PROJE YÖNETİMİ RİSK ANALİZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Advertisements

DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Kamu Personeli Verimlilik Projesi

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı Birinci Yönlendirme Komitesi Toplantısı Iain Maclean 20 Haziran 2012 Çevre ve Şehircilik.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Stratejik Yönetim.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Eğitimde Program Geliştirme
AMAÇ Muhtarlarımızın kamu hizmetlerini daha kaliteli ve etkin şekilde yürütmeleri amacıyla kamu kurum ve kuruluşlarından yapacakları taleplerin takip edilip.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Mezun Web Yönetimi Mezun Veri Tabanı Yönetimi Mezun Bilgi Güncelleme Mezun Analizleri oluşturulması ABD Mezunlar Buluşması Müzede Buluşma Mezunlar Algı.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ
PROJE YÖNETİMİ Proje Nedir?.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
1 PROJE YÖNETİMİ Faaliyetlerin Yönteminin Belirlenmesi Faaliyetlerin Çıktı ve Sonuçlarının Belirlenmesi.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
Faaliyet Planlamasının Yapılması
Durum Analizi Sorun Analizi
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
GÜVENLİ EBYS, GÜVENLİ WEB UYGULAMALARI ve WEB SERVİSLERİ KORUMA PROFİLLERİ ve GÜVENLİ E-TİCARET KRİTERLERİ M. Raşit ÖZDAŞ Ekim 2013.
Murat KULOĞLU Öğretim Görevlisi Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı 1.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
2016 Kayseri Ticaret Odası.
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

PROJE YÖNETİMİ RİSK ANALİZİ

ANAHTAR KAVRAMLAR ve TERİMLER   Risk Risk Analizi Olasılık-Etki Tablosu Varsayım

ÖĞRENİM ÇIKTILARI Bu dersin sonunda projeleri/projenizi etkileyecek riskleri belirleyecek, risk analizi sonucunda önlemler alabilecek veya projenizde yapılması gereken değişiklikleri saptayacaksınız.

1. Risk Nedir? Projenin başarısını etkileyecek dışsal koşullar risk olarak tanımlanır. Riskler, proje yönetiminin kontrolü dışında projenin yürütülmesi, faaliyetleri ve beklenen etkileri üzerinde etkiye sahiptir (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:87). Riskler, projeyi kapsam, zaman, maliyet ve kalite açısından etkileyebilir. Örneğin bir çalışmayı başlatmak için ilgili kurumdan izin almanın beklenenden fazla sürmesi vb.

2. Risk Analizi Nedir? Planlanan proje kapsamında risklerin öngörülmesi, yüksek risk taşıyanların ortadan kaldırılması ve etkisinin azaltılması için önlemler alınması veya projelerin yeniden tasarlanması için yapılan analize risk analizi denir (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:87).

2. Risk Analizi Nedir? Risk analizi kapsamında üç soruya cevap aranmaktadır (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:87): Proje uygulama aşamasında karşılaşılabilecek riskler nelerdir? Bu risklerin gerçekleşme olasılığı nedir? Bu risklerin projeye etkileri neler olabilir?

Örnek: Risk Analizi 1 Riskler neler? : Koridorda asılı olan lamba sağlam değil, düşebilir! Lambanın düşme olasılığı nedir? : Yüksek. Lambanın düşmesinin etkileri neler olabilir? : Koridordan kimse geçmiyor ise etkisi düşük olacaktır. Ancak koridordan çok insan geçiyor ise etkisi yüksek olacaktır (İnsanlara zarar verme vb.)

Örnek: Risk Analizi 2 Riskler neler? : Çocuk tutuklular ile yapılacak bir rehabilitasyon projesinde Adalet Bakanlığı’nın ıslah evinde çalışma izin vermemesi. Adalet Bakanlığı’nın izin vermeme olasılığı nedir? : İzin vermeme olasılığı bulunuyor. İzin verilmemesinin etkileri neler olabilir? : Proje gerçekleşemez.

3. Risk Değerlendirme Sürecinde Temel Sorular Amaç için kılavuz soru: Bu amaca ulaşmamızın önündeki engeller nelerdir? Sonuçlar için kılavuz soru: Bu etkileri elde etmemizin önündeki engeller nelerdir? Faaliyetler için kılavuz soru: Bu faaliyetleri gerçekleştirmemizin önündeki engeller nelerdir?

4. Olasılık-Etki Tablosu Olasılık etki tablosu, risklerin ortaya çıkma olasılıkları ve etkilerinin değerlendirilmesi yolu ile riskin değerlendirilmesini sağlar. Risk değeri yüksek çıkan riskler için planlama aşamasında önlem alınabilir veya proje kapsamında değişikliğe gidilebilir.

4. Olasılık-Etki Tablosu Bu kapsamda aşağıdaki adımlar takip edilir (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:88): Projede belirtilen amaç, sonuç ve faaliyetler için riskler tanımlanır. Amaç, her sonuç ve her faaliyet için birden fazla risk tanımlanabilir. Tanımlanan risklerin gerçekleşme olasılıkları ve gerçekleşmeleri halinde projeyi etkileme düzeylerine göre 1’den 5’e kadar puanlama yapılır. Olasılık ve etki puanları birbiri ile çarpılarak risk değerleri bulunur

Riskler Olasılık Etki Risk Değeri Amaç İstanbul ve çevre illerdeki STK’ların örgüt içi işleyişleri, diğer sektörler ve kurumlarla olan ilişkileri ve belirledikleri amaçlarını gerçekleştirmeleri konularınd kapasitelerini artırarak, daha etkin çalışabilmelerini sağlamak. Örgütlenme özgürlüğü ve haklarıyla ilgili alan devlet tarafından daraltılabilir. 2 4 8 Sonuç 1.Başka STK eğitim programları tarafından da kullanılabilecek eğitim materyali ve eğitmenler havuzu oluşturuldu. Ders içerikleri Türkiye şartlarına uygun olmayabilir, bunları hazırlayacak uzmanlar bulunamayabilir. 3 12 2.Katılımcılar, STK’ların özellikle ihtiyaç duydukları konular olan sivil toplum, demokrasi ve strateji oluşturma konularındaki perspektiflerini geliştirmenin yanı sıra, teklif yazma ve bütçeleme, yönetim ve iletişim konularındaki becerilerini, politikalar ve hukuki yapıyla ilgili bilgilerini geliştirdiler. Mezunlar STK’larda gönüllü veya profesyonel çalışmaya devam etmiyorlar. 3.Uluslararası proje çağrıları STK’lar tarafından daha kolay izleniyor. STK’lar internete erişim olanaklarına sahip değiller. 6 4.STK üye ve çalışanlarında bilgiye dayalı çalışma kültürü arttı. Sunulan kaynaklar kullanılmıyor. 5. Hukuki danışmanlık sistemi STK’ların hukuki sorunları konusunda destek ve bilgi alabilecekleri şekilde etkin çalışıyor. Türkiye’de hukuki ve idari sistem etkin çalışmıyor.

1. Eğitim programının hazırlanması Riskler Olasılık Etki Risk Değeri 1. Eğitim programının hazırlanması Ders materyali hazırlayacak ve eğitim verecek yerli uzman ve öğretim görevlisi yok. 2 3 6 2. Eğitim programının düzenlenmesi Programa ilgi yok. 3.Uluslar arası proje çağrılarının duyurulması Türkiye’yi içine alan ve Türkiye’deki STK’lar için uygun proje çağrıları yok. 1 4 4.STK kitap koleksiyonunun oluşturulması Yeterli bütçe yok. 5. Hukuki danışmanlık verilmesi Hukuk Fakültesi’nde danışmanlık yapmayı kabul edecek gönüllü hukukçular yok.

4.1. Risk yüksekse ne yapılabilir? Risk değerlemesine göre 0-4: düşük, 5-10: orta ve 11-15: yüksek risk değeri olarak tanımlanabilir (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:88). Risk değeri düşük kalemler için bir önlem alınmasına gerek yoktur. Risk değeri yüksek kalemler için risk değerini azaltmak için yöntemler bulmak gerekir. Risk değerini azaltmak için projenin yapısında değişikliğe gidilmelidir. Eğer bu mümkün değil ise proje riskli ve gerçekleştirilmesi olanaksız olarak kabul edilmelidir.

4.2. Risk Değerlendirme Süreci Risk Değerini Hesapla Risk Değeri: Yüksek Risk Değeri: Orta Risk Değeri: Düşük Projenin yapısı değiştirilebilir mi? Proje planına varsayım olarak ekle Risk unutulabilir Projeyi yeniden tasarla ve planla Proje gerçekleştirilemez

4.3. Riskleri Azaltmak İçin Yapılacaklar Riski azaltmak veya kaldırmak için yapılacaklar Amaç Örgütlenme özgürlüğü ve haklarıyla ilgili alan devlet tarafından daraltılabilir. - Sonuç Ders içerikleri Türkiye şartlarına uygun olmayabilir, bunları hazırlayacak uzmanlar bulunamayabilir. Dersler sürekli katılımcılar tarafından değerlendirilecek. Hemen her ders için yurtdışından bir eğitmen getirilecek. Mezunlar STK’larda gönüllü veya profesyonel çalışmaya devam etmiyorlar. Her katılımcıdan iki aylık bir gönüllülük talep edilecek. Böylece öğrenilenlerin kuruma aktarılması sağlanacak. Eğitim sonrası değerlendirmeler, katılımcıların aday gösterildikleri kurumlar tarafından yapılacak. STK’lar internete erişim olanaklarına sahip değiller. Web sitesi ile ilgili güncellemeler, e-posta listelerine ve siteye kayıt olanlara düzenli olarak duyurulacak. Sunulan kaynaklar kullanılmıyor. STK’ların kütüphane imkanlarından faydalanabilmesi için düzenli olarak kütüphane tanıtım seminerleri gerçekleştirilecek. Türkiye’de hukuki ve idari sistem etkin çalışmıyor.

4.4. Risklerin Varsayımlara Dönüştürülmesi Riski azaltmak veya kaldırmak için yapılacaklar Amaç Örgütlenme özgürlüğü ve haklarıyla ilgili alan devlet tarafından daraltılabilir. Örgütlenme özgürlüğü ve haklarıyla ilgili hukuki alan devlet tarafından daraltılmıyor. Sonuç Ders içerikleri Türkiye şartlarına uygun olmayabilir, bunları hazırlayacak uzmanlar bulunamayabilir. Türkiye şartlarına uygun ders içerikler hazırlanabiliyor ve bu içerikleri hazırlayabilecek uzmanlar var. Mezunlar STK’larda gönüllü veya profesyonel çalışmaya devam etmiyorlar. Mezunlar STK’larda gönüllü veya profesyonel çalışmaya devam ediyor. STK’lar internete erişim olanaklarına sahip değiller. STK’lar internet erişim olanaklarına sahipler. Sunulan kaynaklar kullanılmıyor. Sunulan kaynaklar kullanılıyor. Türkiye’de hukuki ve idari sistem etkin çalışmıyor. Türkiye’de hukuki ve idari sistem etkin çalışıyor.

4.4. Risklerin Varsayımlara Dönüştürülmesi Riski azaltmak veya kaldırmak için yapılacaklar Faaliyet Ders materyali hazırlayacak ve eğitim verecek yerli uzman ve öğretim görevlisi yok. Ders materyali hazırlayacak ve eğitim verecek yerli uzman ve öğretim görevlisi var. Programa ilgi yok. Programa ilgi var. Türkiye’yi içine alan ve Türkiye’deki STK’lar için uygun proje çağrıları yok. Türkiye’yi içine alan ve Türkiye’deki STK’lar için uygun proje çağrıları var. Yeterli bütçe yok. Yeterli bütçe var. Hukuk Fakültesi’nde danışmanlık yapmayı kabul edecek gönüllü hukukçular yok. Hukuk Fakültesi’nde danışmanlık yapmayı kabul edecek gönüllü hukukçular var.

E-Posta: smac@sakarya.edu.tr