ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
OKUMANIN İLKELERİ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
OKUMANIN İLKELERİ.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Çalışma Yaprağı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Anlatmaya Bağlı Metinler
GİRİŞ.
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Pre-Service Turkish Teachers’ Opinions About Children’s Literature
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sanat dikey düzlemde (paradigmatik) gerçekleştirilen bir yaratıcılıktır, bir farklılıktır. Bu da güncel, herkesin söylediğinden, yaptığından farklı bir.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ Amacı ve İşlevi : Çocuk edebiyatı kültürünü kavramış öğretmen adaylarının yetiştirilmesi. Yerinde kuram, yöntem ve uygulama çalışmaları ile öğrencinin öğrenme, inceleme ve uygulama süreçlerinde yer alması ve öğrencinin öğretici durumuna gelmesinin sağlanmasıdır.

Malte Dahrendorf’un yorumu: Dahrendorf, Çocuk edebiyatının öncelikli işlevlerini “edebiyata, okumaya ve kitaplara yönelme, edebiyat ve sanat eğitimi olarak değerlendirir. Dahrendorf, çocuk edebiyatının eğitici işlevini; -Okurların ilgilerini kapsar -Edebiyat deneyimi olmayanları yüreklendirir, -Çocukların ve gençlerin aydınlanmalarını, deneyimlerinin artmasını, önyargılardan uzaklaşmalarını ve toplumsallaşmalarını sağlayarak, onların kimliklerini kazanmalarına yardımcı olur” biçiminde özetler.

Nitelikli Çocuk kitaplarının yararları: 1.Çocuklara okurken eğlenme ve zevk alma fırsatı sağlar. 2.Çocukların iç dünyalarını zenginleştirir. 3.Çocukların okudukları ile kendi yaşamları arasında doğal ve güçlü bir bağ kurmasını pekiştirir. 4.Hayat deneyimleri ile iç içe olabilecek kapıyı aralayarak yeni ve farklı yaşam deneyimleri ile karşılaşma şansı verir. 5.Çocuklarda okuma-yazma farkındalığını geliştirir. 6.Kitabın önemini vurgular. 7.Okuma-yazma etkinliklerine kaynak oluşturup okuduğunu anlayabilme ve düzgün dil kullanımını sağlar.

Çocuk edebiyatında temel amaç, çocuğa bilgiler öğretmek değil, sanatçının yaratıcı gücüyle kurguladığı yaşam durumlarıyla duyarlılık kazandırmaktır.

Malte Dahrendorf, çocuk ve gençlik edebiyatının amaçlarını şöyle açıklar: -Okurların ilgilerini kapsar; aslında bu edebiyatı çocuk ve gençlik edebiyatı yapanda bu özelliktir; -Yazınsal deneyimleri olmayanları bu konuda yüreklendirir, okurların yazınsal metinler üzerinde basit analizler yapabilmelerini sağlar; -Gerekli biçimde okuma ilgisi oluşturur; örneğin gerilim, komik Öğeler, eylemin yoğunluğu ve özdeşleşme olanakları çocukların okumalarını güdüler. -Çocukların ve gençlerin aydınlanmalarını, deneyimlerinin artmasını, önyargılardan arınmalarını ve toplumsallaşmalarını Sağlayarak onların kimliklerini kazanmalarına yardımcı olur.

1. Öğrencinin dil bilgisini artırmak Edebiyat öğretiminin iki ödevi vardır: 1. Öğrencinin dil bilgisini artırmak 2. Öğrencinin görgüsünü zenginleştirmek ve onu değişik yönleriyle insanlığın durumlarıyla ilişkiye sokarak kişiliğini geliştirmek. Julian Marshall

Edebiyat derslerinde kitapların kendilerinin okunması yerine onların üzerine bilgiler verilmesi, edebiyat dersinin amacının gerçekleşmesini engellemektedir. Bu da kitap okumayı dışlamaktadır.

ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİNDE ÖNCELİK ve YÖNTEM I. Çocuk Edebiyatı kültürü ( kuram ve yöntem ) Kavramlar: -Çocuğa göre, çocuk bakışı, çocuk gerçekliği, -Çocuk, çocukluk, edebiyat, çocuk edebiyatı (farklı görüşler). II. Çocuk edebiyatının temel öğeleri: A) İçerik açısından: -Konu, tema ,içerik, dil ve anlatım, karakter, ileti-mesaj, çevre B) Biçim açısından: -Dış yapı (boyutlar, kağıt, kapak-cilt, sayfa düzeni, resimler, harfler) III. Çocuk edebiyatı örneklerinin incelenmesi: ( Uygulama ) -Çocuk edebiyatı örneklerinin içerik, yapı ve eğitim ilkeleri çerçevesinde incelenmesi.(bireysel ve küme çalışmaları)

-Öğrencinin örnekler üzerinde tartışma isteği geri çevrilmemeli. Çocuk edebiyatı öğretiminde yapılmaması gerekenler nelerdir ? -Çocuk edebiyatı öğreticisi, çocuk edebiyatı tarihini anlatır gibi anlatmamalı. -Ders, çocuk ve çocuk edebiyatı kuramları ile sınırlanmamalı (Kuram ve uygulama birlikte gerçekleşmeli). -Öğrencinin örnekler üzerinde tartışma isteği geri çevrilmemeli. -Çocuk edebiyatı türlerinde yalnızca iyi-nitelikli örnekler incelenmeli. -Örnekler (nitelikli-niteliksiz) yöntemsiz, okutulmamalı. -Belletici ve ezberci yaklaşımdan uzak durulmalı. -Örnekleri edebiyat, sanat ve estetik değerlerinden soyutlayarak tanıtmamalı. -Öğretimin amacını edebiyat okuru yetiştirme amacından uzak tutmamalı.