BÖLÜM 1 Giriş. BÖLÜM 1 Giriş Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Giriş Bölüm 1 GİRİŞ Tarihsel Bakış Açısı Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Gelişimin Doğası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

ANA BABA VE ERGENLİK.
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
Kişilik Kuramları ve Gelişim İstikrar ve Değişim Yakın İlişkiler.
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
Erken çocuklukta gelişim
BÖLÜM 1 TARİH, TEORİ ve ARAŞTIRMA STRATEJİLERİ.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BÖLÜM 2 PUBERTE, SAĞLIK ve BİYOLOJİK TEMELLER. BÖLÜM 2 PUBERTE, SAĞLIK ve BİYOLOJİK TEMELLER.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
BÖLÜM 8 AİLELER. BÖLÜM 8 AİLELER AİLELER Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin Ebeveynleriyle İlişkileri Aile Süreçleri Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÇOCUK GELİŞİMİNE FARKLI BAKIŞ AÇILARI
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
GİRİŞ.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hipotez, Amaç, Önem, Sayıltı, Sınırlılıklar İsmail GÜLEÇ.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
ERGENLİK.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
İŞLEVSELCİLİK ÇOK ANLAMCILIK.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Pozitivizm A. Comte.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Ergenlik Döneminin Tanımı, Önemi ve Sınıflandırılması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE DİN EĞİTİMİ. ERGENLİK Yetişkinliğe doğru büyüyen Bir geçiş dönemidir (biyolojik, psikolojik, toplumsal, ekonomik) Yaşam döngüsünün.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
Çocuk Gelişiminde Kuram ve Araştırma
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
GELİŞİM.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

BÖLÜM 1 Giriş

Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Giriş Bölüm 1 GİRİŞ Tarihsel Bakış Açısı Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Gelişimin Doğası Ergen Gelişim Bilimi

Giriş Tarihsel Bakış Açısı Erken Tarih Yirminci ve Yirmi Birinci Yüzyıllar Ergenliğe İlişkin Kalıpyargılar Ergenliğe Pozitif Bir Bakış Açısı Tarihsel Bakış Açısı

Fırtına-ve-stres Görüşü Giriş Yirminci Ve Yirmi Birinci Yüzyıllar Fırtına-ve-stres Görüşü G. Stanley Hall’un ergenliğin, çatışma ve duygudurum dalgalanmaları ile doldurulduğu çalkantılı bir zaman olduğuna ilişkin kavramıdır.

Buluşçuların Buluş Açısı Giriş Yirminci Ve Yirmi Birinci Yüzyıllar Buluşçuların Buluş Açısı Ergenliğin sosyotarihsel bir oluşum olduğu görüşüdür. Ergenliğe bu bakış açısında, yirminci yüzyılın başındaki gençlerin bağımlılığını ve ekonomik alana daha kontrollü bir şekilde girmelerini sağlayan yasaların çıkarılması gibi sosyotarihsel koşullar özellikle önemlidir.

Giriş Yirminci Ve Yirmi Birinci Yüzyıllar Kohort Etkisi Gerçek kronolojik yaştan değil; bir bireyin doğum zamanından, çağından ya da kuşağından kaynaklanan etkilerdi r.

Giriş Milenyum Çocukları Yirminci Ve Yirmi Birinci Yüzyıllar Milenyum Çocukları 1980’den sonra doğan ve beliren yetişkinliğe milenyumda giren kuşaktır. Milenyum çocuklarının iki özelliği göze çarpmaktadır:

Giriş etnik farklılıkları teknolojiye olan bağlılıkları Yirminci Ve Yirmi Birinci Yüzyıllar etnik farklılıkları teknolojiye olan bağlılıkları

Giriş Kimlik Damon, bugün çoğu gencin kimlikleri Yirminci Ve Yirmi Birinci Yüzyıllar Kimlik Damon, bugün çoğu gencin kimlikleri konusunda kararsız olduklarını ve kimlik kazanımına doğru yeterli bir şekilde ilerleyemediklerini savunmaktadır.

Giriş Ergenliğe İlişkin Kalıpyargılar Kalıpyargı: Geniş bir insan grubu hakkında izlenimlerimizi ve inançlarımızı yansıtan bir genellemedir. Tüm kalıpyargılar, belirli bir grubun tipik bir üyesinin nasıl olduğuyla ilgili bir imaj taşımaktadır.

Giriş Ergen Genelleme Farkı Ergenliğe İlişkin Kalıpyargılar Ergen Genelleme Farkı Adelson’un, sınırlı bilgilere ve çoğunlukla da sık görülen ergen gruplarına dayanan ergenler hakkındaki genellemelere ilişkin bir kavramıdır.

Giriş Pozitif Gençlik Gelişimi: Ergenliğe Pozitif Bir Bakış Açısı Pozitif Gençlik Gelişimi: Ergenlikte pozitif gençlik gelişimi (PGG) olarak adlandırılan kavram, pozitif psikoloji yaklaşımını yansıtmaktadır. Pozitif gençlik gelişimi, gençlerin güçlü yanları ile gençlerden beklenen olumlu nitelikleri ve gelişim eğrisini vurgulamaktadır

Giriş Ergenliğe Pozitif Bir Bakış Açısı Pozitif gençlik gelişimi, PGG’nin “Beş C’sini” tanımlayan Jacqueline Lerner ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir:

Kendine Güven Confidence Giriş Ergenliğe Pozitif Bir Bakış Açısı 5 C Yeterlik Competence Kendine Güven Confidence İlişkiler Connection Karakter Character Merhamet Caring

Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Sosyal Politika Vatandaşların refahını arttırmak için ulusal hükümet tarafından tasarlanan eylem planıdır.

Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri … Bu başlık altında işlenmesi gerekenlerin ders sorumlusu yönetiminde tartışılarak, kavramların üzerinde durularak işlenmesi daha faydalı olacaktır.

Gelişimin Doğası Gelişimin Doğası Süreçler ve Dönemler Gelişimsel Geçişler Gelişimsel Konular

Gelişim, çoğunlukla dönemler üzerinden açıklanmaktadır. Gelişimin Doğası Süreçler ve Dönemler İnsan gelişimi, biyolojik, bilişsel ve sosyoduygusal süreçlerle belirlenmektedir. Gelişim, çoğunlukla dönemler üzerinden açıklanmaktadır.

Gelişimin Doğası

Gelişimin Doğası Gelişim Süreçler ve Dönemler Gelişim Döllenmeyle başlayan ve yaşam boyu süren bir değişim örüntüsüdür. Gelişimin büyük bir bölümü, büyümeyi kapsamaktadır ancak gelişim, gerilemeyi de içermektedir (ölümde olduğu gibi)

Gelişimin Doğası Biyolojik Süreçler Süreçler ve Dönemler Biyolojik Süreçler Bireyin vücudundaki fiziksel değişimlerdir. Bilişsel Süreçler Bireyin düşüncesindeki ve zekasındaki değişimlerdir.

Gelişimin Doğası Süreçler ve Dönemler

Gelişimin Doğası Gelişim, genellikle şu dönemlere Süreçler ve Dönemler Gelişim, genellikle şu dönemlere ayrılmaktadır: doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk, orta ve son çocukluk, ergenlik, ilk yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik.

Gelişimin Doğası Süreçler ve Dönemler Ergenlik, biyolojik, bilişsel ve sosyoduygusal değişimleri kapsayan çocukluk ve yetişkinlik arasındaki gelişimsel geçiş dönemidir.

Gelişimin Doğası Süreçler ve Dönemler Çoğu kültürde, ergenlik yaklaşık olarak 10-13 yaşlarda başlar ve 18-22 yaşlarda son bulur. Gelişimciler, erken ergenlik ile geç ergenliğe daha fazla dikkat etmektedir.

bölümünü içermektedir. Gelişimin Doğası Süreçler ve Dönemler Erken Ergenlik Yaklaşık olarak ortaokul yıllarına karşılık gelmektedir ve pubertal değişimin büyük bir bölümünü içermektedir.

Gelişimin Doğası Süreçler ve Dönemler

Gelişimin Doğası Psikolojik Sağlamlık Gelişimsel Geçişler Psikolojik Sağlamlık Ciddi riskler ve kötü koşullar karşısında olumlu bir biçimde uyum sağlama ve başarılı sonuçlar elde etmedir.

Gelişimin Doğası Gelişimsel Geçişler Çocukluktan ergenliğe ve ergenlikten yetişkinliğe geçiş, gelişimdeki iki önemli geçiştir. Ergenlikten yetişkinliğe geçişi açıklamak için beliren yetişkinlik kavramı ileri sürülmüştür.

Gelişimin Doğası Gelişimsel Geçişler Beliren yetişkinliğin beş önemli özelliği; kimlik arayışı (özellikle de aşkta ve işte), istikrarsızlık, kendine odaklanma, iki arada hissetme ve bireyin yaşamını dönüştürmesi için fırsatları deneyimlemesidir.

Gelişimin Doğası Gelişimsel Geçişler Son zamanlarda ortaya atılan bir önerme, ergenliğin çok uzun sürdüğünü ve ergenlerin olgunlaşması için yeterli fırsatların sağlanmadığını savunmaktadır.

Gelişimin Doğası Gelişimsel Geçişler

Gelişimdeki üç önemli konu : Gelişimin Doğası Gelişimsel Konular Gelişimdeki üç önemli konu : kalıtıma karşı çevre konusu süreklilik-süreksizlik konusu erken-geç yaşantılar konusu

Gelişimin Doğası Gelişimsel Konular Bu konular kapsamlı bir biçimde tartışılmasına rağmen; çoğu gelişimci, bu konular hakkında uç noktalarda poziyon almamaktadır.

Süreklilik- Süreksizlik Konusu Gelişimin Doğası Gelişimsel Konular Süreklilik- Süreksizlik Konusu Gelişimin kademeli, birikimli bir değişimi mi (süreklilik) yoksa farklı aşamaları mı (süreksizlik) kapsadığı konusu üzerine odaklanmaktadır.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişim Bilimi Bilim ve Bilimsel Yöntem Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar Ergen Gelişiminde Araştırma

Ergen Gelişim Bilimi Bilim ve Bilimsel Yöntem Ergen gelişimine yönelik soruları cevaplamak için araştırmacılar çoğunlukla bilime başvurmaktadırlar. Araştırmacılar genellikle dört temel basamağı kapsayan bilimsel yöntemi izlemektedirler:

Ergen Gelişim Bilimi 1) problemi kavramsallaştırmak, Bilim ve Bilimsel Yöntem 1) problemi kavramsallaştırmak, 2) veriyi toplamak, 3) veriyi analiz etmek, 4) sonuçlar çıkarmak.

Ergen Gelişim Bilimi Bilim ve Bilimsel Yöntem Kuram, bir olayı açıklamaya ve bir olay hakkında tahminler yapmaya yarayan birbiriyle ilişkili, mantıklı kurallar bütünüdür.

Ergen Gelişim Bilimi Bilim ve Bilimsel Yöntem Hipotezler, çoğunlukla kuramlardan çıkarım yapılan, test edilebilen belirli iddialar ve tahminlerdir.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar

Ergen Gelişim Bilimi Piaget’nin Kuramı Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar Piaget’nin Kuramı Çocukların dünyaya ilişkin anlayışlarını etkin bir biçimde yapılandırdıklarını ve bilişsel gelişimin dört döneminden geçtiklerini belirten bir kuramdır.

Ergen Gelişim Bilimi Vygotsky’nin Kuramı Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar Vygotsky’nin Kuramı Kültürün ve sosyal etkileşimin bilişsel gelişime nasıl yön verdiğini vurgulayan sosyokültürel bilişsel bir kuramdır.

tarafından aşırı bir biçimde etki altına alınmıştır. Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar Psikanalitik kuramlara göre gelişim, öncelikle bilinç dışı zihne bağlıdır ve duygular tarafından aşırı bir biçimde etki altına alınmıştır.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar İki ana psikanalitik kuram, Freud ve Erikson tarafından ileri sürülmüştür. Freud, bireylerin psikoseksüel gelişimin beş evresinden geçtiklerini kuramlaştırmıştır.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar Erikson’un kuramı ise gelişimin sekiz psikososyal evresini vurgulamaktadır. Bilişsel kuramlar, düşünmeyi, akıl yürütmeyi, dili ve diğer bilişsel süreçleri vurgulamaktadır.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar Piaget’nin ve Vygotsky’nin kuramı ile bilgi işleme kuramı, üç ana bilişsel kuramdır. Skinner’ın edimsel koşullanması ve sosyal bilişsel kuram, iki ana davranışçı ve sosyal bilişsel kuramdır.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar Ekolojik kuram, Bronfenbrenner’ın gelişime ilişkin çevresel sistem görüşüdür. Ekolojik kuram, beş çevresel sistem ileri sürmektedir. Eklektik yaklaşım ise tek bir kuramsal yaklaşım izlemek yerine; her bir kuramda bulunduğu düşünülen en iyi özellikleri seçmektedir.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişimi ile İlgili Kuramlar

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişiminde Araştırma Yaşam boyu gelişimde temel veri toplama yöntemleri, gözlem (bir laboratuvarda ya da doğal bir ortamda), anket (envanter) ya da görüşme, standardize edilmiş testler, fizyolojik ölçümler, deneyim örnekleme yöntemi ve vaka çalışmasıdır.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişiminde Araştırma Betimsel, korelasyonel ve deneysel araştırma ise üç temel araştırma desenidir.

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişiminde Araştırma

Ergen Gelişim Bilimi Ergen Gelişiminde Araştırma Araştırmacılar, zamanın ya da yaşın etkilerini incelemek için kesitsel ya da boylamsal çalışmalar yürütebilmektedir.

Ergen Gelişim Bilimi Araştırmacılar, araştırmada cinsiyet Ergen Gelişiminde Araştırma Araştırmacılar, araştırmada cinsiyet ve kültür yanlılığından ve etnik yanlılıklardan kaçınmalıdırlar.