EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Durumlarını Planlama
MERHABA.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Akran destekli öğrenme
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğrenme Öğretme Süreci
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME- ÖĞRENME YAŞANTILARI)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yapılandırmacı Öğrenme
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)

ÖD öğretmenin DERSİ PLANLAMASI, öğretimin gerçekleşmesi için ÖĞRENCİLERİ YÖNLENDİRMESİ ve REHBERLİK ETMESİ ETKİNLİKLERİ olarak açıklanabilir. ÖĞRENME öğrencinin ÖĞRETME öğretmenin yapacağı etkinliklerdir. Eğitim/öğretme durumlarında bu nedenle İÇ ve DIŞ KOŞULLAR önemlidir. (s.381, Fotokopi ders notları)

Öğrenme yaşantılarının PLANLANMASINDA ve UYGULANMASINDA öğretmene düşen görevler: PLANLAMADA Öğretim planını yapma Öğrenme yaşantılarını düzenleme Fiziki çevreyi düzenleme İçeriği, öğretimin hedeflerine ve öğrencilerin ilgi düzeylerine göre düzenleme Öğretme-öğrenme, strateji, yöntem-teknikleri seçme Ders araç-gereçlerini sağlama Süreyi düzenleme

UYGULAMA: Öğretmenin dersi nasıl işleyeceği ile ilgilidir ki bu da üç AŞAMADA incelenir:(s.386, fotokopi; s.135-137 Doğanay) GİRİŞ ETKİNLİKLERİ Öğrencilerin dikkatini çekme Öğrencileri öğrenmeye hazırlama(güdüleme) Hedeften haberdar etme Önkoşul bilgileri hatırlatma Gözden geçirme

GELİŞTİRME Çeşitli strateji, yöntem ve teknikler kullanarak dersi sunma Soru-cevap etkinliğinden yararlanma Örnekler verme Öğrencilerin derse katılımını sağlama Pekiştireç verme İpuçlarından yararlanma Dönüt-düzeltme etkinliğinden yararlanma Araç- gereç ve materyal kullanma

SONUÇ ETKİNLİKLERİ Özet ve tekrar Değerlendirme soruları Bir sonraki konunun açıklanması

Adı geçen ETKİNLİKLER ayrıca ETKİLİ ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ olarak da anılır. Yani kısaca: dikkat çekme, güdüleme, amaçlardan haberdar etme, ön bilgilerin uyarılması, öğretim strateji yöntem ve tekniklerinin etkili kullanılması, uygulama yapma, dönüt verme ve başarının değerlendirilmesi genel İLKELERDİR.