EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖD öğretmenin DERSİ PLANLAMASI, öğretimin gerçekleşmesi için ÖĞRENCİLERİ YÖNLENDİRMESİ ve REHBERLİK ETMESİ ETKİNLİKLERİ olarak açıklanabilir. ÖĞRENME öğrencinin ÖĞRETME öğretmenin yapacağı etkinliklerdir. Eğitim/öğretme durumlarında bu nedenle İÇ ve DIŞ KOŞULLAR önemlidir. (s.381, Fotokopi ders notları)
Öğrenme yaşantılarının PLANLANMASINDA ve UYGULANMASINDA öğretmene düşen görevler: PLANLAMADA Öğretim planını yapma Öğrenme yaşantılarını düzenleme Fiziki çevreyi düzenleme İçeriği, öğretimin hedeflerine ve öğrencilerin ilgi düzeylerine göre düzenleme Öğretme-öğrenme, strateji, yöntem-teknikleri seçme Ders araç-gereçlerini sağlama Süreyi düzenleme
UYGULAMA: Öğretmenin dersi nasıl işleyeceği ile ilgilidir ki bu da üç AŞAMADA incelenir:(s.386, fotokopi; s.135-137 Doğanay) GİRİŞ ETKİNLİKLERİ Öğrencilerin dikkatini çekme Öğrencileri öğrenmeye hazırlama(güdüleme) Hedeften haberdar etme Önkoşul bilgileri hatırlatma Gözden geçirme
GELİŞTİRME Çeşitli strateji, yöntem ve teknikler kullanarak dersi sunma Soru-cevap etkinliğinden yararlanma Örnekler verme Öğrencilerin derse katılımını sağlama Pekiştireç verme İpuçlarından yararlanma Dönüt-düzeltme etkinliğinden yararlanma Araç- gereç ve materyal kullanma
SONUÇ ETKİNLİKLERİ Özet ve tekrar Değerlendirme soruları Bir sonraki konunun açıklanması
Adı geçen ETKİNLİKLER ayrıca ETKİLİ ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ olarak da anılır. Yani kısaca: dikkat çekme, güdüleme, amaçlardan haberdar etme, ön bilgilerin uyarılması, öğretim strateji yöntem ve tekniklerinin etkili kullanılması, uygulama yapma, dönüt verme ve başarının değerlendirilmesi genel İLKELERDİR.