İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu
Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini hazırlamak, bu toplantılara katılmak, toplantı tutanaklarını hazırlamak ve alınan kararları zamanında ilgili Müdürlüklere iletmek gelmektedir.
Odamız Müdürlüklerinden Yönetim Kurulunda görüşülmesi gereken konuların girişi yapılmış, ilgili konular kontrol edilmiş, onaylarının alınmasının ardından Yönetim Kurulu gündemi oluşturularak üyelere gönderilmiştir yılı Temmuz, Ağustos, Eylül aylarında 13 Yönetim Kurulu toplantısı yapılmış ve bu toplantılarda 354 gündem maddesi görüşülerek karara bağlanmıştır. Görüşülen maddeler çerçevesinde hazırlanan kararlar ilgili Müdürlüklere yayınlanmıştır.
İzmir Ticaret Odası Meclis Divanı
Odamız Meclisinin aldığı karara istinaden Meclis toplantıları her ayın son Çarşamba günü düzenlenmektedir. Meclis gündeminin hazırlanması öncesinde Odamız Müdürlüklerinden gelen aylık faaliyetler okunmuş, gerektiğinde hatalar düzeltilmiş ve kitap düzenine getirilmesinin ardından, matbaa işlemleri takip edilmiştir.
2015 yılı Temmuz, Ağustos, Eylül aylarında 3 Meclis toplantısı yapılmış ve bu toplantılarda 27 gündem maddesi görüşülerek karar bağlanmıştır. Meclis toplantısı sonrası, toplantının deşifresi yapılarak tutanak haline getirilmiş, 3 Meclis toplantısı için toplam 12 saatlik deşifre yapılmış ve 113 sayfalık tutanak düzenlenmiştir.
Yönetim Kurulları Ortak Toplantısı; Oda Muamelat Yönetmeliği’nin 81 inci maddesi gereğince aynı ilde kurulu oda ve borsa yönetim kurullarının katılımıyla dört ayda bir düzenlenen Yönetim Kurulları Ortak toplantısı gündem maddelerinin belirlenmesi amacıyla oda/borsalara gerekli yazılar yazılmış, gelen cevabi yazılara istinaden gündem oluşturulmuş ve toplantı için hazırlıklar başlatılmıştır.
Silah ruhsat yazıları; T.C. İzmir Valiliği İl Emniyet Müdürlüğü’nün ve Meclis üyelerimizin talebi doğrultusunda, silah ruhsatı başvuruları için gerekli olan bilgileri içeren 2 adet ruhsat yazısı gönderilmiştir.
Meclis üye yazışmaları; 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu’nun 96. maddesinin 9. fıkrasında yer alan hükmü gereğince 8 Meclis üyemizin istifa etmesi nedeniyle 8 yeni Meclis üyeliği görevleri için gerekli işlemler yapılmış, göreve gelen yeni üyelerin kimlik bilgileri ile iletişim bilgileri temin edilerek TOBB’a bildirilmiştir.
Sekretarya hizmetleri; Yönetim Kurulu Başkanı, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları ve Genel Sekterlik makamının programlarının ve seyahat organizasyonlarının takipleri yapılmıştır.
Tüketici Hakem Heyetleri’ne temsilci bildirilmesi; Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren tarihli ve sayılı Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin ilgili maddesine istinaden ilçe tüketici hakem heyetlerinden gelen talepler neticesinde, Yönetim Kurulu kararı ile Odamızı temsilen heyetlerde görev alacak 2 üyenin bilgileri gönderilmiştir.
Sorularınız için; numaralı çağrı merkezimizden, adresimizden bizlere ulaşabilirsiniz. İyi Çalışmalar, Başkanlık Bürosu Müdürlüğü