EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
Başlıca Öğrenme Stratejileri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
MERHABA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Beyin Temelli Öğrenme.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Temel Kavramlar.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
EĞİTİM , program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
Program Geliştirme ve Öğretim
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Öğretmenlik Mesleği.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Tuncay Sevindik
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK İSTENDİK YÖNDE DEĞİŞİKLİKLER OLUŞTURMA SÜRECİDİR.

1.DOĞUŞTAN GELENLER:İÇGÜDÜ REFLEKS DAVRANIŞ İNSANIN UYARANLAR KARŞISINDA HER TÜR ETKİNLİĞİNE DENİR. ÜÇ TÜRÜ VARDIR. 1.DOĞUŞTAN GELENLER:İÇGÜDÜ REFLEKS 2. GEÇİCİ DAVRANIŞLAR: ALKOL, HASTALIK YORGUNLUK GİBİ ETKENLER İLE ORTAYA ÇIKAN 3. SONRADAN EDİNİLMİŞ (ÖĞRENİLMİŞ) DAVRANIŞLAR: KALICI İZLİDİR. BİSİKLET KULLANMA GİBİ

EĞİTİM SÜRECİNDEKİ HEDEFLERİ İŞARET EDER. İSTENDİK EĞİTİM SÜRECİNDEKİ HEDEFLERİ İŞARET EDER. HEDEFLERİN GELİŞİ GÜZEL DEĞİL, BİRTAKIM SÜREÇLERLE VE BELLİ İLKELERE GÖRE BELİRLENMESİ GEREKTİĞİNİ İFADE EDER.

YAŞANTI YAŞAM VE YAŞANTI FARKLIDIR. DOĞUMLA ÖLÜM ARASINDA GEÇEN SÜRE YAŞAM (LIFE): YAŞANILANLARDAN GÖRÜLENLERDEN, DUYULANLARDAN, EDİNİLENLERDEN SONRA KİŞİDE KALAN ŞEY, HAYAT TECRÜBESİ. İZ BIRAKIR. UNUTULMAZ. YAŞANTI (EXPERIENCE): ÖĞRENME OLMASI İÇİN DE YAŞANTI OLMASI GEREKİR.

SÜREÇ EĞİTİM “X” TARİHİNDE BAŞLAYIP “Y” TARİHİNDE BİTMEZ. SÜRE VE SÜREÇ AYNI DEĞİLDİR. SÜRE: BİR OLAYIN BAŞI İLE SONU ARASINDA GEÇEN ZAMAN ARALIĞI MAÇ 90 DAKİKA İSE…. SÜREÇ: ZAMAN İÇİNDE TEKRARLANAN, İLERLEYEN, GELİŞEN OLAY VE HAREKETLER DİZİSİ. YANİ BAŞI SONU BELLİ DEĞİL. EĞİTİM “X” TARİHİNDE BAŞLAYIP “Y” TARİHİNDE BİTMEZ. AMA OKUL BİTEBİLİR.

EĞİTİM BİR DE KÜLTÜR EĞİTİMDEN DAHA GENİŞ KAPSAMLIDIR VE DİRENÇLİDİR. KASITLI KÜLTÜRLEME SÜRECİDİR. KASIT: ETKİNLİĞİNİN PLANLI VE PROGRAMLI YAPILMASI KÜLTÜR: İNSANIN ORTAYA KOYDUĞU HERŞEYDİR. ÜÇ TÜR KÜLTÜRLEME VARDIR: ZORAKİ ( ZORLA İSİM- DİN DEĞİŞTİRME) GELİŞİGÜZEL (CİNSELLİK KONULARININ KULAKTAN KULAĞA ÖĞRENİLMESİ) KASITLI: ( EĞİTİM PLANLI VE PROGRAMLI OLDUĞUNDA KASITLI KÜLTÜRLEMEYE ÖRNEKTİR. ) KÜLTÜR EĞİTİMDEN DAHA GENİŞ KAPSAMLIDIR VE DİRENÇLİDİR.

EĞİTİM DOĞASI GEREĞİ 2’YE AYRILIR 1-FORMAL EĞİTİM AMAÇ, İLKE VE KURALLARI ÖNCEDEN PLANLANMIŞ, BELLİ BİR PROGRAM DAHİLİNDE DÜZENLİ OLARAK YAPILAN EĞİTİM. 2-İNFORMAL EĞİTİM BELLİ BİR AMAÇ VE PROGRAMA BAĞLI OLMADAN, HAYATIN KENDİ İÇİNDE OLUŞAN EĞİTİM. 7

ÖĞRETİM EĞİTİM ÖĞRETİM AYNI ŞEY DEĞİLDİR. EĞİTİM , BİREYDE DARANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ MEYDANA GETİRME SÜRECİ ÖĞRETİM İSE BU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN OKULLARDA PLANLI VE PROGRAMLI BİR ŞEKİLDE YAPILMASIDIR. Anahtar: okul

ÖĞRETME ÖĞRETME DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN PLANLI VE PROGRAMLI BİR ŞEKİLDE YAPILMASI İÇİN GEREKEN ÖĞRENME ETKİNLİKLERİNİ YÖNETME, YÖNLENDİRME VE KILAVUZLAMADIR. SORUMLU KİŞİ ÖĞRETMEN Anahtar: öğretmen

ÖĞRENME YAŞANTI ÜRÜNÜ NİSPETEN KALICI İZLİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞTURMA SÜRECİDİR. BİLGİNİN ALINMASI, İŞLENMESİ, BELLEKTE DEPOLANMASI VE GEREKTİĞİNDE GERİ GETİRİLMESİDİR. ÖĞRENME İŞİNİ ÖĞRENCİ YAPAR. Anahtar: öğrenci

EĞİTİM ÖĞRETİM ARASINDA FARKLAR HER YERDE OLABİLİR BELİRLİ ORTAMLARDA (OKULDA) OLUR SÜREKLİDİR, YAŞAM BOYU SÜRER PLANLANAN ZAMANLA SINIRLIDIR ÖĞRETİMİ İÇİNE ALIR KAPSAMLIDIR EĞİTİMİN PLANLI PROGRAMLI KISMINI OLUŞTURUR. EĞİTİMİN PARÇASIDIR. HER TÜRLÜ BİLGİ VE DENEYİMİ İÇİNE ALIR ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ AMAÇLARA ULAŞMAK İÇİN DÜZENLENMİŞ ETKİNLİKLERİ İÇİNE ALIR