bilgi ihtiyacının tespiti Bilgi kaynakları yardımıyla bilgi üretimi Arzu edilen formda bilgi sunumu Karar verme sürecine destek sağlama Planlama sürecini yapısal hale getirmek Yeni bilgi ihtiyacını saptamak İletişim ortamı sağlamak Mevcut bilginin etkin kullanımını gerçekleştirmek Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Pazarlama Araştırması Pazarlama ile ilgili problemlerin tespiti ve çözümü ile pazarda mevcut fırsatların ortaya çıkarılmasında pazarlama yöneticilerine karar vermede yardımcı olacak bilgilerin sistematik ve objektif bir şekilde tespiti, toplanması, analizi ve dağıtımı sürecidir Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Pazar araştırması Pazara yeni sürülmekte olan bir ürün için yapılan araştırmalardır. Tüketim Ürün testi Fiyat testi Rekabet analizi Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

İkincil Veri Kaynakları Resmi yayınlar İşletme kayıtları İndeksler Rehberler On-line ve Off-line bilgi kaynakları Scanner verileri Pazar izleme bilgileri Akademik ve Ticari araştırmalar Panel türü veri tabanları ....... Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Birincil Veri Toplama Araçları Anket Mülakat Gözlem Deneysel düzenekler Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

İhtimale dayalı teknikler Basit tesadüfi örnekleme Örnekleme Teknikleri İhtimale dayalı teknikler Basit tesadüfi örnekleme Kümelere göre örnekleme Zümrelere göre örnekleme Sistematik örnekleme İhtimale dayalı olmayan teknikler Kolayda örnekleme Kasdi örnekleme Kota örnekleme Kartopu örnekleme Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri

Ürün Hayat Eğrisi Boyunca Uygulanan Çeşitli Pazarlama Araştırmaları Marka kullanım profili Pazar tanımı Konsept testi Ürün testi Ambalaj testi Test pazarı Satışlar Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Giriş öncesi dönem Zaman Pazar Bölümleme Yaşam tarzı çalışmaları Fiyat esnekliği Rekabeti izleme Talep tahminleri Konumlandırma Yeniden konumlandırma Ürün takibi Maliyet azaltma Üründe değişiklik Tutumlar Ürün bilinme testleri Mağaza denetimi Tutundurma testleri Ürün iyileştirme Maliyeti düşürme Tüketici ile ilgili araştırmalar Ürünle ilgili araştırmalar Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama İlkeleri