İLKOKULA BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

ANAOKULU 6 YAŞ GRUPLARINDA “ÖĞRENME PERFORMANSINI YÜKSELTME PROJESİ”
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
İLKOKULA HAZIRLIK “OKUL OLGUNLUĞU” NEDİR?
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
MESLEK TANITIMLARI.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
Öğretim İlkeleri.
HOŞGELDİNİZ! Artık sizden ayrı kendisine ait bir dünyası var.Size olan sevgisi aynı kalsa da hayat çizgisinde kocaman bir değişim yaşamak üzere…
ANAOKULU ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME FORMU
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
.Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
.Çocukta davranış yönetimi .Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
OKUL OLGUNLUĞU Okul olgunluğu çocuğun ilköğretime hazır olup olmadığını belirleyen bir kavramdır. Okul olgunluğu zihinsel, bedensel, duygusal, sosyal ve.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
1_Açılış. 2-Tutanak. 3-Okul kıyafetleri,temizlik,tertip düzen. 4-Öğrencilerin çantalarında yedek kıyafet bulundurma. 5-İkinci kitapların evlerde olması.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
GÖRME ENGELLİLER.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sunum transkripti:

İLKOKULA BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?

Biz İstiyoruz ki ;  Öğrenmeye istekli,  Düşüncelerini, bilgilerini rahat ifade edebilen,  Çevresiyle olumlu ilişkiler kurabilen,  Kendine güvenen,  Mutlu, başarılı çocuklar yetiştirelim.

ÇOCUKLARIN BAŞARISINDA YADA BAŞARISIZLIKLARINDA ANNE VE BABALARIN TUTUMLARI ÖNEMLİ BİR YER ALIR.

 “Çocuğumuza nasıl bir eğitim yolu çizmeliyiz? Okula uyumunda ve başarısında nasıl yararlı oluruz?” Bu konudaki bilgi ve fikirlerinizi gözden geçirerek işe başlamalısınız. Bilinçli ve gerçekçi bir yaklaşım çizgisi belirlemelisiniz.

Veli olarak sizler, Bu sorumluluğu küçümsememeli ancak gereğinden fazla da büyütmemelisiniz. Örneğin: Okul başarılarını en önemli aile meselesi haline getirmemeli, gereğinden fazla kaygılanmamalısınız.

Örneğin: Anaokullarındaki daha korumacı olan ilgi ve düzeni beklememelisiniz. Çocuğun kendi kendini idare becerisini arttıracak daha fazla deneyimler sunmaya şimdiden özen göstermelisiniz. Okul ve öğretmenlerden beklentilerinizi netleştirip gerçekçi ve sağlıklı bir zemine oturtmalısınız.

Çocuğunuzu gerçekçi gözlemlerle tanımalı, çocuktan beklentilerinizi buna göre ayarlamalısınız. HER ZAMAN ÇITAYI ÇOCUĞUNUZUN SIÇRAYINCA ULAŞABİLECEĞİ BİR ÜST SEVİYEYE KOYMALISINIZ !

Çocuğunuzu, ne arkadaşı, ne diğer çocuğunuz, ne kendi çocukluğunuz, nede olmasını istediğiniz, zihninizde canlandırdığınız o, ‘harika çocukla’ asla kıyaslamayın. Çocuğunuzu olduğu gibi tanıyın, kabul edin, saygı duyun.

Okulun olduğu kadar anne ve babanın konuşma ve davranışları da çocuğa şunları hissettirmelidir Öğrenmek zevkli bir faaliyettir. Sen yaşına uygun bilgi ve becerileri öğrenebilecek güçtesin. Hata yaparım diye korkma. Sen öğrenen kişisin, tabi ki hataların olacaktır. Daha iyisini yapma konusunda çaba göster yeter. Seni sen olduğun için çok seviyoruz. Sana olan sevgimiz okul başarılanla ne artar, ne eksilir.

İlkokul öğretmeninin de seni çok seveceğine inanıyoruz. Anaokulu öğretmenin gibi o da sana sevgiyle kucak açacak. Oyun senin en doğal hakkın. Evdeki zamanı birlikte iyi planlarsak oyuna da zaman ayırabiliriz. Yeter ki ders zamanı ders, oyun zamanı oyun kuralına uy. Okulda, oyunu teneffüslerde oynayabilirsin. Ders saatinde arkadaşlarınla konuşmadan öğretmenini dinlemeli, ders ile ilgili çalışmaları yapmalısın. Ödev zamanı teşvik edici ödüllerle daha zevkli hale getirebiliriz. Ödevler senin daha iyi öğrenmen için veriliyor. Kolayca halledebilirsin. Senden gücünün üstünde başarılar beklemiyoruz.

OKUL SEÇİMİ

Duyumlarınız nelerdir? Bu duyumlar gerçeği ne kadar yansıtıyor? Bu duyumları aldığınız kişilerin iyi yada kötü olarak nitelendirildikleri özellikler nelerdir? Bunlar sizin içinde önemli midir?

OKUL OLGUNLUĞU Okul olgunluğu çocuğun ilköğretime hazır olup olmadığını belirleyen bir kavramdır. Okul olgunluğu zihinsel, bedensel, duygusal, sosyal ve dil gelişimi gibi çeşitli yönlerden hazır olmayı gerektirir.

ÖĞRENME BOYUTU  Bir ders süresince sırasında oturarak dikkatini derse verebilmesi  Aşağı-yukarı, büyük-küçük, ilk baştaki-en sondaki... gibi nitelik nicelik bildiren kavramları öğrenmiş olması.  El ve göz koordinasyonunun yazmaya- çizmeye yetecek kadar gelişmiş olması.  Dil gelişiminin kendini ifade etmeye yeterli olması,  Sayıları 10’a kadar sayması, tanıması, yazabilmesi,

ÖĞRENME BOYUTU  Objeler arasında benzerlik ve farklılıkları bulabilmesi,  Eksikleri görebilmesi,  Birbirini tamamlayan resimleri mantık zinciri kurarak sıraya sokabilmesi,  Hikaye tamamlayabilmesi,  Renkleri doğru tanıyabilmesi,  Verilen sıralı yönergeleri anlayıp yerine getirebilmesi,

DUYGUSAL VE SOSYAL BOYUT

Gerçekçi bir benlik saygısı ve özgüven. Anneden bağımsızlaşmış olma. Öz bakım becerilerini kendi başına rahatlıkla karşılayabilmesi. Yaşına uygun verilen sorumlulukları yerine getirebilmesi. Bazı eşya ve bilgisini arkadaşlarıyla paylaşabilmesi ve birlikte oynayabilmesi. Uygun zaman ve mekanda uygun tepkiler verebilmesi, Okulda ki yetişkinler ve öğrencilerle iyi bir iletişim halinde olması. Değişen okul kurallarına ve düzenine uyabilmesi, Eşyalarına sahip çıkabilmesi. Yaşının gerektirdiği hız ve beceriye sahip olması gerekir.

OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Okuma ve yazma duyular arası iletişimin iyi organizasyonunu gerektirir. Kelime bilgisinin, görsel işitsel algı gücünün artması el ve göz koordinasyonunun yeterince gelişmesi okuma-yazma becerisini kolaylaştıran ve hatta kendiliğinden oluvermesini sağlayan özelliklerdir. ORTAK AMACIMIZ BU HAZIROLUŞU EN İYİ BİÇİMDE GERÇEKLEŞTİRMEK OLMALIDIR.

Ülkemizde okuma yazma ilköğretimin 1. sınıfında olmaktadır. Genellikle çocuklar okuma olgunluğuna bu yaşlarda erişir. Ayrıca okumayı öğretmeninden öğrenmesi daha sağlıklı olacaktır. ÖNEMLİ OLAN OKUMAYI ve YAZMAYI NE KADAR ERKEN ÖĞRENDİĞİ DEĞİL, NE KADAR SAĞLIKLI ÖĞRENDİĞİDİR.

Eğer çocuğunuz okumaya zamanındın önce ilgi duyuyorsa,sorularına cevap vermelisiniz Nasıl okunduğunu sorduğu şey, uygunsa cümle, yoksa kelime olarak okuyun, Harfleri alfabedeki okunuş biçimiyle söylemeyin, Fazla açıklamadan kaçının, Hecelere hiç ayırmayın. Ancak şu noktalara dikkat etmelisiniz :

OKUMA YAZMAYA HAZIRLAMAK İÇİN NELERİ YAPMALIYIZ?

Kalemi doğru tutmasını, defteri soldan sağı kullanmasını, teşvik ederek öğretmelisiniz bu konuda çocuğunuzun anaokulu öğretmeniyle işbirliği yapmalısınız. Her harf ve rakamı oluşturan çizgilerin özel bir yönü ve sırası vardır. Harfleri ve rakamları doğru yazılış yönleri ile öğretmek gerekir. Çocuklar yazmaya büyük harfler ile değil, küçük harfler ile başlamalıdır.

El, kol, ve parmak kaslarını geliştirmek için; El, kol, ve parmak kaslarını geliştirmek için; Hamur ve çamur ile oynaması, Yere dökülen bir avuç mercimek, düğme, boncuk gibi ufak şeyleri tek tek toplaması, Düğme ilikleyip açması, Resim yapması, Çizgi çalışmaları, Bir tepsiye tuz koyularak bu tuz üzerinde sizin önderliğinizde parmağı ile çizgi, harf, sayı ve benzeri şekiller yapıp silebilirler.

El, kol, ve parmak kaslarını geliştirmek için; Bir leğene su ve içine biraz şampuan konulur, Avuçlarına alabileceği büyüklükte iki tane sünger verilir. Avuçlarını açıp kapayarak süngerleri sıkması böylece köpük üretmesi istenilir. Bunlar el kaslarını geliştirmede yararlı olur. Bir leğen suyun üzerine bir küçük kağıt konulur. Yelpaze görevi görecek başka bir kitap yada kart ile rüzgar oluşturarak kayık gibi kağıdı hareket ettirmesi istenir. Bu da el bilek kaslarını geliştirir.