Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
Fatih Projesi Akademisyenler Çalıştayı Taslak Rapor ve Öneriler.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İL ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Eğitimde FATİH Projesi,
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
SANAT EĞİTİMİ.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü 2015
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Genç Pardus. Pardus, TÜBİTAK tarafından geliştirilen Linux tabanlı bir işletim sistemidir. Linux, Genel Kamu Lisansı'na sahip bir işletim sistemi çekirdeğidir.
ÇALIŞTAY Türkiye'de Sayısal Okuryazarlığın Artırılması ve Sonuçları Aydın Kolat CeBİT Sinerji.
Fatih Projesi Etkileşimli Sınıf Yönetimi Kursu
SINIF YÖNETİMİ.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
49. Kütüphanecilik Haftası
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Mustafa Akgül.
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/

özet Bu konferans hk Fatih projesi hk genel Yönetişim önerileri Bilgi Toplumu Sınav /Eğitimin niteliği Içerik ve dersin tasarımı Pardus ve Özgür Yazılım Eğitimlde Bilişim ve Bilişim Eğitimi 05/12/2015 2

Zirve ve Açıklık Bu konferans çok olumlu Bakanlık daha açık olmalı Yıllık Konferanslar olmalı Konferans daha uzun olmalı Yıllık raporlar 05/12/2015 3

Proje çok önemli Proje kapsamı, maliyeti ve sonuçları: çok önemlidir Bütün dünya Bilişimle Eğitim üzerinde çalışmaktadır Bu büyüklükte (sayı, maliyet) başka bir proje yok İspatlanmış başarı yok! 30/03/124

Yönetişim STK'lar ve Universiteler ile birlikte Sürekli çalışan kurullar Eğitim ve Bilişim STK'ları/Bölümleri Projenin iç ve dış değerlendirmesi. Bağımsız ve tarafsız yapılması. 30/03/125

Bilgi Toplumu Dar gelirli bölgelerde ailenin İnternet erişimi kamu desteği Tabletin tüm aile tarafından kullanımı Okulların internet evi olması Kişiye güven, eğitim ve özgürlük esas 30/03/126

Eğitimin niteliği Dünya’da eğitim: – Katılımcı, işbirlikçi ve üretken, – Eğlenme ve öğrenme birlikte, – Okulla sınırlı kalmayan (zamandan ve mekandan bağımsız), – Çok kanallı (mobil, TV, İnternet vb.) olarak gelişen. 30/03/127

Sınav sistemi Eğitimizin odağında sınav var Fatih'in amacı cok test çözmek değil Bütünsel yaklaşmalı: sınav merkezli Fatih projesi fazla bir katkı sağlamayacaktır. 30/03/128

Donanım-yazılım-destek E.T. ve İnternet altyapısı Tahta ve Tablet’in MEB dışındaki öğretim kurumlarına sağlanması. Donanıma ayrılan kaynak kadar yazılım, içerik ve öğretmen eğitimi / destek ihtiyacı. 30/03/129

Pardus ve Özgür Yazılım “Fatih için Pardus” milli hedef Özgür yazılımın, tasarruf, güvenlik, istihdam ve rekabet için önemi. Eğitimin marka değil kavram temelli olması Yazılıma kolay, ücretsiz, güvenli erişim. 30/03/1210

Bilişim Eğitimi Eğitimde bilişimin ne bilişim eğitimi Bilişim eğit. Kapsam ve süre artmalı Zorunlu, kapsamlı Bilgi Okuryazarlığı Etik, estetik, mahremiyet, güvenlik, bilişim suçlarının kapsanması. bilgisayar biliminin (programlama, veri tabanı, bilgi sistemi) müf. yer almalı. 30/03/1211

Tablet Öğrencilerin z-kitap ve EBA dışında diğer kaynaklara erişebilmesi. Öğrencilerin kendi aralarından ve öğretmenleri ile etkileşime geçebilmeleri. Öğrencinin d türevsel içerik üretebilmesi. Öğrencinin ilgisini kaybetme tehlikesi. Projenin başarısız olma riski. 30/03/1212

Öğretim Tasarımı İçeriğin geliştirilmesinde öğretim tasarımı süreçlerinin işletilmesi. Alan uzmanı, alan eğitimcisi, eğitim teknoloğu, öğretmen ve öğrenci birlikteliği. 30/03/1213

Müfredat ve Eğitim İçerikleri Sınav odaklı sınavim sisteminden uzak. Çoklu-ortamın gerektiği yerde kullan. Bu tür projelerin en zayıf halkasının öğretmen eğitimi ve içerik olması. İçerik geliştirmenin bitmeyen bir süreç Çoklu-model, kendini düzelten katılımcı İçerik seçiminde liberal davranılması. 30/03/1214

AR-GE ve Destek Eğitimde AR-GE ve içerik geliştime desteği. Deneysel çalışma için hızlı ve esnek yapı. Eğitim Fakülteleriyle MEB arasında araştırma sonuçları iletişimi. Projeye özel izleme konferansları: MEB’in ortak olduğu, paydaşları kapsayan, periyodik. Konferans katılımı ve yüksek lisans teşviği. Öğretmene içerik geliştirme teşviği. 30/03/1215

Öğretmen Eğitimi ve Desteği Eğitim Fakülteleri ile MEB’in etkileşimi, öğretmenlerin bu teknolojiyle yetişmesi. Öğretmenin sürekli eğitilmesi. Öğretmenin okulunda teknik ve pedagojik destek alması. Eğitim ve desteğin içerik geliştirmeyi de kapsaması. 30/03/1216

İnternet’in Güvenli Kullanımı Bilgi Okuryazarlığı eğitimi ile İnternet’in bilinçli kullanımı sağlanmalı. Olabildiğinde az filtrelemeye gidilmeli. Öğrenci velilerinin eğitilmesi ve sürece dahil edilmesi. Öğrencinin sorumlu birey olarak yetişmesi. 30/03/1217

Dersin İşlenişi Tablet farklı öğrenme ortamlarına engel olmamalı. Somut materyallerin kullanımından vazgeçilmemeli. Keşfederek öğrenme sağlanmalı. “İzleyici öğrenci” odaklı yapıdan kaçınılmalı. 30/03/1218

Örnekler: Fen Alanı Statik elektriklenme ile ilgili deney sınıf ortamında yapılmalıdır. Radyasyon ile ilgili deney Tablet ortamında gerçekleştirilebilir. 30/03/1219

Örnekler: Matematik Alanı Öğrencinin silindirin yüzey alan bağıntısını somut materyaller kullanarak keşfetmesini sağlanırsa anlamlıöğrenme gerçekleştirilebilir. Video ortamında sorgulama yaptırmadan verilmesi anlamlı öğrenmesini sağlayamayabilir. Geometri ve ilgili teoremlerin doğrulanmasında dinamik yazılımlardan faydalanılabilir. 30/03/1220