MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı
Okulların isimleri: Abdülhakhamit İlköğretim Okulu Celalettin Gözüsulu İlköğretim Okulu Haluk Ündeğer İlköğretim Okulu Kazım Özalp İlköğretim Okulu Saniye Sezgin İlköğretim Okulu Veliefendi İlköğretim Okulu Ziya Gökalp İlköğretim Okulu Zeytinburnu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Haluk Ündeğer Lisesi İMKB Kız Teknik ve Meslek Lisesi İmam-Hatip Lisesi Zühtü Kurtulmuş Lisesi
Ulaşılan öğretmen ve öğrenci sayıları 12 okulda eğitim alan toplam öğretmen sayısı: hafta arası eğitim alan öğrenci sayısı: Yaklaşık 7000
VELİLERE SEMİNERLER YAPILDI. “Çocuğumun Geleceği için Meslek Seçiminde Ailenin Rolü” 12 Nisan 26 Nisan 10 Mayıs 26 Mayıs
MÜDÜRLERLE TOPLANTILAR Okul müdürleri ile bilgilendirme ve bilgi alışverişi toplantıları yapıldı.
Formatör öğretmenlerle okullarındaki uygulamalar sonrası paylaşım toplantıları yapıldı. SÜPERVİZYONLAR
Eğitimcilerden geribildirimler: Kendimizi tanıdıktan sonra güven duygusunun ne kadar önemli olduğunu fark ettim. Yeni teknikler öğrendiğim ve çok eğlenceli geçen bir eğitimdi Kendimi ve yeteneklerimi fark ettim Mesleki rehberliğin önemini bildiğimi düşünüyordum ama bu eğitimle çok daha fazla anladım Bu projede en hoşuma giden şey tüm okul yaklaşımıydı, çocukların yanı sıra veliler ve öğretmenler de unutulmamış. Öğrencilerin kendini tanıması çok önemli. Mesleğini severek yapan gelecek kuşağı yetiştiriyoruz Mesleki rehberlikle ilgili farkındalığım arttı Katıldığım en keyifli eğitimdi
Çocuklarla yapılan eğitimler sonrası bir değerlendirme yapılmıştır Bu değerlendirmenin amacı, Mesleğimi Seçiyorum projesi çerçevesinde gerçekleştirilen eğitim çalışmalarının, çocukların meslek seçimine ilişkin algılamalarına olumlu katkı sağlayıp sağlamadığını tespit etmektir.
Değerlendirmeye 3 okul dâhil edilmiştir. – Haluk Ündeğer İlköğretim Okulu, –Ziya Gökalp İlköğretim Okulu –Zeytinburnu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Bu okullardan değerlendirmeye 6. sınıftan 9. sınıfa kadar olan 184 öğrenci örneklem olarak ele alınmıştır. Öğrenci çalışması 6-8 hafta arası sürmüştür.
İstatistiksel karşılaştırma analizlerinde ön test – son test anket uygulaması arası farkın anlamlılığı, p < 0.10 düzeyi temel alarak belirlenmiştir; bu analize göre öğrencilerin meslek seçimi ile ilgili algılamalarında istatiksel önemde olumlu değişiklik olmuştur.
MESLEK SEÇİMİ İLE İLGİLİ ALGILAMA ANKETİ NoHer bir ifadede belirtilenler sana ne derecede uygun? Hiç Uygun Değil Biraz Uygun Orta Derecede Uygun Bir Hayli Uygun Tamamen Uygun 1Kendi kişisel ö zelliklerimi tanıyorum Kendi yeteneklerimi ve ilgi alanlarımı biliyorum Kendi yeteneklerime ve ilgi alanlarıma uygun meslekleri tanıyorum Yetişkin olunca hangi mesleği yapmak istediğimi biliyorum Yetişkin olunca kendime uygun olan mesleği se ç ebileceğime inanıyorum İlgimi ç eken meslekler ve bu mesleklerde yapılan işler hakkında bilgim var İstediğim mesleği yapabilmek i ç in hangi okullara gitmem gerektiğini biliyorum Meslek se ç imi ile ilgili her kaynağa ulaşabiliyorum Meslek se ç imi konusunda ailem benim g ö r ü şlerimi dinleyebiliyor Annem babam meslek se ç iminde bana yardımcı olabiliyorlar Ö ğretmenlerim meslek se ç iminde bana yardımcı olabiliyorlar Yetişkin olunca hangi mesleği yapacağım konusunda geleceğe ü mitle bakıyorum.12345
Seçenekler Ön TestSon Test FrekansYüzdeFrekansYüzde Biraz Uygun42,273,8 Orta Derecede Uygun4926,63116,8 Bir Hayli Uygun13171,210858,7 Tamamen Uygun--3820,7 Toplam184100, ,0
Seçenekler Ön TestSon Test FrekansYüzdeFrekansYüzde Biraz Uygun22,166,3 Orta Derecede Uygun4042,12425,3 Bir Hayli Uygun5355,85355,8 Tamamen Uygun--1212,6 Toplam95100,095100,0
İlköğretim ve lise olmak üzere pilot uygulama yapılan 12 okuldan örneklem olarak ele alınan üçünün değerlendirme sonuçlarında; öğrencilerin meslek seçimi algılarında olumlu bir değişim görülmüştür.