TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
DESTİNASYON PAZARLAMASI
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
KEMER HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ. OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuz 1992 yılında Kemer Lisesi bahçesindeki tek katlı binada eğitim öğretime başlamıştır.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
NECDET YILMAZ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ 2008 ISPARTA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2.Ünite TURİZM PAZARLAMASI ÇEVRESİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
ÇALIŞMA GRUBU: DERS KİTAPLARI TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
Türkiye Fiziki Coğrafyası
Coğrafi Bölgeler.
Finansal planlamada temel amaç;
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
DÜNYADA NÜFUS DAĞILIŞI VE EKONOMİK FAALİYETLER
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi
Göç ve Nedenleri.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
TÜRKİYE’DE TARIM.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
ÜLKEMİZDE NÜFUS.
Duran Varlıklar Rasyosu
İşletmeyi neden kurarız ?
Nüfus ve Dağılışını Etkileyen Faktörler
TÜRKİYE’NİN DOĞAL BİTKİ ÖRTÜSÜ
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
İŞLETMELERİN KURULUŞU
SEYAHAT ACENTALARI PROFİL ARAŞTIRMASI
Turizm Pazarlaması Çevresi
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
BÖLGEMİZİ TANIYALIM.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
2016 Kayseri Ticaret Odası.
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Büyüme ve finansal sektör 2017
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Yerleşme ve Seyahat Özgürlüğü
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
  İnsan Sağlığı Üzerindeki Etkiler  Bitki Örtüsü Ve Hayvanlar Üzerindeki Etkiler  Malzemeler Ve Yapılar Üzerindeki Etkiler  Dünya Üzerindeki Uzun.
ÇİN’İN DOĞAL GÜZELLİKLERİ,YİYECEKLERİ, KIYAFETLERİ,ŞARKILARI,TURİSTİK YERLERİ, GELENEK VE GÖRENEKLERİ.
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
Konular : Ortak Payda : Bölge Bütünden Parçaya Bölge Sınırları Kesin Hatlara Ayrılabilir Mi? Bölge Sınırları Değişir Mi? Bölge Sınırları Nasıl Oluşturulur?
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ

Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE FAKTÖRLERİ

MAKRO ÇEVRE ELEMANLARI  1.Demografik çevre: Yaş, evlilik-çocuk durumu, cinsiyet..  2.Ekonomik çevre: faiz oranları, maaş düzeyleri, gelirin elde ediliş dönemleri, borçlanma ve taksit olanakları  3.Siyasal çevre: ülkeler arası siyasi ilişkiler, yasalar  4.Sosyokültürel çevre: toplumun değer yargısı, gelenek- görenek, inanç, moda,  5.Teknolojik çevre: internet, faks, telefon, işletmelerin kullandığı otomasyonlar  6.Ulaştırma alt yapısı: yol alt yapısı ve ulaşım aracı  7.Doğal çevre: deniz, iklim, bitki örtüsü, güneşli gün sayısı ( Konya, Antalya, Muğla, Mersin ve Şanlıurfa)

SEKTÖR ÇEVRESİ ELEMANLARı  1.Tedarik kaynakları:  2.Tur operatörleri:  3.Seyahat acentaları:  4.Turizme bğımlı işletmeler:  5.Turizm bölgesi yönetimi:  6.Finansal kuruluşlar:  7.Paydaşlar:

 1.Rakipler:  2.Ortaklar:  3.Müşteriler:  4.İşgörenler:  5.Sendikalar: FAALİYET ÇEVRESİ ELEMANLARI