Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Yrd.Doç. Dr. Celalettin R. ÇELEBİ & Yrd. Doç. Dr. Yücel GELİŞLİ
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi

14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
THY Uygulaması Araştırması
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
15.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2014 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
TESTLER
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Sunum transkripti:

Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları

G RUP ADI: İZMİRLİLER GRUP ÜYELERİ: DİLARA KARAGÜL BERNA ÜNLÜ

ARAŞTIRMANIN AMACI İnternette öğrencilerin İngilizce kullanımına yönelik tutumları nasıldır? Bu tutumlar bazı değişkenler açısından anlamlı bir farklılık gösteriyor mu?

YÖNTEM ÖRNEKLEM: Araştırmanın örneklemini eğitim öğretim yılında Melikşah Üniversitesi Psikoloji Bölümü ve Makina Mühendisliği İngilizce ve Türkçe bölümü okuyan öğrencilere eşit oranda dağıtılarak yapılmıştır. Araştırmamız 30 kişiden oluşmaktadır. Anketimizi eşit oranda 15 kişi Türkçe 15’i İngilizce bölüm olmak üzere dağıtım yaptık. Aynı şekilde her grubu kendi içinde bay ve bayan olmak üzere toplamda 4 gruba ayırarak inceledik.

V ERI TOPLAMA SÜRECI Ölçek hazırlanmadan önce ilk olarak konuyla ilgili literatür taraması yapılarak kaynaklar gözden geçirilmiş, buna göre ölçek maddesi yazarken dikkat edilmesi gereken noktalar belirlenmiş ve konu hakkında önceki çalışmalar incelenmiştir. Ölçekte toplamda 16 soru bulunmaktadır. Ayrıca likert tipi bir ölçek olup 5 aşamada derecelendirilmiştir.

VERİ ANALİZİ Veriler, ölçekte yer alan madde derece aralıkları; 4.20–5.00 “Tamamen Katılıyorum”, 3.40–4.19 “Katılıyorum”, 2.60–3.39 “Kısmen Katılıyorum”, 1.80–2.59 “Katılmıyorum”, 1.00–1.79 “Kesinlikle Katılmıyorum” aralıkları temel alınarak yorumlanmıştır (Tekin, 1991: 262). Verilerin çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, frekans, yüzde, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis ve t-testi istatistik işlemleri kullanılmıştır.

Ölçeğimiz İlgi Fayda Eğlence alt boyutlarını ölçmek için 3 alt kategoriden oluşturulmuştur.

Ö RNEK SORULAR Eğlence alt başlığı altında ki sorular; 1) İnternette İngilizce şarkıların sözlerini okumak hoşuma gider. 2) İnternette İngilizce şarkı dinlemekten hoşlanırım. 3) İnternette İngilizce film veya dizi izlemekten hoşlanırım.

SONUÇ / BULGU VE DEĞERLENDİRME: Ölçeğimizi 3 aşamada oluşturduk. İlgi Fayda Eğlence Bu 3 aşamanın sonuçları şu şekilde:

İlgi alt başlığımızda verilen değerlerin sonuçlarına göre Türkçe ve İngilizce bölüm okuyan öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Fayda alt başlığımıza göre verilen değerler sonucunda Türkçe ve İngilizce okuyan bölümler arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Eğlence alt başlığımıza göre verilen değerler sonucunda Türkçe ve İngilizce okuyan bölümler arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.

Ö NERILER Araştırma dil eğitime yüksek derece önem veren ve çok önem verilmeyen farklı ortamlarda uygulanabilir. Kişi sayısı arttırılarak sorular daha kapsamlı geliştirilebilir. Yaptığımız araştırma örneklemi evreni iyi tanımlayabilmek için yeterli değildi. Sadece Melikşah Üniversitesi öğrencilerine uygulandı. Kayseri’de ki başka üniversitelere de uygulanabilirdi.

Sadece Psikoloji ve Makine Mühendisliği okuyan öğrencilere uygulandı. Başka bölümlerde ki öğrencilere de uygulanabilirdi.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ