Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

AB Eğitim Programları Koordinatörlüğü
Almıla KINDAN Mavi Bayrak Ulusal Koordinatörü 5-6 Nisan 2012, Bitez-BODRUM Almıla KINDAN Mavi Bayrak Ulusal Koordinatörü 5-6 Nisan 2012, Bitez-BODRUM MAVİ.
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
BASIN VE TANITIM TOPLANTISI
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
YERELDE AB SÜRECİ.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ESF/EUROCORES EUROPEAN COLLABORATIVE RESEARCH. 2 ESF/EUROCORES Nedir?  ESF’in faaliyetlerinden birisi olan EUROCORES, ulusal fonlama kurumları (National.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
LOGO Akdeniz Belediyeler Birliği Gençlik Bilgilendirmesi Sunumu Antalya Büyükşehir Belediyesi Eurodesk Temas Noktası.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Proje Çıktıları
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
Genel Bilgilendirme Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Kurum Koordinatörü 07 Ekim 2009 Tanışma Toplantısı.
Bilgilendirme Toplantısı
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
HBÖ Strateji belgesi eğitime erişimlerini Öğrenmeye değer veren bir sistem içinde istihdam fırsatlarını artırmak amacıyla kişilerin eğitime erişimlerini.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
Aile Yaşam Döngüsü Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
Bursa Sağlık MüdürlüğüBURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM MERKEZİ.
Türkiye’nin CERN’e Ortak Üyeliği M. Hakan KIZILTOPRAK TOBB Başkanlık Özel Müşaviri (CERN Industrial Liaison Officer for TURKEY)
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
Zahide Türkan SUBAŞI İzocam. Zahide Türkan SUBAŞI İzocam.
Konak Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü, 1952 yılında Türkiye’nin ilk Halk Eğitimi Merkezi olarak İzmir Halk Eğitimi Merkezi adı altında açılmıştır
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Bu proje kuzey, güney, doğu, Orta Avrupa´dan ve yurt dışından 7 ülkeden 9 orta ve lise içeren çok taraflı bir ortaklıktır. Ana amacı, aktif Avrupa vatandaşlığı,
EKON 331 ULUSLARARASI TİCARET VE EKONOMİ BÖLÜM 1 GİRİŞ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Uluslararası İlişkiler ve Programlar Ofisi
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
FEAP Üyeliği.
Sunum transkripti:

Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması Öncelik 1 Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması

HBÖ Nedir? Hayat Boyu Öğrenme, Kişisel, kamusal, sosyal ve istihdam perspektifi içerisinde daha önce öğrenilen bilgilerin, beceri ve yeterliliklerin geliştirilmesi amacıyla hayat boyunca dâhil olunan tüm öğrenme faaliyetleridir. Okullar ile sınırlı kalmayan; evde, işte, hayatın her alanında gerçekleşebilen; öğrenmenin yaş, sosyal, ekonomik statü ve eğitim seviyesine bakılmaksızın, herhangi bir engel olmadan sürdürülebileceğini gösteren bir kavramdır. . Öğrenme, sadece bir şeyleri bilmek değildir. Öğrenmek, bilgiyi almak ve işlemektir. Bilgiyi işlemek ise onu doğru şekilde ve doğru yerden arayıp bulmak, onun ne olduğunu düşünerek, ne işe yaradığını anlamak, nerede kullanılacağını kavramak, hangi bilgilerle birleşeceğini görebilmektir. Ve nihayetinde de öğrenmede belirleyici olan öğrenmenin sürekliliği ilkesidir. Yeni öğrenmeler ile kişinin kapasitesi gelişir, önceden yapamadığı bir şeyi yapabilir hale gelir. Öğrenme süreci, kişinin aktif olduğu nbir süreçtir. Bireyin yaşantılar sonucu davranışlarında meydana gelen oldukça uzun süreli değişmelerdir.  Bir bilgi ve becerinin, öğrenme sayılması için davranışta değişiklik yapması ve davranıştaki değişikliğin uzun süreli olması gerekmektedir. Daha geniş anlamda, öğrenme sonucu, birey içinde bulunduğu evrene yeni bir anlam yükler ve evrendeki konumunu yeniden tanımlar. Teknolojide çok hızlı bir değişim yaşanıyor, Her 5 yılda bildiklerimiz eskimiş oluyor, Her gün milyonlarca sayfa kitap basılıyor, Eski yöntemlerle yaşamın devam etmesi nerdeyse imkansız. İpin ucu bir defa kaçtığında tekrar yakalamak neredeyse mümkün değil. “O halde bilgi çağında yaşayan bu bireylerin, bilgiye erişme yollarını bilmeleri ve bu bilgileri kullanabilmeleri gereklidir.’’

Neden Hayat Boyu Öğrenmeye İhtiyaç Duyulur? Bireylerin ; Ülkelerinde ve dünyadaki toplumsal gelişmelere ve değişime uyum sağlamalarına yardımcı olmak, Ekonomik ve sosyal yaşama aktif katılımlarını kolaylaştırmak, Yaşamlarını daha etkin bir biçimde düzene koyma ve denetleme yeteneklerini geliştirmek, Sosyal açıdan dışlanmalarını engellemek amacıyla hayat boyu öğrenmeye ihtiyaç duyulur.

ÜLKELERE GÖRE HBÖ ORANLARI GEO/TIME 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Denmark 29,2 29,0 29,9 31,2 32,5 32,3 31,6 31,4 31,7 Switzerland 22,5 26,8 27,9 23,9 30,6 30,4 Sweden 18,4 18,6 22,2 24,4 24,9 26,7 28,1 28,9 Iceland 27,0 25,1 25,2 25,9 27,3 25,8 Finland 23,1 23,4 22,1 23,0 23,8 24,5 Norway 18,7 18,0 19,3 18,1 17,8 18,2 20,0 20,4 19,7 France 6,4 6,1 6,0 5,7 5,0 5,5 17,7 Netherlands 15,6 16,6 17,0 16,7 16,5 17,4 United Kingdom 19,9 20,1 19,5 15,7 15,8 16,1 Austria 13,1 12,8 13,2 13,8 13,4 14,1 14,0 14,2 EU 15 11,0 10,7 10,8 10,5 10,1 10,3 12,2 12,5 Slovenia 15,0 14,8 13,9 14,6 16,2 15,9 12,4 11,9 Estonia 6,5 7,0 9,7 10,9 12,7 12,6 11,5 EU 28 9,5 9,3 9,1 8,9 9,0 Spain 10,6 11,1 9,8 Portugal 4,2 4,4 5,3 9,6 Czech Republic 5,6 7,8 6,8 7,5 11,4 Italy 6,2 6,3 6,6 8,0 Germany 7,9 7,7 Belgium 7,2 7,1 6,7 Malta 5,9 6,9 7,6 Ireland 7,4 7,3 Latvia 5,4 5,1 Turkey 1,8 1,5 1,9 2,3 2,5 2,9 3,2 4,0 Poland 4,7 5,2 4,5 4,3 Hungary 3,7 3,6 3,1 2,7 2,6 3,0 Macedonia 2,8 3,3 3,4 3,5 Greece 2,0 2,2 Slovakia 4,1 3,9 Croatia 2,4 Bulgaria 1,3 1,4 1,2 1,7 Romania ÜLKELERE GÖRE HBÖ ORANLARI Türkiye’de Hayat boyu öğrenmeye katılım oranı AB ülkelerine göre oldukça düşüktür. Bunun nedenleri eğitim fırsatları konusunda halkın yeterince bilgi sahibi olmaması ve bu konuda halkın isteksiz olması. Bu konuda genel müdürlüğümüz çok yoğun çalışıyor. 2011 yılında 2.9 olan HBÖ’ye katılım oranı 2014 yılında 5’e yükselmiştir. Biz bunun için neler yaptık?

FARKINDALIK Farkındalık oluşturulurken, Niçin bilmek gerekiyor? Mevcut öğrenme fırsatlarına nasıl ulaşabilirim?

GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FARKINDALIK ARTTIRMA ÇALIŞMALARI Öğrenme şenlikleri Web Portal Spot filmler Fotoğraf ve Film Yarışmaları Ulusal ve uluslararası konferanslar Paneller, atölye çalışmaları, Yuvarlak masa toplantıları Broşür, poster, vb tanıtım materyalleri ve promosyon malzemeleri Ulusal ve il düzeyinde hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir anlayış oluşturmak ve faydalarının daha iyi anlaşılmasını sağlamak amacıyla ulusal bir bilgilendirme ve farkındalık oluşturma kampanyası gerekmektedir. medya kuruluşları, sosyal ortaklar ve sivil toplumla iş birliği içinde hareket edilecektir. Kampanyanın bir bölümü yazılı ve görsel medyanın rolüne ilişkin paneller, atölye çalışmaları Toplumda farkındalık artıracak broşür, poster, kısa film gibi tanıtım materyalleri hazırlamak gibi çeşitli tanıtım faaliyetlerinden oluşacaktır.

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü olarak öğrenen bireyden öğrenen topluma ve öğrenen Türkiye’ye doğru bir dönüşümü gerçekleştirmek vizyonundan hareketle “Öğrenme Şenlikleri” uygulaması yürütülmektedir.

ÖĞRENME ŞENLİĞİ HEDEFLERİ Öğrenmenin yararlarının topluma anlatılması, Kişilerin yaparak/yaşayarak öğrenebilecekleri faaliyetlere katılımlarının sağlanması, Öğrenmenin ne kadar ilgi çekici ve eğlenceli olduğunun gösterilmesi, Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda kamuoyunda farkındalık yaratılması hedeflenmektedir.

ESKİŞEHİR ÖĞRENME ŞENLİĞİ 22-25 Mayıs 2013 Ülkemizde 2013 yılı içinde ilk defa düzenlenen Öğrenme Şenlikleri, Eskişehir’de başlatılmış, Bursa ve Kocaeli’de gerçekleştirilen etkinliklerle devam etmiştir. Şenlikler kapsamında şehrin çeşitli yerlerinde halk dansları ve müzik gösterilerinin yanı sıra sergi, seminer, müze ziyaretleri, rasat etkinlikleri ve halkın ilgisini çekebilecek konularda kısa kurslar ve atölye çalışmaları başarı ile gerçekleştirilmiştir.

HAYAT BOYU ÖĞRENME WEB PORTALI Hayat Boyu Öğrenme Web Portalı ile; www.hayatboyuogrenme.gov.tr adresi üzerinden hem Türkiye’de hem de Avrupa Birliği ülkelerindeki öğrenme ve istihdam fırsatlarına tek noktadan erişim sağlanması hedeflenmektedir. Bu amaçla ‘MEB-HBÖ Web Portalı’ oluşturulmuş olup, ‘Web Portalı’nda eğitim kursları, iş fırsatları ve mesleki rehberlik sitelerine erişim sağlanmaktadır. AB ilerleme raporunda Hayat Boyu Öğrenme Web Portalına olumlu gelişmelerden biri olarak yer verilmiştir.

Genel Müdürlük Tanıtım Filmi Spot Filmler Film Yarışmasında Ödül Alan Filmler Fotoğraf Yarışmasında Ödül Alan Fotoğraflar

TANITIM MATERYALLERİ

KONFERANSLAR

KONFERANSLAR

PROTOKOLLER İMZALANDI

81 İL BİLGİLENDİRME SEMİNERLERİ “Yetişkin Öğrenme Gündemi I ve II” faaliyetleri kapsamında 81 ilde yaklaşık 10.000 yetişkine yönelik “Aile İçi İletişim ve İnternet Bilinci” seminerleri ve 81 ilde yaklaşık 14.000 yetişkine yönelik “Dijital Öğrenme ve Öğrenme Fırsatlarına Erişim” konulu Seminerler tamamlanmıştır.

HAYAT BOYU ÖĞRENME STRATEJİ BELGESİ ÖNCELİK 1 TOPLUMDA HAYATBOYU ÖĞRENME KÜLTÜRÜ VE FARKINDALIĞININ OLUŞTURULMASI FAALİYETLER

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ TEDBİR 1.1 Toplumda hayat boyu öğrenme bilincini artırmaya yönelik TV, radyo ve ilgili mecralarda programlar yayınlanacaktır FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 1.1.1: Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin yayımlanmasını takiben kamu spotu hazırlanacaktır. MYK   • Yayınlanan program sayısı • Yayınlanan materyal sayısı • Tanıtıcı film sayısı Faaliyet 1.1.2: Eğitim ile ilgili televizyon ve radyo programlarında Türkiye Yeterlilikler Çerçevesini tanıtıcı sunumlar yapılacaktır. Faaliyet 1.1.3: Eğitim kurumlarında Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin tanıtımına yönelik faaliyetler yürütülecektir Faaliyet 1.1.4: 81 ilde yetişkinlere yönelik öğrenme fırsatları konusunda farkındalık artırma seminerleri düzenlenecektir. MEB (HBÖGM-SOPDB) Faaliyet 1.1.5: Ulusal mesleki yeterlilik sisteminin hayat boyu öğrenmeye katkısını sunan farkındalık arttırmaya yönelik etkinlikler düzenlenecektir. Faaliyet 1.1.6: Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın hayat boyu öğrenme konusunda farkındalıklarını artırmak amacıyla yurt dışında faaliyet gösteren okul ve kurumlarımızın internet sayfalarında konuyla ilgili afiş, broşür gibi kolay anlaşılır materyallere yer verilecektir. MEB (YYEGM) Büyükelçilikler, Eğitim Müşavirlikleri, Eğitim Ateşelikleri

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ TEDBİR 1.2 Görsel ve yazılı medyanın hayat boyu öğrenme kültürünün artırılmasına yönelik rolü konusunda farkındalık arttırılacaktır FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 1.2.1: Düzenlenecek farkındalık arttırıcı etkinliklerin basılı ve görsel medyada yer alması sağlanacaktır. MYK TRT İlgili STK’lar • Etkinlik sayısı • Radyo, TV program sayısı Faaliyet 1.2.2 : Hayat Boyu Öğrenme konusunda kısa film hazırlanacaktır. MEB (HBÖGM)  

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ TEDBİR 1.3 "Öğrenme Şenlikleri" uygulaması ülke genelinde yaygınlaştırılacaktır FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 1.3.1: Öğrenme şenlikleri konusunda farkındalık artırma amaçlı bilgilendirme faaliyetleri yapılacaktır. MEB (HBÖGM-SOPDB)   • Etkinliğin yapıldığı il sayısı Faaliyet 1.3.2: İl milli eğitim müdürlükleri tarafından öğrenme şenlikleri düzenlenecektir.

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ TEDBİR 1.4 Bireylerin aktif ve katılımcı vatandaş olmalarına yönelik farkındalık arttırılacaktır. FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 1.4.1: Aktif ve katılımcı vatandaşlık konusunda broşür hazırlanarak dağıtılacaktır. MEB (HBÖGM-SKEFDB)   • En son yapılan genel/yerel seçime katılanların oy verme çağındaki nüfusa oranı • STK’lara üye vatandaşların yüzdesi • Tüketici haklarına başvuran kişi sayısı Faaliyet 1.4.2: Seçim dönemlerinde aday adayı ve aday kadınlara yönelik “Siyaset Okulları” düzenlenmesine ilişkin ilgili taraflar ile işbirliği gerçekleştirilecektir. ASPB Kamu kurum ve kuruluşları, Yerel Yönetimler, Siyasi Partiler Üniversiteler, STK’lar Faaliyet 1.4.3: Bakanlığımız Aile Eğitim Programı (AEP) bireylerin aktif ve katılımcı vatandaşlar olmalarını sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. AEP eğitimleri bu farkındalığı arttırmaya yönelik olarak devam edecektir.

İlgİnİze ve desteğİnİze teşekkür ederİz. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ