Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
MERHABA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğretİmİn PlanlarI.
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
1 BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK. 2 “ Bana rütbelerin en yücesi verilmiş bulunuyor” M.K. Atatürk 3 ( Baş öğretmenlik unvanı verildiğinde M.K. Atatürk’ün.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
ZEKİ MÜTİŞ MERSİN HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE ASO MÜDÜR YARDIMCISI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ YRD. DOÇ. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü

EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan, teknoloji, para, bina vb. Dönüşüm-İşleme:Öğrencinin bilgi, beceri, tutum kazanma süreci Çıktı:Yeni bilgi, beceri ve tutumla donanık öğrenci (ürün)

Öğretmen, eğitim sisteminin işleme-dönüşüm ögesini oluşturur. Öğretmen olmadan işleme-dönüşüm süreci de gerçekleşmez. Öğretmenin görev ve rollerini etkili bir şekilde gerçekleştirmesi, ürünün niteliğini önemli ölçüde etkiler.

Öğretmenin Görevleri: Öğretmen, kendilerine verilen sınıfın veya şubenin derslerini, programda belirtilen esaslara göre planlamak, uygulama ve deneyler yapmak, ders dışında okulun eğitim-öğretim ve yönetim işlerine etkin bir biçimde katılmak ve bu konularda kanun, yönetmelik ve emirlerde belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

Öğretmenin Görevlerinden Bazıları Her ders yılı başında, eğitim-öğretim sürecini planlama. Öğrenme ortamı hazırlama Zümre öğretmenleriyle işbirliği içinde olma Derste yoklama yapma Laboratuvar, gezi, deney ve uygulamalarla ilgili müdüre rapor verme

Öğrencilerin notlarını not defterine işleme. Çizelgeye göre nöbet tutma. Öğretmen kurulu toplantılarına katılma. Okulun yönetim işlerine yardımcı olma. Komisyon, eğitici kol ve sınıf rehberlik çalışmalarına katılma. Tören ve milli bayramlara katılma. Tebliğler dergisini okuma ve imzalama Verilen diğer görevleri yapma

Öğretmenin Başlıca Rolleri Öğretmene yüklenen roller, kültürlere, toplumlara, zamana ve eğitim anlayışına göre değişiklik göstermektedir. Öğreticilik/Eğiticilik Rolü Özel alan bilgisine sahip olma Ders için gerekli materyalleri hazırlama Çeşitli öğretim teknikleri deneme Öğrenmeyi zenginleştirme Sınıfı yönetme

Öğreticilik/Eğiticilik Rollerinin Devamı Program geliştirme çalışmalarına katılma Bilgi ve iletişim teknolojilerini başarılı bir şekilde kullanma Öğrencileri güdüleme Kendi dosyasında düzenli kayıtlar tutabilme Danışmanlık yapma Öğrencileri disipline sokma Sınıfta çeşitli etkinlikler ve konularda karar verme

Temsilcilik Rolü Yeni gelişmelere açık olma Öğrenci aileleri ile çocukların gelişim süreçlerini tartışma. Uygun kıyafet giyme Liderlik rolü üstlenme

Liderlik Rolü Öğrencilere öğrenme arzusu kazandırma Öğrencilerin problemlerini çözebilmesine katlı sağlama Öğrenmenin değerini ve önemini kavratma Öğretme işini sistematize etme

Sosyal Lider Rolü Öğrenciler ve diğer görevlilerle iyi iletişim kurma Takımla iyi ilişkiler kurarak çalışma Yetişkinlerle iyi iletişim kurma Espiri anlayışına sahip olma Toplumdaki sorunlara çözüm önerileri getirme

Model Olma Rolü Uygun kıyafet giyme Düzenli ve istikrarlı olma Demokratik tutumlar sergileme Söylemlerini davranışlarına yansıtma

Değişimci/Yenilikçi Rolü Eğitim ve toplum alanında gelişmeleri yakından takip etme Değişime ve yeniliklere karşı olumlu tutumlar sergileme Öğrencileri değişime ve yeniliklere hazırlayabilme Eğitim alanındaki değişiklikleri kolay uygulayabilme

Yargıçlık/Hakemlik Rolü Öğrenciler arasında yaşanan sorunları objektif kriterler kullanarak çözümleyebilme. İstenmeyen davranışları adil ve tarafsız davranarak giderebilme. Doğru yargılarda bulunma. Doğru kararlar alabilme.

Ana Baba Rolü Özellikle okul öncesi ve ilköğretimde Öğrencilere karşı ; İlgi, şefkat ve nasihat gibi davranışlar gösterme. Öğrencilere giyimi, yemesi, içmesi gibi etkinlerde yardımcı olma

Öğretmen Yeterlikleri Yeterlik alanları: Eğitme-Öğretme (öğretmenlik meslek bilgisi) Özel Alan Bilgisi Genel Kültür Bilgisi

Eğitme-Öğretme Yeterlikleri (Öğretmenlik meslek bilgisi) Yeterlik Alanlarının Devamı Eğitme-Öğretme Yeterlikleri (Öğretmenlik meslek bilgisi) Öğrenciyi tanıma Öğretimi Planlama Materyal geliştirme Öğretim yapma Öğretimi yönetme Başarıyı ölçme ve değerlendirme Rehberlik yapma

Temel becerileri geliştirme Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere hizmet etme Yetişkinleri eğitme Ders dışı etkinliklerde bulunma Kendini geliştirme Okulu geliştirme

Genel Kültür Bilgisi Olay ve olguları farklı disiplinlerin kavramlarını kullanarak açıklayabilme. Farklı disiplinlere ilişkin bilgilerin konu alanı ile bağını kurma Öğrencileri genel kültür yaşantılarını geliştirmeye özendirme

Özel Alan Bilgisi Temel bilgileri, kavramları, ilkeleri değişik biçimlerde açıklama, Farklı görüş, kuram, öğrenme yolları, araştırma ve inceleme yöntemlerini açıklama, 3. Öğretme kaynaklarını ve öğretim malzemelerini değerlendirme ve seçme, 4. Alanında araştırmalar yaparak bilgi üretme,

Öğrencileri alanla ilgili sorular sormaya, düşünceleri farklı perspektiflerden görmeye ve bilgi üretmeye özendirecek programları kullanma ve özendirme, Öğrencinin gerekli bilgi ve becerileri başka alanlarla ilişkilendirmesine olanak verecek disiplinler arası öğretim deneyimleri yaratma. Alana ilişkin sorunları tanıma, çözüm yolları arama, uygun çözüm yolunu seçme, uygulama ve değerlendirme.