YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
YENİ BİR DÖNEME HAZIRLIK.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme-Öğretme Süreci
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
KONUŞMA HALKASI.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ DOÇ.DR. ZEHRA ALTINAY SINIF YONETIMI

Bu derste, Sınıf ortamı Fiziksel ortamın düzenlenmesi Sınıf yerleşim düzeni konusunda bilgi verilecektir.

Sınıf Ortamı Davranış değiştirmenin en iyi şekli çevredir. Öğrenme ortamlarında, sınıf önemli bir role sahiptir. Sınıf ortamı da davranış değiştirmede bir çevredir. Bireysel, zihinsel ve sosyal gelişim için öğrenme olanaklarının sağlanmasında sınıf ortamı önemlidir.

Uyarıcı ve çeşitlenmiş öğrenme ortamlarında öğrenmenin gerçekleştiği gözlenmektedir. Yaratıcı ve aktif öğrenme gerçekleştirilmesinde sınıf düzenine gerekli özenin gösterilmesi gerekmektedir.

Sınıf Yerleşim Düzeni Oturma biçimi, Sıra ve masaların yerleşim durumu Sınıf yönetiminin bir parçası olan öğretmen-öğrenci etkileşimini konusunda önemli bir etkendir. Sınıf düzeni, öğrencilerin görme, işitme, boy ve derse karşı ilgi gibi değişkenleri çerçevesinde belirlenir. Aynı zamanda, bireysel farklılıklar da önemlidir.

Sınıf Yerleşim Düzenleri 1. Klasik  düzen  2. Bireysel düzen 3. Tek grup düzeni  4. Çok grup düzeni

Klasik Yerleşim Düzeni Öğretmen merkezli yerleşim düzenidir. Öğrencilerin arka arkaya oturtuğu bir düzendir. Öğretmen sınıfta tek bilgi kaynağıdır.

Klasik Yerleşim Düzeninin Yararları Sınıfın küçük olduğu durumlarda Öğrenci sayısının fazla olduğu durumlarda Tek öğretmen bulunduğu birleştirilmiş sınıflarda Araç-gereç, kaynak eksikliğinin olduğu durumlarda Çok fazla gereksinim duyulmayan ders içeriklerinin bulunduğu durumlarda Öğretmen ve öğrenci arasında etkileşimin gerekli olduğu durumlarda klasik yerleşim düzeni yararlıdır.

Bireysel Yerleşim Düzeni Öğrencilerin tek başlarına kullanabildikleri tek kişilik masa ve sandalyelerle sağlanabilen oturma düzenidir.

Bireysel Yerleşim Düzeninin Yararları derin düşünmeyi kolaylaştırmak modül öğretime imkan sağlamak bireysel yerleşim düzeni yararlıdır.

Tek Grup Yerleşim Düzeni Öğrencilerin birbirini görebileceği İletişimin kolay yaratabileceği Tartışma ve görüş alışverişleri yaparkan yayarlanabilecek bir sınıf yerleşim düzenidir.

Tek Grup Yerleşim Düzeninin Yararları Öğrencilerin tümü söz alma, dinleme, konuşma, tartışma, vücut diliyle iletişim kurabilme şansına sahip olmaktadır Öğrencilerin herkesi görebilme fırsatını sağlamaktdır Yalnızca sandalyelerle düzen oluşturma mümkündür

Grup tartışmaları için uygundur. Kısa süreli tartışma gruplarını ders içerisinde birden fazla yapabilme şansı ve daha sonra da eski haline koyabilme şansı bulunmaktadır.

Çoklu Gruplu Yerleşim Biçimi Öğretim öğretmen merkezli değildir. Aktivite, labaratuar çalışmalarına uygun, işbirliği temelli öğrenmenin pekiştirilmesine uygun bir düzendir.

Çoklu Gruplu Yerleşim Biçimi Yararları İşbirliği temelli çalışma alışkanlıkları ve becerilerini geliştirme Yaparak-yaşayarak öğrenmeye olanak sağlama Etkili ve verimli öğrenmeyi sağlama Bireysel ve toplu öğretim yapılmasını sağlama. Liderlik özelliklerinin geliştirmesini sağlama Çoklu gruplu yerleşim biçiminin yararlarıdır.

Genelde "U" biçiminde yapılan düzenlemedir. Öğrenci-öğrenci ve öğretmen-öğrenci etkileşimi yoğundur. Öğretim materyallerinin kullanımı için uygundur. Öğrencilerin sürece katılabilmeleri için uygun alana sahiptir. Etkinliklerin gerçekleştirilebileceği bir alan söz konusudur. Gerçekleşen etkinlikler bütün öğrencilerce izlenebilir.

İşbirliğinin en fazla olduğu oturma düzenidir. Öğrenciler kendi kümelerinde arkadaşlarıyla yoğun olarak etkileşir. Bir masa etrafında, grup çalışmasına uygundur. Ekip ruhunun gelişimine katkıda bulunur. Paylaşım, dayanışma ve sorumluluk alma duygularını geliştirir.

Bütün öğrencilerin etkileşiminin ve iletişiminin sağlanmasında ideal ve etkili bir yerleşim biçimidir. Öğretmen bütün öğrencilerle yüz yüze iletişim halindedir. Grup tartışmaları için uygun bir düzendir.

Masalar dikdörtgen şeklinde ise kullanımı uygundur. Öğretmen, masanın ortasında ya da bir başında oturabilir. En önemli sınırlılığı resmi bir iletişim ortamı yaratmasıdır. Öğretmenin etkisi zayıflarken, öğrenci etkisi ön plandadır.

Masaların çevresine ikişer grubun yerleştirilmesi, diğer kenarlara da grup çalışmasını gözlemleyecek grupların yerleştirilmesiyle şekillenir. Rol yapma, münazara ya da grup çalışmalarını gözlemleme gibi etkinliklerde kullanılır.

Laboratuvar çalışmaları için en uygun yerleşim biçimidir. Öğrenciler işbirliği içinde çalışırlar. Yaparak-yaşayarak öğrenmenin gerçekleşmesi İçin en uygun biçimdir. Hem bireysel hem de grupla öğretim için uygundur. Etkili ve verimli öğrenme sağlar.

Klasik sınıf düzenidir. Sınıfın küçük, grubun kalabalık olduğu durumlar için kullanılır. Etkileşim daha çok öğretmen-öğrenci arasındadır. Araç-gereç kullanımına gereksinim duyulmayan durumlarda kullanılır. Öğrenci-öğrenci etkileşimi en alt düzeyde olup öğretmen merkezlidir.

Bu derste, Sınıf ortamı Sınıf ortamında yerleşim biçimlerini Öğretime ve öğrenmeye yararlarını konularını ele aldık.