Son Dönem 9. Ders.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Malazgirt savaşından sonra Türklerin Anadolu’ya
Advertisements

Tarih bilimi araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak amacıyla,
Türklerde Tarih Yazıcılığı
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
SPORUN TOPLUMSAL BOYUTU
Hadis Usûlü 3. Ders (3. hafta)
ÇAĞDAŞ UYGARLIĞA DOĞRU
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
Zaman içinde bilim.
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
Ünlü Türk Matematikçilerden Bazıları
SANAT TARİHİ.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
VERİLEN KELİMEYLE EŞLEŞEN KAVRAMlARIN ÜZERİNE DOKUNUNUZ.
TARİH BİLİMİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME TARİH BİLİMİ.
TÜRK İSLAM DEVLETLERİ ÖSS- YGS SORULARI.
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi 6. Ders.
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Son Dönem -devam 11. Ders.
TÜRKİYE ORTADOĞU İLİŞKİLERİ VE SURİYE KRİZİ
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
Müslümanların Oryantalistleri Eleştiren Çalışmaları 13. Ders.
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
Osmanlı Devleti 17. yüzyıldan itibaren toprak kaybetmeye başlamıştır
KAVİMLER GÖÇÜ (375).
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
orta ÇAĞLARDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TA®İH NOTLA®I.
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Hadis Tarihi Dersinin Konusu, Kaynakları ve Temel Terimleri
GÜZ-V: ÇAĞDAŞ DÜNYANIN TEMEL KAVRAMLARI Fransız İhtilalını Hazırlayan Sebepler Ortaçağ’da Avrupa (Karanlık çağ) Siyasi yapısı: Derebeylik Sosyal yapısı:
AUGUSTE COMTE.
Avrupa’da, hangi savaşın sonucunda, Haçlı Düşüncesi ortaya çıkmıştır?
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi II
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI’DA TOPLUM VE EKONOMİ
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi
SÜNNETE ÇAĞDAŞÇI YAKLAŞIMIN TARİHİ ve FİKRİ ARKA PLANI
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
Pozitivizm A. Comte.
Oryantalistlerin Yöntemleri ve Eleştirisi
İbn Ömer’in Azatlısı Nafi Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi
Birçok Ravinin Uydurma Olduğu İddiası
UMUMİ HUKUK TARİHİ PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
Hadis Alimlerin Uydurma Hadislerin Cazibesine Katıldıkları İddiası ve Eleştirisi
DAVRANIŞÇILAR.
Hukuk Çevreleri Ayrımı
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
Karşılaştırmalı Eğitim
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
1/14 ÜNİTE-1 Psikoloji Bilimini Tanıyalım. 2/14 Psikoloji Nedir? (Etimolojik tanım) Psikoloji kavramı, “psyche” (ruh, nefes, zihin) ve “logos” (bilgi)
DİN VE DEVLET İLİŞKİLERİ BAĞLAMINA KAVRAMSAL NETLİK AÇISINDAN BAKIŞ
Sosyoloji Tarihi-A- Klasik Sosyoloji Tarihi
TOPLUMSAL BİR BİLİM OLARAK SOSYOLOJİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Son Dönem 9. Ders

Son Dönemin Önemli Olayları Son dönemle miladi XIX. yüzyıldan günümüze kadar geçen süre kastedilmektedir. Siyasi Olaylar: Bu dönemde geniş coğrafyaya yayılmış olan Osmanlı Devleti’nin zayıflayarak yıkılmış yerine Türkiye Cumhuriyeti kurulmuştur. Bu dönemde emperyalist güçler İslam dünyası üzerinde etkili olmuştur. Osmanlı Devleti’nin hakim olduğu topraklarda küçük krallıklar ve milli cumhuriyetler kurulmuştur.

Düşünce Hareketleri: Avrupa’da aydınlanma çağıyla birlikte rasyonel düşünce ön plana çıktı. Kilise önemli ölçüde itibar kaybetti. Auguste Comte (ö. 1857) pozitivizm felsefesini kurdu. Deneyime ve somut kanıtlara dayalı bilim anlayışı gelişti. Sosyal Bilimler farklı dallara ayrıldı ve her biri için metodolojiler geliştirildi. Oryantalizm gelişti. İslam dünyasındaki yansımaları: İslam dünyasında batıcılık ve milliyetçilik akımları gelişti İslamcı akımlar ihya/reform hareketlerini başlattı. Buna karşı olarak selefi akımların yeni türleri ortaya çıktı.

Hadis İlmiyle İlgili Gelişmeler Oryantalistler ve Hadis Oryantalizm nedir? Din, dil, bilim, düşünce, sanat, tarih gibi alanlarda Doğu dünyasını inceleyen ve Doğu hakkında değer yargıları üreten Batı kaynaklı kurumsal faaliyete oryantalizm denir. Oryantalizmin Doğuşu: Yahudi ve Hıristiyanların ortaçağdaki İslam algısı, bilgiye ve kaynaklara dayanmamaktaydı. İstanbul’un fethinden sonraki yüzyıllarda Avrupalıların İslam’a olan merakı arttı. İslam Ansiklopedisinin ilk taslağı kabul edilen Bibliyotik Oryantal (Bibliothe’que Orientale)’in ilk baskısı 1697’de yapıldı. Kur’an’ın ilk tam İngilizce tercümesi George Sale tarafından 1736 yılında yapıldı. XIX. yüzyılda Avrupa’da İslam ile ilgili çalışmalarda büyük patlama yaşandı.

Silvester Sacy (ö. 1838), Karl Pfender (ö. 1865) E. W. Lane (ö Silvester Sacy (ö. 1838), Karl Pfender (ö. 1865) E. W. Lane (ö. 1876), Ernest Renan (ö. 1892) ve William Muir (ö. 1905) oryantalizmin temellerini atan araştırmacılardır. XX. yüzyılda oryantalizm daha da güçlenmiştir. Ignaz Goldziher (ö. 1921), David Samuel Margoliouth (ö. 1940), Louis Massignon (ö. 1962) Joseph Schacht (ö. 1969), Henry Corbin (ö. 1978), Hamilton Gibb (ö. 1971) gibi kimseler modern akademik İslam araştırmalarının temelini atmışlardır. Oryantalistler XX. yüzyılda İslam klasiklerinden birçok kitap yayımlamışlardır. Megazi (Vakıdî), Tabakât (İbn Sa’d), Tarih (Taberî), Makâlât (Eş’arî), Keşşâf (Zemahşerî), Ensâb (Sem’ânî), el-İsâbe (İbn Hacer), Mukaddime (İbn Haldun), Şehnâme (Firdevsî) bunlardan bazılarıdır. Oryantalistlerin amaçları: Doğu toplumlarını tanımak, sosyal ve değer yargılarını incelemek, misyonerlik amacıyla malzeme toplamak, İslam toplumlarının inançları ve değer yargıları üzerinde kuşku yaratmak.

Oryantalistlerin Hadis Çalışmaları Hadis dalında kapsamlı ilk çalışma yapan kişi Goldziher’dir. Goldziher, Yahudi kökenli bir ailenin çocuğudur. Macaristan’da dünyaya gelmiş, küçük yaşlarından itibaren Yahudilik üzerine eğitim görmüş, Yahudiliğin İslam üzerine tesirini araştırmıştır. Hadis alanında en tanınmış eseri Muhammedanische Studien adlı iki ciltlik kitabın ikinci cildidir. Goldziher’in hadis konusundaki düşünceleri kendisinden sonraki oryantalistleri de etkilemiştir. Hadis üzerinde çalışmaları olan bir başka oryantalist Joseph Schacht’tır. Katolik bir ailede dünyaya gelen Schacht, İslam hukuku ve kaynakları üzerine çalışmıştır. En önemli eseri The Origins of Muhammadan Jurispuridence isimli eseridir.

Hadis alanında çalışmalarıyla tanınan bir başka araştırmacı G. H. A Hadis alanında çalışmalarıyla tanınan bir başka araştırmacı G. H. A. Juynboll’dur. Schacht’ın isnadla ilgili görüşlerini genişletmiş Muslim Tradition (Hadis Tarihinin Yeniden İnşası) adlı eserinde hadisle ilgili görüşlerini açıklamıştır.

Oryantalistlerin Hadisle İlgili Görüşleri Hadislerin Hz. Peygamber’le İlişkisi: Hadislerin Hz. Peygamber’le bir ilişkisi bulunmamaktadır. Bazılarına göre hadislerin çok az bir kısmı Hz. Peygamber’e ait olabilir ama bunu ispatlamak mümkün değildir. Hadislerin ne zaman ortaya çıktığını bazı yöntemler kullanarak tespit etmek mümkündür. Metnin içeriğine bakarak, orada bahsedilen konudan hareketle onun ne zaman ortaya çıktığını tespit edebiliriz. Örneğin hukuki bir mesele hakkında bilgi veren bir hadis, en erken İslam hukukunun geliştiği hicri ikinci asırda ortaya çıkmıştır.

Bir hadisin isnadına bakarak, onun ne zaman ortaya çıktığını tespit edebiliriz. Bir hadisin senedi bir kişiden bir kişiye aktarılarak geldiği halde, belli bir kişiden sonra ravileri çoğalmaya başlamışsa, hadisi ortaya atan bu müşterek ravidir. Hadisin kaynağına bakarak tespit edebiliriz. Bir hadis ilk kez hangi kaynakta yer almışsa, hadis ilk kez onun müellifi zamanında ortaya çıkmış demektir. Bazı oryantalistler, hadisi tarihlendirmede karma yöntemler de kullanmışlardır.