ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Genel Öğretim İlkeleri
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
insan kişiliğinin tam gelişmesini, insan haklarıyla temel özgürlüklere saygının güçlenmesini amaç olarak almalıdır. Eğitim “bütün uluslar, ırklar ve.
Mesaj Düzenleme İlkeleri
Eğitim Öğretimde Planlama
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Ö.T.M.T Temel Kavramlar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI
Öğretimde Materyal Kullanımı
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM

İLETİŞİM Anlamları ortak kılma süreci Birey veya bireylerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini paylaşma süreci. İki birim arasındaki mesaj alış-verişi

İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖĞELERİ Kaynak Kodlama Mesaj Kanal Kod çözme Alıcı Geri bildirim

İLETİŞİM SÜRECİ İletişim: iki birim arasındaki mesaj alış-verişi(etkili beş değişken) 1)Kaynak (bilgiyi, mesajı ileten kişi) 2)Mesaj (iletişimin içeriği) 3)Kanal (mesajın sunuş biçimi) 4)Alıcı (mesajın gönderildiği birim) 5)Dönüt (alıcının mesaja verdiği tepki)

İLETİŞİM SÜRECİ Kanal Mesaj Yöntem Öğretmen Öğrenci KAYNAK mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği ALICI mesajın gönderildiği birim Kanal Mesaj Yöntem Öğretmen Öğrenci DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki KANAL mesajın sunuluş biçimi

Geri bildirim (Öğrenme Tepkileri) (Dönüt) Öğretim araç ve yöntemleri Öğrenci Öğretmen İçerik (alıcı) (kaynak) (mesaj) (kanal) Geri bildirim (Öğrenme Tepkileri) (Dönüt) Öğretme-Öğrenme Süreci ile İletişim Arasındaki Benzerlikler

İletişimde etkili olan faktörler Kaynak-alıcı açısından Mesaj ve Kanal açısından

Kaynak-alıcı açısından Seçici algı İletişim becerilerindeki bireysel farklılıklar Kaynak güvenirliği Kaynak alıcı benzerliği

Mesaj ve Kanal Açısından Yaşantı alanı Bilgi miktarı

İLETİŞİM SÜRECİ VE YAŞANTI ALANI Ortak yaşantı alanı:kaynak ve alıcının yaşantı alanlarının kesiştiği bölüm Yaşantı alanı Ortak Yaşantı Alanı Kod Çözme Alıcı Kaynak Kodlama Mesaj Geri Bildirim Yaşantı alanı ile iletişim arasındaki ilişki

Araçların sınıflandırılması Dale’ nin Yaşantı Konisi Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve o kadar geç unuturuz En iyi öğrendiğimiz şeyler kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir Öğrendiğimiz şeylerin çoğunu gözlerimizin yardımıyla öğrenebiliriz En iyi öğretim, somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru giden öğretimdir

Yaşantı Konisi (Dale)

Yaşantı konisi-Öğrendiklerimizin %83 görme %11 işitme %3,5 koklama %1,5 dokunma %1 tatma

Akılda Kalan Öğrenmelerin… Okuduklarının %10 İşittiklerinin %20 Gördüklerinin %30 Hem görüp hem işittiklerinin %50 Söylediklerinin %70 Yapıp söyledikleri bir şeyin ise %90

İletişim sürecinin etkinliliği için gerekli koşullar Simgelerin benzer biçimde tanımlanması Dilin anlaşılır bir şekilde kullanılması Çoklu kanal kullanılması Dönüt sisteminin sağlanması

Öğretmen ve iletişim olgusu İleteceğim mesaj sonrasında ne olmasını bekliyorum? Ortamı etkileme anlamında neyi başarmak istiyorum? Gerçekleştireceğim iletişim sonucunda öğrencilerimin neye inanmalarını, ne söylemelerini, ne yapmalarını istiyorum? Psikolojik anlamda, öğrencilerimde hangi etkileri oluşturmak ve onlardan hangi tepkileri almak istiyorum?

Sınıf içi iletişimi geliştirme 1)Öğretmen konuşma yeteneğini geliştirmeli 2)Ders iyi şekilde planlanmalı 3)Öğrenci ihtiyaçları, yetenek ve ilgileri değerlendirmeli 4) Öğrencilerin ilgisini dağıtan durumlar ortadan kaldırılmalı 5)Öğrencilerin dikkatle dinlenmesi için birden fazla duyu organına hitap eden araç-gereçler kullanılmalı, düz anlatımdan kaçınılmalı 6)Zor ve çok teknik olan öğretim araçları kullanılmamalıdır

Eğiticinin araç seçiminde dikkat etmesi gereken hususlar Pratik mi? Öğrencilere uygun mu? Sunulan ders konusuna uygun mu?