KARASU ATATÜRK ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
Advertisements

YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
PROGRAMIN AMACI: Ürün veya hizmet üreten kuruluşların verimliliğini yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
ALAN SEÇİMİ VE MESLEKLER
MESLEK TANITIM SEMİNERİ
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
MÜGENUR BAŞÇOBAN 162 6/B.
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
BASIN VE YAYIN Gazetecilik,televizyonculuk ve radyoculuğun çağdaş bir şekilde nasıl uygulanacağı anlatılmaktadır. Bu programda elektronik dizginin ve tasarımın.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
2014 SINAV SİSTEMİ.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Hangi Liselere Gidebilirim?
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
YGS-LYS SUNUMU.
GÖKAN ARSLAN Psikolojik Danışman 1 ŞHT. UZM ÇVŞ. HÜSEYİN KAYA ORTAOKULU.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
SÖKE CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
AVUKAT Mesleğin Gerektirdiği özellikler; Akademik ve sözel yetenekleri iyi olan, Olayları derinlemesine araştırma merakı olanlar, Akıcı konuşma becerisi.
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
AKADEMİK BENLİK KAVRAMI ÖLÇEĞİ
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
Nasıl bir meslek sahibi olacağım ? MUSTAFA KEMAL ÖZDİL- REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘s’
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘e’
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
MESLEK SEÇİMİ VE GELECEĞİN YÜKSELEN MESLEKLERİ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
TERCİH.
YAŞLI BAKIM TEKNİKERİ KİMDİR? Yaşlı bakımı teknikeri; almış olduğu yaşlı bakımı eğitimi ile yaşlı bakım bilgi ve tekniklerini kullanarak, yaşlı ve bakıma.
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘h’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘k’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘A’
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

KARASU ATATÜRK ANADOLU LİSESİ 10. SINIF ALAN SEÇİMİ İÇİN BİLGİLENDİRME

DİKKAT ! ALAN SEÇİMİ İÇİN ; Kişiliğinizi tanımalısınız. Yeteneklerinizin neler olduğunu bilmelisiniz. İlgi alanlarınızı iyi tespit etmelisiniz. Meslekler hakkında bilgi edinmelisiniz.

Alan Seçiminde Dikkat Öğrenci kendi özelliklerini tanımalıdır. Yetenekler,İlgiler,Beklentiler,Kişilik Özellikleri Mesleklerin özelliklerini tanınmalıdır. “10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum?” - Nasıl bir iş? - Nasıl bir iş yeri? - Nasıl bir ev? - Nasıl bir aile? - Nasıl arkadaşlar? - Nasıl bir sosyal yaşam? Kendi özellikleriyle, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulmalıdır

MESLEK SEÇİMİNDE ETKİLİ OLAN ÖZELLİKLER BİREYİN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ ZEKASI ÖZEL YETENEKLERİ İLGİLERİ KİŞİLİK YAPISI BENLİK KAVRAMI (DEĞERLERİ, AMAÇLARI) ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI OKUL BAŞARISI BİREYİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ CİNSİYETİ BOYU, AĞIRLIĞI SAĞLIĞI, DUYU ORGANLARININ İŞLERLİĞİ DIŞ GÖRÜNÜŞÜ BEDENİ GÜCÜ

MESLEK SEÇİMİNDE ETKİLİ OLAN ÖZELLİKLER AİLEYE AİT ÖZELLİKLER AİLENİN EKONOMİK SEVİYESİ AİLENİN KÜLTÜREL SEVİYESİ ANNE – BABANIN ÇOCUĞUNDAN BEKLENTİSİ DIŞ ÇEVREYE AİT ÖZELLİKLER AKRAN GRUPLARININ ETKİSİ ÇEVREDEKİ TEMEL MESLEKİ FAALİYETLER ÜLKENİN GENEL EKONOMİK DURUMU TEKNOLOJİK GELİŞMELER MESLEKLERE AİT ÖZELLİKLER MESLEĞİN İTİBARI MESLEĞİN KAZANCI MESLEĞE OLAN TALEP

MESLEK SEÇİMİNDE ETKİLİ OLAN ÖZELLİKLER YETENEKLER İLGİLER SÖZEL YETENEK SAYISAL YETENEK ŞEKİL – MEKAN İLİŞKİLERİ YETENEĞİ DİĞER (GÜZEL SANATLAR, MÜZİK GB.) TEMEL BİLİM SOSYAL BİLİM CANLI VARLIK MEKANİK İKNA TİCARET İŞ AYRINTISI EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR MÜZİK SOSYAL YARDIM MESLEKİ DEĞERLER YETENEĞİ KULLANMA YARATICILIK YARIŞMA İŞ BİRLİĞİ DEĞİŞİKLİK DÜZENLİ YAŞAM LİDERLİK KAZANÇ ÜN SAHİBİ OLMA

MESLEKLER HAKKINDAKİ TEMEL BİLGİLER MESLEĞİN ÜNVANI VE NİTELİĞİ ÇALIŞMA ORTAMI MESLEĞE HAZIRLANMA MESLEĞİN OLUMLU VE OLUMSUZ YANLARI MESLEĞE GİRMEK İÇİN ARANAN ÖZELLİKLER İŞE GİRİŞ KOŞULLARI MESLEĞE OLAN TALEP MESLEKTE İLERLEME MESLEĞİN GETİRDİĞİ KAZANÇ MESLEK KURULUŞLARI EMEKLİ OLMA KOŞULLARI

ALANLARA GÖRE TEMEL DERSLER MF (SAYISAL): Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri TM (EŞİT AĞIRLIK): Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Matematik, Geometri, Coğrafya TS (SÖZEL):Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Felsefe Grubu DİL:Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Yabancı Dil

FEN BİLİMLERİ ALANINI KİMLER SEÇMELİ? Tıp, Eczacılık, Tıbbi Biyolojik Bilimler, Fizik Tedavi, Moleküler Biyoloji Ve Genetik, Diş Hekimliği, Fizik Tedavi, Beslenme Uzmanlığı vb. programların bulunduğu “Sağlık Bilimleri” alanında eğitim görmek istiyorsa, Elektrik, Elektronik, Bilgisayar, Çevre, Endüstri, İnşaat, Makine, Uçak, Gemi inşaat vb. programlarının bulunduğu “Mühendislik Bilimleri” alanında öğrenim görmek istiyorsa, Hayvanlar ve doğa ile ilgileniyorsa; Ziraat Fakültesinin bölümleri, Veterinerlik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik bölümleri, Mimarlıkla Ve Endüstriyel Tasarımla, Nükleer Enerji, Astronomi Ve Uzay Bilimleri, Harita vb. alanlarla ilgileniyorsa yine “Fen Bilimleri” alanını seçmelidir.

FEN BİLİMLERİ ALANINI KİMLER SEÇMELİ? Öğrencinin ilköğretimde ve 9. ve 10. sınıfta Matematik Ve Fen Bilimleri derslerinde başarı göstermesi, bu dersleri öğrenmede ve çalışmada herhangi bir güçlük yaşamamış olması gerekir. Öğrencinin bu alanda başarılı olabilmesi için Fen Bilimleri derslerinde yer alan konularla ilgili dergi, kitap vb. yayınlara, bu alanlardaki gelişmelere ilgi gösteriyor olması, laboratuar çalışmalarından hoşlanması, insanlara yardım etme eğiliminin belirgin olması gerekmektedir. Bireyin mekanik ilgi, elektronik (radyo, bilgisayar, elektronik oyuncaklar vb.) ya da mekanik bir aracın tamiri (bisiklet, saat, bilgisayar, vb.) her bir parçanın sökülerek yeniden monte edilmesi gibi konularla ilgilenmekten hoşlanması, kendi kendine yeni şeyler deneme girişiminde bulunması önemlidir.

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ Bilgisayar sistemlerinin yapısı, tasarımı, geliştirilmesi ve sistemlerin kullanılması konularında çalışan kişidir. Bilgisayar mühendisi olmak isteyenlerin; Sayı ve sembollerle akıl yürütme gücüne, Bir işi öğelerine ayırıp işlem basamaklarını belirleme becerisine sahip, Mantık yürütme ve tasarım yeteneği olan, Dikkatli, sabırlı, Kendini sürekli yenileme gereği duyan, araştırıcı kimseler olmaları gerekir. Bilgisayar kullanımının hızla yaygınlaştığı günümüzde bilgisayar mühendisleri, eğitim, endüstri, ticaret, hizmet, danışmanlık alanlarında faaliyet gösteren özel kuruluşlarda, kamu kuruluşlarında, bankalarda, üniversitelerde, bilgisayar donanımı ve yazılımı üreten ve pazarlayan firmalarda çalışabilirler. Ülkemizde bilgisayar mühendislerinin çalışma alanları, donanım teknolojisini tasarlama ve üretmeden çok yazılım teknolojisi üzerinde yoğunlaşmıştır.

ECZACILIK Doktorlarca düzenlenen reçetelerde yer alan hazır ilaçları müşteriye satan, hazırlanması gerekli ilaçları hazırlayan, laboratuarda, ilaçların geliştirilmesi ve analiziyle ilgili    araştırmalar yapan kişidir. Eczacı olmak isteyenlerin; Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, Kimya ve biyoloji konularına meraklı ve bu alanda başarılı, Sorumluluk duygusu yüksek, Dikkatli, tertipli ve düzenli, İlaç ve kimyasal maddelere karşı alerjisi olmayan kimseler olmaları gerekir. Eczacılar, Sağlık Bakanlığı'na bağlı birimlerde, çeşitli laboratuarlarda (hastane veya özel), ilaç endüstrisinde (fabrika veya depo), kalite kontrol birimlerinde, kendilerine ait veya hastanelerde bulunan eczanelerde çalışırlar. Eczacılar özel sektörde üretim ve pazarlama alanlarında çalışabilirler. Ayrıca son yıllarda ilaç tanıtıcısı olarak çalışanlar da bir hayli fazladır.

MATEMATİK MÜHENDİSLİĞİ Endüstride ve bankacılıkta sorunların matematik yolu ile analizini yapan ve çözüm yollarını geliştiren kişidir. Matematik mühendisi olmak isteyenlerin; Sayılarla akıl yürütebilme yeteneğine, Olayları analiz edebilme ve sonuçları matematik dili ile ifade edebilme gücüne sahip, Dikkatli ve sorumluluk sahibi kimseler olmaları gerekir. Matematik mühendisleri; Kamu veya özel sektöre ait bankalarda, Sigorta şirketlerinde, Endüstri kuruluşlarında, Devlet İstatistik Enstitüsü, Milli Prodüktivite Merkezi gibi kamu kuruluşlarında, Bilgisayar yazılım şirketlerinde görev alabilirler. Endüstri ve bilgisayar bilimlerinin gelişimi matematik mühendislerinin iş bulma olanaklarını artırmıştır.

MİMARLIK Mimar olmak isteyenlerin; Her çeşit yapının, kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde, estetik ilkeleri göz önünde bulundurarak tasarımını yapan ve yapımını denetleyen kişidir. Mimar olmak isteyenlerin; Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme, El ve gözü eşgüdümle kullanabilme yeteneklerine sahip, Görsel sanatlara ilgili, Estetik görüş sahibi, tasarım yeteneği olan, Başkalarını etkileyebilen, Yeniliklere ve eleştiriye açık, Dikkatli ve titiz kimseler olmaları gerekir. Mimarlar, inşaat firmalarında ve işletmelerin mühendislik mimarlık bürolarında çalışabilirler. Ayrıca, Bayındırlık Bakanlığı, İmar ve İskan Bakanlığı, İller Bankası, belediyeler gibi kamu kuruluşları yanında özel şirketlerde de çalışabilir ve büro açabilirler.

DOKTORLUK(TIP) Pratisyen hekim olmak isteyenlerin; İnsan sağlığının korunması için önlemler alan, hastalıklara tanı koyan, tıbbi ve cerrahi girişimlerde bulunarak hastalığın tedavisini sağlayan kişidir. Pratisyen hekim olmak isteyenlerin; Üst düzeyde akademik yeteneğe ve belleğe sahip, Kimya ve biyoloji konularına ilgili ve bu alanlarda başarılı, Okumayı seven, meslek yaşamı boyunca tıptaki yenilikleri izleyen, Dikkatli, sabırlı, gerektiğinde fedakarlıktan kaçınmayan, Olayları derinliğine araştırma merakı olan, İnsanlara karşı saygılı, onların duygularını anlayabilen kimseler olmaları gerekir. Pratisyen hekimler sağlık ocaklarında, ana çocuk sağlığı merkezlerinde, verem savaş dispanserlerinde, SSK hastanelerinde, çeşitli kurumların sağlık birimlerinde, devlet hastanelerinin acil servislerinde, özel hastane ve polikliniklerde hekim ve yönetici olarak çalışabildikleri gibi kendi muayenehanelerini de açabilirler. Mesleğin eğitimi, üniversitelere bağlı tıp fakültelerinde verilmektedir. Eğitim süresi 6 yıldır.

TÜRKÇE-MATEMATİK ALANINI KİMLER SEÇMELİ? Avrupa Birliği İlişkileri,Çocuk Gelişimi ve Eğitimi,İşletme, İktisat,Maliye,Muhasebe,Ekonomi,Bankacılık,Finans Hukuk, Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık,Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Reklamcılık,Turizm, Sınıf Öğretmenliği vb. yükseköğrenim programlarında eğitim görmek istiyorsa

TÜRKÇE-MATEMATİK ALANINI KİMLER SEÇMELİ? Öğrencinin ilköğretimde ve 9. ve 10. sınıfta Matematik, Türkçe ve Sosyal Bilimler derslerinde başarı göstermesi, bu dersleri öğrenmede ve çalışmada herhangi bir güçlük yaşamamış olması gerekir. Öğrencinin sosyal bilimler alanına giren konulara ilgi göstermesi, bu konularla ilgili dergi, kitap vb. yayınlara, bu alanlardaki gelişmelere ilgi gösteriyor olması, Okuduklarından çıkarım yapma eğiliminin belirgin olmasının yanı sıra, istatistikî ve sayısal işlemlerle uğraşmaktan zevk duyması ve insanlara yardım etme eğiliminin belirgin olması gerekmektedir.

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, okuma-yazma, temel vatandaşlık, matematik, sosyal bilimler, doğa bilimleri, sanat, spor gibi konularda eğitim veren kişidir. Sınıf öğretmeni olmak isteyenlerin; Sözel ve sayısal  düşünme yeteneği gelişmiş, Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya  çalışan, İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, kimseler olmaları gerekir. Sınıf öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığınca ilköğretim okulları, yatılı ilköğretim bölge okullarına, sınıf öğretmeni olarak  atanırlar.    Sınıf öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel eğitim öğretim kurumlarında da isterlerse çalışabilirler.

HUKUK Toplumda bireylerin birbirleri ve devletle veya devletlerin birbirleriyle ilişkilerini düzenleyen yasaların uygulanması sırasında ortaya çıkan anlaşmazlıkların çözümü konusunda çalışacak hukukçular yetiştirilir. Hukuk fakültesini bitirenler, genellikle Hakim, Savcı ve Avukat unvanı ile çalışmaktadırlar. Avukat,Hakim ya da Savcı olmak isteyenlerin; Üst düzeyde sözel yeteneğe sahip, İkna gücüne, sağlam bir mantık ve sezgiye sahip, Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı, Sabırlı ve anlayışlı, Tarafsız karar verebilen Sorumluluk sahibi, Değişik görüşlere ve yeniliklere açık, okumayı ve araştırmayı seven, kimseler olmaları gerekir. Bu meslekte iş alanı oldukça geniştir. Kişi, kamu kurumlarında, özel şirketlerde çalışabileceği gibi kendi işyerini açıp bağımsız da çalışabilir.

İŞLETME Otel, banka, sigorta, maden, reklamcılık gibi mal ve hizmet üreten işletmelerde üretim, yönetim, para kaynakları, muhasebe, satış, pazarlama konularında çalışan kişidir. İşletmeci olmak isteyenlerin; Sayısal düşünme yeteneğine, Fikirlerini başkalarına aktarabilme ve insanları ikna edebilme gücüne, İleriyi görebilme ve fırsatları sezebilme yeteneğine, Bir işi planlayabilme ve planı uygulayabilme yeteneğine, Yüksek başarma güdüsü olan, yaratıcı, Matematik ve sosyal bilimlere ilgili, Sabırlı, anlayışlı, hoşgörülü, insan ihtiyaçlarına karşı duyarlı, Zamanı iyi kullanabilen kimseler olmaları gerekir. Özellikle, büyük işletmelerde, fabrika ve atölyelerde üretim faaliyetlerinin planlanması, finansmanı, organizasyonunda yönetici ve işletmeci olarak çalışırlar. Ürünlerin pazarlanmasını organize ederler. Mal ve hizmet üreten kurum ve kuruluşlarda verimi artırmak için, planlama, yönetme ve denetleme konularında bilgi ve beceri kazanan işletme mezunlarının iş bulma olanakları oldukça geniştir.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilerin ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerini gerçekçi ve ayrıntılı olarak tanımalarına, meslek ve iş olanakları hakkında bilgilenmelerine, başkaları ile iyi iletişim kurabilme, doğru kararlar verebilme becerileri geliştirmelerine yardım eden   kişidir. Rehber öğretmen (psikolojik danışman) olmak isteyenlerin; Sözlü ifade gücüne ve empati yeteneğine sahip, Sosyal bilim ve sosyal yardım ilgisi gelişmiş, Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, Sağlıklı bir iletişim ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, Kendini geliştirmeye istekli kimseler olmaları gerekir. Rehber öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında, rehberlik araştırma merkezlerinde, özel eğitim kurumlarında, dershanelerde, halk eğitim merkezlerinde, mesleki eğitim merkezlerinde çalışabilirler.

ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER Bu programda dünya devletlerinin oluşturduğu uluslar arası sistemin tarihi, geçirdiği evreler, sitemin siyasi, ekonomik ve hukuksal yapısı, işleyişi gibi konularda Türkiye’nin bu sistem içindeki yerine ve dış ilişkilerine özel ağırlık verilerek eğitim yapılır. Çalışma alanları oldukça çeşitlidir. En önemli çalışma alanları arasında başta dışişleri bakanlığı olmak üzere maliye ve gümrük bakanlığı, kültür bakanlığı gibi devlet daireleri özel şirketler ve çeşitli kitle haberleşme kuruluşları ve uluslararası bankalar sayılabilir. Eğitim süresi 4 yıldır.

SOSYAL BİLİMLER ALANINI KİMLER SEÇMELİ? Anaokulu Öğretmenliği, Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Reklâmcılık,İletişim Bilimleri, Radyo-TV-Sinema, Arkeoloji, Sanat Tarihi, Tarih, Coğrafya,Türk dili ve Edebiyatı, Türkçe Öğretmenliği vb. yükseköğrenim programları alanında eğitim görmek istiyorsa

SOSYAL BİLİMLER ALANINI KİMLER SEÇMELİ? Öğrencinin ilköğretimde ve 9. VE 10 .sınıfta Tarih, Coğrafya,Türkçe ve Edebiyat derslerinde başarı göstermesi, bu dersleri öğrenmede ve çalışmada herhangi bir güçlük yaşamamış olması gerekir. Bu alanda başarılı olabilmesi için bireyin, insanlarla iletişim kurmada başarılı, sosyal açıdan girişken, insanlara yardım etmede eğilimi güçlü, sosyal olaylara ve konulara ilgi duyma özelliklerinin olması gerekir.

ARKEOLOJİ İnsanın dünya üzerinde görülmesinden Ortaçağa kadar geçen süreç içinde insana ilişkin her türlü kalıntı ve buluntuyu, doğal çevre ile insan arasındaki ilişkileri, yüzey, sualtı araştırmaları ve kazılarla ortaya çıkaran, inceleyen, değerlendiren ve koruyan kişidir. Arkeolog olmak isteyenlerin; Özellikle sözel düşünme ve neden-sonuç ilişkisini ortaya çıkarabilme gücüne sahip, Tarih ve kültür konularına meraklı ve bu alanlarda başarılı, İyi bir gözlemci ve araştırıcı, Açık havada çalışma yapmaktan hoşlanan, Bedence sağlam,kimseler olmaları gerekir. Arkeologların çalıştıkları kuruluşlar; üniversiteler (öğretim görevlisi veya araştırmacı olarak), Müzeler ve Anıtlar Genel Müdürlüğü'ne bağlı çeşitli müzeler, kültür ve tabiat varlıklarını koruma kurulları, özel müzeler, Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Maden Tetkik Arama Enstitüsüdür.

GAZETECİLİK Kamuoyunu aydınlatmak ve bilgilendirmek üzere, toplumda meydana gelen ekonomik, siyasal, kültürel, sportif, adli vb. olaylarla ilgili bilgi toplayan, bunları değerlendirerek, gazete ve/veya dergilerde yayınlanmaya hazır hale getiren kişidir. Gazeteci olmak isteyenlerin; Düşüncelerini söz ve yazı ile başkalarına etkili bir biçimde aktarabilen, Çevresinde olup bitenlere ilgili, dikkatli, Başkaları ile iyi iletişim kurabilen, girişken, Olayları doğru değerlendirebilen, Değişik ortamlarda, gerektiğinde stres altında çalışabilen, Kendini geliştirme çabası içinde olan, Yaratıcı kimseler olmaları gerekir. Gazete muhabirleri habercilikle ilgili olan bütün basın kuruluşlarında (gazete,dergi vb.) çalışabilirler. Gazete muhabirleri gazetenin yayınlandığı saate göre sabah gazetesi, akşam gazetesi, ya da yayın sıklığına göre günlük , haftalık gazete ayrıca yerel, ulusal ya da uluslararası gazetelerde çalışabilirler.