Red Bull Pazarlama Araştırması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
Girişimcilik.
“We set the standards” Bill GATES
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Hızlı Tüketim Ürünleri
Prof. Dr. Yusuf ZEREN, Yrd. Doç. Dr. Mehmet MİMAN,
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
Ticari Kararlarda Piyasa Emisyonu ve Kredi-Risk Yönetiminin Önemi
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
AKENERJİ Elektrik Üretim A.Ş.,1989 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk özel elektrik üretim şirketlerinden birisidir. Çerkezköy, Bozüyük, İzmir-Kemalpaşa’da.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
Hazırlayan: Selim ERDEM
Ayşegül ARSLAN.
WAL-MART.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
TATA MOTORS.
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TATA MOTORS Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşu Tata Motors Limited, 1945 yılında kurulmuştur. Tata Motors dünyada en büyük beş ticari araç üreticisi.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Red Bull Pazarlama Araştırması Red Bull, Avusturyalı girişimci Dieter Matteschitz tarafından 1987 yılında kuruldu. Orjinali, 1962 yılında Chaleo Voovidhya tarafından Tayland’da geliştirilen “Kraeting Daeng” isimli içecektir. İçecek, içerisinde “Lipovitan” isimli bir maddeyi bolca barındırmaktadır. Bu maddenin enerji verici özelliği Japonya’da keşfedilmiş ancak ilk kez Tayland’da enerji içeceği olarak piyasaya sunulmuştur.

Red Bull Pazarlama Araştırması 1982 yılında Dietrich Mateschitz Uzakdoğu’da giderek popülerleşen ve “tonik içecekler” olarak adlandırılan ürünlerin farkına vardı. Bir gün Hong Kong’da Mandarin Otel’in barında otururken aklında bu fonksiyonel içecekleri Asya dışında pazarlama fikri oluştu. Mateschitz 1984 yılında Red Bull’u kurdu. Ürünün ince ayarını yaptı, kendine özgü bir pazarlama konsepti geliştirdi ve 1987 yılında Red Bull Enerji İçeceği’ni Avusturya piyasasına sundu. Bu sadece yeni bir ürünün piyasaya sürülmesi değil, aynı zamanda tamamen yeni bir ürün kategorisinin doğuşu anlamına geliyordu. Yıllar içerisinde Red Bull 160’tan fazla ülkede satılmaya başladı, 1987 yılından bu yana 30 milyar civarında kutu Red Bull tüketildi. 2010'da ise bu sayı 4,2 milyarın üzerine ulaştı. Dünyanın 1 numaralı enerji içeceği başarısının gururunu şirketin dünya genelindeki 7.758 çalışanı (2009 yılında bu rakam 6.900’dü) paylaşıyor. Bugün Red Bull, Avusturya'nın Salzburg kenti yakınlarındaki Genel Merkezi'nde faaliyetlerine devam ediyor.

Red Bull Pazarlama Araştırması Kraeting Daeng

Red Bull Pazarlama Araştırması Başlangıçta tır şöförlerinin daha yaygın olarak tercih ettiği şeklinde düşünülen Red Bull, Dieter Matteschitz tarafından ürün farklılaştırması yapılarak gençlere yönelik bir içecek haline getirilmiş ve spor organizasyonlarında ve eğlence hayatında da sıklıkla tüketilen bir içecek haline gelmiştir.

Red Bull Pazarlama Araştırması Yeni nesil içecekler: Soğuk çay, soğuk kahve, her türlü diğer yeni ürün. İşlevsel içecekler: Red Bull gibi enerji içecekleri

Red Bull Pazarlama Araştırması Enerji içeceği marketi, Asya-Pasifik bölgesinde yoğunlaşmış olup, Avrupa’da da kendine önemli bir pay bulmasına rağmen, Amerika’da ve İngiltere’de hala potansiyelini korumaktadır.

Red Bull Pazarlama Araştırması Red Bull’un Resmi Web Sitesinden Finansal Rakamlar: 2010 yılında dünya çapında toplam 4,204 milyar kutu Red Bull satıldı. Bu rakam 2009 yılına kıyasla %7.6’lık bir artış anlamına geliyor.Bununla birlikte, kur ve fiyat faktörlerinden ötürü şirket cirosu 3,268 milyar Euro’dan 3,785 milyar Euro’ya çıktı ve %15.8’lik bir artış gösterdi.  Satışlar, gelir, verimlilik ve faaliyet karı sadece 2007 yılındaki seviyeye ulaşmakla kalmadı. Aynı zamanda kaydedilen rakamlar bu seviyeleri öyle aştılar ki, şu ana kadar şirket tarihinin en iyi rakamları oldular. Bu olumlu hareketlenmenin temel sebepleri arasında Türkiye (+%86), Japonya (+%80), Brezilya (+%32), Almanya (+%13) ve ABD (+%11) olmak üzere çeşitli Red Bull pazarlarındaki yüksek satış artışlarının, son yıllardaki zorlu ekonomik ortamda bile etkin maliyet yönetimi ve devamlı marka yatırımlarıyla birleştirilmesi gösterilebilir. 2010 yılı sonu itibariyle Red Bull 161 ülkede 7,758 kişi istihdam ediyor (2009 sonu: 160 ülkede 6,900 kişi). Ayrıca her yıl 5000’den fazla öğrenci, Kanatlar Takımımız ve Öğrenci Marka Yöneticileri programlarımız kapsamında ilk iş deneyimini kazanıyor. Hala çok sıkıntılı ve belirsiz olan finansal ve küresel ekonomik ortama rağmen, 2012 yılına ait büyüme ve yatırım planlarımız aynı tutku ile devam ediyor. Koşullar ne olursa olsun Red Bull durmadan, sürekli yukarıya dönük bir eğilim yakalamaya çalışıyor.  

Red Bull Pazarlama Araştırması Enerji içeceği formülleri ve içindeki önemli maddeler, içecek üreticileriyle koordineli çalışan ilaç firmaları ve beslenme uzmanları tarafından belirlenir. Bir kez belirlenince içerisinde nadiren değişikliklere gidilir. Red Bull içerisindeki maddeler “TC pharmaceuticals” adındaki bir firma tarafından belirlenmiştir. Yapılan tek değişiklik, ülkelerin yasalarına göre değişen kafein oranıdır. Formülü pratiğe dönüştürmek için temin edilen maddeler, konsantre üretim aşamasında bir araya getirilir ve gazlı suyla karıştırılır. Red Bull bu aşamayı Avusturya’daki fabrikalarında yapmaktadır. İçecek, fabrikada bulunan yüksek hızlı hat sayesinde önce şişelenir, daha sonra da paketlemesi gerçekleştirilir. Şişelenmiş içecekler, nihai tüketiciye ulaşmadan önce perakendecilere ulaştırılır. Red Bull’un müşterileri arasında bar, gece klüpleri, mağazalar, sağlık klüpleri gibi yerler vardır. Red Bull, genellikle kendi dağıtım kanalını kullanır ancak yeni pazarlara girmek için distribütörlerle de çalışmaya başlamıştır. (Örn; Hindistan)

Red Bull Pazarlama Araştırması 4 TİCARİ TAKTİK REKLAM SUNUM SPONSORLUK ETKİNLİKLER

Red Bull Pazarlama Araştırması REKLAM

Red Bull Pazarlama Araştırması SUNUM

Red Bull Pazarlama Araştırması SPONSORLUK FAALİYETLERİ

Red Bull Pazarlama Araştırması ETKİNLİKLER

Red Bull Pazarlama Araştırması

Red Bull Pazarlama Araştırması

Red Bull Pazarlama Araştırması

Red Bull Pazarlama Araştırması

Red Bull Pazarlama Araştırması

Red Bull Pazarlama Araştırması

Red Bull Pazarlama Araştırması

Red Bull Pazarlama Araştırması “If we don’t create the market, it doesn’t exist” Dietrich Mateschitz a former toothpaste salesman

Red Bull Pazarlama Araştırması İmaj Reklam Pazar Liderliği Pazarlama Çabaları Popülerite Kanuni Limitler Fiyat Yüksekliği SWOT ANALİZİ Güçlü Yönleri Zayıf Yönleri İnsan Sağlığını Tehdit Ettiği Endişesi - Rekabetin Artması Sponsorlukların Getirdiği Farkındalık Üretim Kapasitesi Arttırımı Tehditler Fırsatlar

Red Bull Pazarlama Araştırması Beni dinlediğiniz için teşekkürler  Batuhan Budak