BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
MERHABA.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
REHBERLİK DERS II.
REHBERLİK.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
MERHABA.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Bilgisayar Destekli Eğitim
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
1 BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK. 2 “ Bana rütbelerin en yücesi verilmiş bulunuyor” M.K. Atatürk 3 ( Baş öğretmenlik unvanı verildiğinde M.K. Atatürk’ün.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ YRD. DOÇ. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK 8.HAFTA BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK Öğrenci bu bölümü Öğrendiğinde; 1.Öğretmenliğin tanımı ve öğretmenlerde bulunması gereken bazı özellikleri öğrenir, 2.Öğretmenlerin mesleğinin temel özelliklerini kavrar, 3. Öğretmenlik mesleğinin birey ve toplum üzerinde olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar, 4. Öğretmenlik mesleğinin yasal dayanaklarını açıklar.  

İçindekiler Giriş Öğretmenlik Mesleği Öğretmenliğin Tanımı ve Öğretmenlerde Bulunması Gereken Bazı Özellikler Öğretmen-Birey ve Toplum İlişkisi Bilgi Toplumu ve Öğretmen Öğretmenlerin Yetiştirilmesi Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri Türkiye’de Öğretmenlik Mesleğinin Durumu Öğretmenlik Mesleğinin Temel Özellikleri Etkili Bir Öğretmende Bulunması Öngörülen Özellikler

Öğretmen olabilmek için her şeyden önce insanın bazı yetenekleri olması gereklidir. Bunlar: 1- Gerçek öğretmen saf bir çocuk ruhu taşır, gençlerden kopamaz. 2- Gerçek öğretmen, kendini çocuğun yerine koyabilir ve çocuğa karşı davranışlarında uyanık ve incelik gösterir. 3- Gerçek öğretmen, çocukları gözleyip onları bütünlükleri içinde kavrayabilir ve onların kişiliklerini anlayabilir. 4- Gerçek öğretmen, kendi iradesine sahip ve karakter sahibidir. 5- Gerçek öğretmen, neşeli ve iç huzura sahiptir.

İyi Bir Öğretmende Bulunması Öngörülen Özellikler: 1.Öğrencilere karşı açık görüşlü ve objektif olma. 2.Öğrencilerin beklenti ve gereksinmelerini dikkate alma. 3.Eğitimle ilgili sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilme. 4.Eğitimde bireysel farklılıkları dikkate alma. 5.Yenilik ve gelişmelere açık, kendini sürekli yenileyebilme

İyi Bir Öğretmende Bulunması Öngörülen Özellikler: 6.Toplumsal değişmeleri anlayıp yorumlayabilme 7. Eğitim teknolojisindeki gelişmeleri yakından izleme 8. Araştırmacı bir yapıya sahip olma 9. Yüksek başarı beklentisi

Etkili Bir Öğretmende Bulunması Öngörülen Özellikler *Sabırlı davranır, olaylar karşısında dayanıklıdır ve duygularını kontrol altında tutar. *Farklı inanç, görüş ve gruplara saygılı ve uzlaştırıcıdır. *Kılık kıyafetine, temizlik ve düzene özen gösterir. *Kendini geliştirmeye ve eleştirmeye açıktır. *Kişisel sorunlarıyla sınıfı ve okulu meşgul etmez. *Öğrencileri güdüleyici özelliklere sahiptir. *Başarıya odaklanmıştır, öğrenciden yüksek başarı beklentisi içinde, destekleyicidir. *Düşünce ve davranışlarıyla öğrenciler için modeldir. *Öğrencilere karşı güler yüzlü, hoşgörülü ve sevecendir. *Öğrencilere karşı güvenilir, dürüst, objektif, sırdaş ve dosttur. *Sınıfta yapıcı ve eğitsel bir disiplin oluşturur. *Liderlik özelliklerine sahiptir.

Etkili Bir Öğretmende Bulunması Öngörülen Özellikler *Öğrencileri, velileri, çevresini etkilemede başarılıdır. *Arabuluculuk, hakemlik, temsilcilik özelliklerine sahiptir. *Cesaretlendirici ve destekleyicidir. *Sevecen, anlayışlı ve esprilidir. *Sorunlardan yakınmak yerine çözüm bulmak için çaba harcar. *Sınıfta otoriteyi sağlar, sınıfı grup olarak cezalandırmaz, cezaları bireysel olarak verir. *Verdiği ödevleri takip ve kontrol eder. *Eğitim bilimlerinin temel kavramlarını tanır ve öğrenmeyi kolaylaştırır. *İyi bir gözlemcidir, kendini sürekli yenileme gayreti içindedir.

Mesleksel Özellikler *Zamanı etkili kullanır, derslere zamanında başlar ve zamanında bitirir. *Diğer yönetici ve öğretmenlerle işbirliği yapar. *Öğrencinin sorunlarını, fizyolojik, duygusal, sosyal özelliklerini bilir ve buna göre davranır. *Öğrencilerin problem çözme, sistematik ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye çalışır. *Öğrendiklerini pratiğe dönüştürebilen bireyler yetiştirir. *Öğrencileri bir üst öğrenime, topluma ve hayata hazırlamaya çalışır. *Öğretim ve öğrenmeyle ilgili son gelişmeleri izler ve sınıfta uygulamaya çalışır.

Mesleksel Özellikler *Sınıf yönetiminin tüm etkinliklerinde öğrencinin katılımını esas alır. *Kendini sürekli geliştirmenin arayışı içinde olur. *Güvenilir ve geçerli ölçme tekniklerini kullanarak öğrenci başarısını objektif değerlendirir. *Öğrencilere, eğitimin, öğrenmenin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğu bilincini kazandırır. *Özgür bir sınıf ortamı hazırlayarak öğrencilerin girişken, kendini gerçekleştirebilen bireyler olmasını sağlamaya çalışır. *Her türlü öğretim yöntem, teknik ve stratejilerinden öğretimde yararlanır.

Öğretmenlik Mesleğinin Temel Özellikleri *Öğretmenlik sevgi ve özveri mesleğidir. *Öğretmenlik insana şekil verme mesleğidir. *Öğretmenlik tüm ülkelerde en yaygın olarak görülen mesleklerden biridir. *Öğretmenliğin çoğunluğu devlet memurudur. *Öğretmenlik mesleğini genellikle kadınlar tercih etmektedir. *Öğretmenler en az lisans mezunu olmak zorundadır. *Öğretmenlik mesleğini daha çok toplumun alt ve orta sınıflarından gelen bireyler tercih etmektedirler. *Öğretmenlik statüsü çok yüksek değil, ancak saygın bir meslektir.      

Öğretmenlik Mesleğinin Temel Özellikleri *Öğretmenlikte üst pozisyon ve makamlar daha azdır. *Öğretmen aynı zamanda içinde yaşadığı toplumun liderlerinden biridir. Öğrenci velilerine ve topluma karşı da sorumludurlar. *Öğretmenlerin çalışma ortamları eğitim-öğretim ortamlarıdır. *Öğretmenlerin, öğretme görevi yanında idare ve yönetim görevleri de vardır.      

Öğretmenlik Mesleğinin Yasal Dayanakları *Atatürk İlkeleri *Anayasa *Personel yasası *Eğitim ve Öğretmenlikle ilgili yasalar *İlgili yönetmelikler *Hükümet programları *Kalkınma planları ve *Milli eğitim şuralarıdır.      

Öğretmenin Görevleri *Öğretmen, kendilerine verilen sınıfın veya şubenin derslerini, programda belirtilen esaslara göre planlamak, uygulama ve deneyler yapmak, ders dışında okulun eğitim-öğretim ve yönetim işlerine etkin bir biçimde katılmak ve bu konularda kanun, yönetmelik ve emirlerde belirtilen görevleri yerine getirme, *Her ders yılı başında, eğitim-öğretim sürecini planlama, *Öğrenme ortamı hazırlama, *Zümre öğretmenleriyle işbirliği içinde olma, *Derste yoklama yapma,

Öğretmenin Görevleri *Laboratuvar, gezi, deney ve uygulamalarla ilgili müdüre rapor verme, *Öğrencilerin notlarını not defterine işleme. *Çizelgeye göre nöbet tutma. *Öğretmen kurulu toplantılarına katılma. *Okulun yönetim işlerine yardımcı olma. *Komisyon, eğitici kol ve sınıf rehberlik çalışmalarına katılma. *Tören ve milli bayramlara katılma. *Tebliğler dergisini okuma ve imzalama *Verilen diğer görevleri yapma

Öğretmenin Başlıca Rolleri a.Öğreticilik/Eğiticilik Rolü *Özel alan bilgisine sahip olma *Ders için gerekli materyalleri hazırlama *Çeşitli öğretim teknikleri deneme *Öğrenmeyi zenginleştirme *Sınıfı yönetme *Program geliştirme çalışmalarına katılma *Bilgi ve iletişim teknolojilerini başarılı bir şekilde kullanma *Öğrencileri güdüleme *Kendi dosyasında düzenli kayıtlar tutabilme *Danışmanlık yapma *Öğrencileri disipline sokma *Sınıfta çeşitli etkinlikler ve konularda karar verme      

Öğretmenin Başlıca Rolleri b.Temsilcilik Rolü *Yeni gelişmelere açık olma *Öğrenci aileleri ile çocukların gelişim süreçlerini tartışma. *Uygun kıyafet giyme *Liderlik rolü üstlenme   c.Liderlik Rolü *Öğrencilere öğrenme arzusu kazandırma *Öğrencilerin problemlerini çözebilmesine katlı sağlama *Öğrenmenin değerini ve önemini kavratma *Öğretme işini sistematize etme

Öğretmenin Başlıca Rolleri d.Sosyal Lider Rolü *Öğrenciler ve diğer görevlilerle iyi iletişim kurma *Takımla iyi ilişkiler kurarak çalışma *Yetişkinlerle iyi iletişim kurma *Espiri anlayışına sahip olma *Toplumdaki sorunlara çözüm önerileri getirme   e.Model Olma Rolü *Uygun kıyafet giyme *Düzenli ve istikrarlı olma *Demokratik tutumlar sergileme *Söylemlerini davranışlarına yansıtma

Öğretmenin Başlıca Rolleri f.Değişimci/Yenilikçi Rolü *Eğitim ve toplum alanında gelişmeleri yakından takip etme *Değişime ve yeniliklere karşı olumlu tutumlar sergileme *Öğrencileri değişime ve yeniliklere hazırlayabilme *Eğitim alanındaki değişiklikleri kolay uygulayabilme  

Öğretmenin Başlıca Rolleri g.Yargıçlık/Hakemlik Rolü *Öğrenciler arasında yaşanan sorunları objektif *kriterler kullanarak çözümleyebilme. *İstenmeyen davranışları adil ve tarafsız davranarak giderebilme. *Doğru yargılarda bulunma. *Doğru kararlar alabilme.  

Öğretmenin Başlıca Rolleri h.Ana Baba Rolü Özellikle okul öncesi ve ilköğretimde öğrencilere karşı ; *İlgi, şefkat ve nasihat gibi davranışlar gösterme. *Öğrencilere giyimi, yemesi, içmesi gibi etkinlerde yardımcı olma  

iyi çalışmalar ve teşekkürler..... İyi günler, iyi çalışmalar ve teşekkürler.....