Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Pazarlama Teknikleri.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
HAFTA I.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNOVASYON.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
1 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI FAALİYET PLANI HAZIRLAMA Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Reklam ve Halkla İlişkiler
Toplam Kalite Yönetimi
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Pazarlama İletişimi.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ M Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
İşletmeler birer açık sistemdir.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Bölüm 13 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
Pazarlama Giriş 1 1.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşgüdümleme ve Kontrol
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler 5. BÖLÜM Kurumsal İletişim www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Kurumlar, birbirleriyle iletişim kuran insanların oluşturduğu ağlardır. Bütün kurumlarda iletişim yatay ve dikey, resmi ve gayri resmi, içsel ve dışsal olarak gerçekleşebilir. Bu iletişimler aracılığıyla kurum çalışanlarının arasında, yönetimin çeşitli katmanları arasında ve kurumun dış çevreyle arasında bağlantı kurulur. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim İletişim türleri, çalışanlar ve hedef kitlenin kurum ve kurumun faaliyetleri hakkındaki algılarını, dolayısıyla kurumun kimlik, imaj ve itibarını etkiler. Bu noktadan hareketle kurumsal iletişimi, paydaşların kurumun kimliği, imajı ve itibarının oluşumunu algıladığı süreç olarak ifade etmek mümkündür. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Kurumun tüm iletişimlerinin tutarlı bir şekilde yönetilmesi, kurum kimliğinin geliştirilmesi, ilgili çevrelere etkili şekilde iletilmesi ve hedeflenen kurumsal imaj ve kurumsal itibarın elde edilmesini içerir. Bu açıdan kurumsal iletişim, bir kurumun içsel ve dışsal tüm iletişim çabalarının bütünleşik bir yaklaşımla yönetilmesidir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Kurumsal iletişim, yönetim süreci içinde gelişen ve kurumsal mesajların tutarlılığını ve şeffaflığını sağlamaya yönelik bir yaklaşımdır. Özetle kurumsal iletişim, kurumun iç ve dış sosyal paydaşlarıyla ilgili tüm iletişim, politika ve uygulamaları kapsayan bir yönetim biçimidir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Kurumsal iletişim; Yönetimsel iletişim, Pazarlama iletişimi ve Örgütsel iletişim olarak üç alt başlıkta toplanabilir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim a) Yönetimsel iletişim: Üst yönetimin amaç ve hedeflerinin (vizyon) içsel paydaşlarla iletişimini üstlenir. Yönetimsel seviye, kurumdaki kilit kaynakların edinimi ve elde tutması üzerinde yetkisi olan tüm çalışanları kapsar. Diğer bir ifadeyle yönetim, sadece üst düzey yöneticileri değil kurumdaki diğer çeşitli birimleri ve birim yöneticilerini de kapsar. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim b) Pazarlama iletişimi: Kurumlar yönetimsel iletişimlerini desteklemek için, pazarlama iletişimi ve örgütsel iletişim alanındaki uzmanlardan destek alırlar. Kurumların çoğunda bütçeden en büyük payı alan pazarlama iletişimi; reklamcılık, satış promosyonu ve sponsorluk gibi aktivitelerden oluşur. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim c) Örgütsel iletişim: Örgütsel iletişim ise halkla ilişkiler, kamu kurumları ile ilişkiler, yatırımcı ilişkileri, çevre iletişimi, kurumsal reklamlar ve çalışanların iletişiminden meydana gelir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Yönetimsel İletişim Yöneticiler kurumdaki planlama, düzenleme, koordine etme, çalışanların istihdamı ve planlama gibi kilit fonksiyonları yerine getiren kişilerdir. Yöneticiler, kurumun amaçlarının gerçekleştirilmesinin önemliliği konusunda astlarını sürekli olarak ikna etmekle sorumludurlar. Bu nedenle, yöneticinin kurumun amaçlarını gerçekleştirme konusunda çevresinden kabul görebilmesi için sahip olması gereken en önemli yeteneklerden birisi iletişimdir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Pazarlama İletişimi Pazarlama iletişimi özellikle ürün, hizmetler ve markaların satışını destekleyen reklamcılık, sponsorluk, satış promosyonu gibi iletişim biçimlerinden oluşur. Kurumların bütçelerindeki en büyük payı genellikle pazarlama iletişimi, özellikle reklamcılık oluşturur. Reklamcılık; kaynağı belli olan, ücreti ödenen, kişisel olmayan bir iletişim biçimidir ve şimdi ya da gelecekte tüketicileri bazı eylemlerde bulunmaları için ikna etmek üzere hazırlanır. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Örgütsel İletişim Örgütsel iletişim, hissedarlar, finansal gazeteciler, yatırım analistleri, düzenleyiciler ve kanun koyucular gibi kurumsal izleyicilere yöneliktir. Örgütsel iletişimler uzun dönemli perspektife sahiptir ve doğrudan satışları arttırmaya yönelik değildir. Örgütsel iletişimde pazarlama iletişimine kıyasla daha farklı stilde bir iletişim söz konusudur. Abartı ve aşırı övgü daha sınırlıdır ve iletişim daha resmi yapıdadır. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Örgütsel İletişim Örgütsel iletişim genellikle dış gruplar tarafından başlatılır. Dış gruplar genellikle kurumları zorlayarak diğer türlü paylaşılmayacak olan bilgilerin ortaya çıkmasını sağlarlar. Örgütsel iletişimde genellikle, kurumun paydaşlarla nasıl iletişim kuracağına paydaşlar karar verir. Pazarlama iletişiminde kurumun iletişimi seçim gücü daha fazlayken, örgütsel iletişimde paydaşlar daha belirleyicidir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Kurumsal iletişimin sorumlulukları: Markanın arkasındaki kurumu ayrıntılarıyla anlatmak Kurumun arzulanan kimliği ve marka özellikleri arasındaki uyumsuzlukları minimum seviyeye indirecek girişimlerde bulunmak İletişim alanında kimin hangi görevleri üstleneceğini belirlemek İletişimle ilgili konularda karar vermeyi kolaylaştıracak etkili prosedürleri formüle etmek ve uygulamak Kurumsal amaçları içsel ve dışsal olarak destekleyecek girişimleri harekete geçirmek. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi İletişim, kurumsal stratejiye rehberlik etme ve uygulama konusunda temel araçtır. Strateji, kurumun rekabet edeceği faaliyet alanlarının belirlenmesi ve kurumun bu faaliyet alanlarında kendisini nasıl konumlandırmak istediğine rehberlik eder. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Strateji, kurumun paydaşları tarafından algılanmasını beklediği temel nitelikler ve özellikleri tanımlar. Paydaşların gözünde güvenilirliğin sağlanması için bu özelliklerin, kurumun kimliğiyle uyumlu olması gerekir. Güvenilirlik, kurumun var olan itibarına göre değerlendirilir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Kimlik, marka ve strateji; kurumsal iletişim sisteminin başlangıç noktalarını oluşturur. Kurumsal iletişim stratejisi, kurumun hedeflenen amaçlarına nasıl ulaşacağını belirleyen merkezi ve bütünleşik bir çerçevedir. Kurumsal iletişim stratejisi, kurum içi ve dışı iletişimlerin düzenlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesine zemin oluşturur. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Etkili bir kurumsal iletişim stratejisi: Kurumun misyonu ve amaçlarıyla, faaliyet gösterdiği sektör arasında bağlantı kurar. Hedeflenen amaçlara ulaştıracak kaynakları açığa çıkarır. Kurumun temel yeteneklerini ve ayırt edici özelliklerini (kurumsal kimlik, hizmet güvenilirliği, itibar gibi) ortaya koyarak kurumu rakiplerden farklılaştırır. Gerçekleştirilecek aktivitelerin sırasını ve zamanlamalarını belirler. Uygun mesajların yaratılması ve doğru iletişim kanallarının seçilmesi kurumun amaçlarını paydaşlarının beklentileriyle uyumlu hale getirilmesini sağlar. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Etkili bir kurumsal iletişim stratejisini dört adımda tanımlanabilir: Birinci adım kurumun kendisiyle ilgilidir. İkinci adım kurumun paydaşlarının analizi, Üçüncü adım mesajların uygun şekilde iletilmesi, Dördüncü adım ise paydaşların tepkileridir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Etkili bir kurumsal iletişim stratejisinin birinci adımı kurumun kendisiyle ilişkilidir. Kurumsal iletişim stratejisinin üç alt boyutu: belirli bir iletişimin amaçlarının belirlenmesi, bu amaçları gerçekleştirmek için mevcut kaynakların saptanması ve kurumun itibarının tespit edilmesidir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Amaçların belirlenmesi, mevcut kaynakların tespiti ve kurumsal itibarın teşhis edilmesinin ardından, ikinci adım kurumun paydaşlarının analiz edilmesiyle ilgilidir. Paydaşların analizi aşamasında; kurumun paydaşlarının kimler olduğu, paydaşların kurum hakkında ne düşündükleri ve yapılan iletişimin içeriğine yönelik tutumları belirlenir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Kurumsal iletişim stratejisinin üçüncü adımı mesajların uygun şekilde iletilmesi ile ilgilidir. Mesajların uygun şekilde iletilebilmesi için kurumların iki adımlı bir analiz gerçekleştirmeleri gerekir: Kurum ilk önce mesajı nasıl iletmek istediğine karar vermeli (iletişim kanalının seçilmesi), Mesajın kendisini yapılandırmada nasıl bir yaklaşım izleyeceğini belirlemelidir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Kurumsal iletişim stratejisinin dördüncü adımı paydaşların tepkisi ile ilgilidir. Paydaşlarla iletişim kurulduktan sonra, iletişimin sonuçları değerlendirilmeli ve istenilen etkiyi yaratıp yaratmadığı tespit edilmelidir. Bazen paydaşlardan geribildirim mesaj iletildikten hemen sonra sağlanabileceği gibi bazı durumlarda da iletişimin başarısını ölçmek uzun zaman alabilir. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr

Kurumsal İletişim Stratejisi Sonuç olarak etkin bir kurumsal iletişim stratejisi; kurumun iletişimle ilgili bütün stratejisinin belirlenmesi, ilgili paydaşların analiz edilmesi, mesajların uygun bir şekilde iletilmesi ve son olarak paydaşların tepkilerinin değerlendirilmesi adımlarından oluşur. www.hkirilmaz.sakarya.edu.tr