SORU SORMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
KAYIT BUTONU TIKLANILIR. EKRANDAKİ ALANLAR DOLDURULUR.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Sunum & Follow teknikleri Sunum & Follow – Ataner Şapçı.
İLETİŞİM.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Düzenlenmiş yeni hali ile sunuyorum...
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Kendini İfade Etme Emirhan Güneş
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
PSİKİYATRİK GÖRÜŞME VE DEĞERLENDİRME
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Etkili İletişime Giriş
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
YANSITICI DÜŞÜNME.
İNSANLAR KONUŞA KONUŞA ELFİN AKŞAM 2-A TÜRKKONUT İLKOKULU.
Tabii canım, Sor bakalım
İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Dünya, Güneş ve Ay Ünitesi
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
PEER SUPPORT TEAM.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Sağlık Ortamlarında İletişim
RASYONEL SAYILARLA ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMİ
İletişim ve Empati.
HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
MATEMATİK BU SLAYT GÖSTERİSİNDE YUVARLA İLE İLGİLİ SORULAR ÇÖZECEĞİZ.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
İlköğretim Grubu ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ
DİLEKLER.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
HAYIR DİYEBİLME BECERİSİ
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
1 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. 2 İLK BAŞTA BİLMENİZ GEREKENLER.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
SEMPATİ.
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
İLETİŞİM.
Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Gökçe Erinç Büyükşengür
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
EMPATİ HAZIRLAYAN: Efe Demir BOZKURT OKULU: Özel Antakya Ata Koleji
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Sevgili Çalışanımız, Yeni bir prim dönemine yaklaşmaktayız.Prim verip vermemek konusunda sizinde fikrinizi almayı uygun gördük. Bunun için bu anketi uyguluyoruz.
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Sunum transkripti:

SORU SORMA

İletişim sırasında Soru sorarak bizler ;  Problemlere açıklık getiriyoruz Bizden istenileni anlıyoruz Sonuçları aktarıyoruz  Karşılıklı anlaşma ve anlayışa ulaşıyoruz http://www.hayatbilgim.com/index.php/iletisimde-soru-sormayi-bilmek/ Erişim tarihi: 25.10.2012

İki ana soru çeşidi vardır, “Açık uçlu” ve “Kapalı uçlu” sorular. http://www.hayatbilgim.com/index.php/iletisimde-soru-sormayi-bilmek/ Erişim tarihi: 25.10.2012

Açık Uçlu Sorular Açık sorular, karşımızdaki kişiyi konuşturmak, daha çok bilgi almak için sorulan sorulardır. Duruma ve şartlara bağlı olarak, bazen sorularınızın başına “Lütfen bana söyleyebilir misiniz?” gibi “yumuşatıcı” örnekler koyabiliyoruz. Bu durum özellikle “Neden” sorularında kullanılmak için uygundur. http://www.hayatbilgim.com/index.php/iletisimde-soru-sormayi-bilmek/ Erişim tarihi: 25.10.2012

Bilgi almak için, “lütfen bana …. ’yı anlatabilir misiniz Bilgi almak için, “lütfen bana …..’yı anlatabilir misiniz?” ile başlayan “açık” soru sorma şekilleri de mevcuttur. Bazı durumlarda çeşitli “yumuşatıcılar” soru sormak için en uygun koşulları yaratabilirler. Özellikle az konuşan kişilere veya karşımızdaki kişinin tam olarak  duygu ve düşüncelerini öğrenmek istediğimizde açık uçlu soru sormak faydalıdır. http://www.hayatbilgim.com/index.php/iletisimde-soru-sormayi-bilmek/ Erişim tarihi: 25.10.2012

Kapalı Uçlu Sorular Bu sorular genelde daha belirli cevaplar alınan, evet ya da hayır ile cevap verilen, belirli noktaları açıklığa kavuşturmak ve kontrol etmek, bir karar ya da onaylama almak için sorulan sorulardır, Bu tür sorular çok fazla kullanılırlarsa konuşma bir sorgulama izlenimi verip son bulabilir, bu sebepten bilgi alırken “kapalı “ soruları çok dikkatli kullanmalıyız. http://www.hayatbilgim.com/index.php/iletisimde-soru-sormayi-bilmek/ Erişim tarihi: 25.10.2012

“Kapalı” sorular çok belirleyici olup, her soruya sadece “evet” ya da sadece “hayır” ile cevap vermek zor olabileceği için bir “duraklama” etkisi olan sorulardır. Bir konuyu netleştirmek istediğimizde, konuyu farklı bir boyuta taşımak istediğimizde veya çok konuşan birisini susturmak istediğimizde oldukça işe yarar. http://www.hayatbilgim.com/index.php/iletisimde-soru-sormayi-bilmek/ Erişim tarihi: 25.10.2012

İletişim döngüsünde; Karşınızdakini Anlayabilmek için Soru Sorun.. http://www.hayatbilgim.com/index.php/iletisimde-soru-sormayi-bilmek/ Erişim tarihi: 25.10.2012