MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI 2013-1-TR1-LEO03-49071.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
HAYAT BOYU ÖĞRENME İÇİN AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Hayat boyu öğrenme için Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ), yeterliliklerin anlaşılması için yeni.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
TYUYÇ T ÜRKİYE Y ÜKSEKÖĞRETİM U LUSAL Y ETERLİLİKLER Ç ERÇEVESİ Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ): Kavram ve Uygulamalar
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO

 Projenin Ortakları:  AKDENİZ ARAŞTIRMALAR ENSTİTÜSÜ DERNEĞİ  KASEM AŞ  ESMOVİA  Projenin Özel Amacı:  Bu proje kapsamında belirlenen katılımcılar, AB'deki eğitim kurumlarında kullanılan kredi transferi uygulamalarını incelemişler ve örnek uygulamaları yerinde görerek, kredi transferi konusunda deneyim kazanmışlardır.  Mesleki Eğitimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECVET), bireylerin öğrenme kredilerinin transfer edilmesi ve biriktirilmesi amacıyla, ortak kuruluşlar arasında işbirliğine destek verme yoluyla farklı mesleki ve teknik eğitim sağlayıcıları arasındaki karşılıklı etkileşimi güçlendiren bir mekanizmadır.

 Proje Kapsamında Hareketlilik: İspanyanın Valencia şehrindeki Meslek okullarında, 26 Ocak – 09 Şubat 2014 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir.  Hedef Grup: Katılımcılarımız Mesleki Eğitim ve Öğretimden Sorumlu Kişiler arasından aşağıdaki eğitim alanlarından belirlenen 13 Kişidir.  Öğretme ve eğitim,  Bilgisayar kullanımı,  Elektronik ve otomasyon,  Yönetim ve idare. Proje Özeti

Imelsa

Centre Servef De Formacio

Escuela Taller Laurona

Escola Taller Convent de Sant Domenec

Instuto Inter

 Yeterliliklerin anlaşılması için yeni bir araçtır. Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Avrupa Yeterlilikler Çerçevesini 23 Nisan 2008 tarihinde resmi olarak kabul etmiştir.  AYÇ, yeterliliklerin işverenlerce, bireylerce ve kurumlarca daha iyi anlaşılmasını sağlayarak, işçilerin ve öğrenicilerin kendi yeterliliklerini diğer bir ülkede kullanabilmesinin yolunu açmaktadır.  Avrupa’daki farklı ülkeler ve sistemler arasında yeterliliklerin daha anlaşılır ve açık olmasını ve ülkelerin yeterlilik sistemlerinin birbirleriyle bağlantısını sağlayan ortak karşılaştırma aracıdır.  Odağı girdiden kişilerin ne bildiklerine ve ne yapabileceklerine kaydırır. AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ

AYÇ Seviye 1 AYÇ Seviye 2 AYÇ Seviye 3 AYÇ Seviye 4 AYÇ Seviye 5 AYÇ Seviye 6 AYÇ Seviye 7 AYÇ Seviye 8

11 AYÇ Seviye 1 AYÇ Seviye 2 AYÇ Seviye 3 AYÇ Seviye 4 AYÇ Seviye 5 AYÇ Seviye 6 AYÇ Seviye 7 AYÇ Seviye 8 Y Y Y Y UYÇ / UYS Y Y Y Ülke A Ülke B

 ECVET Mesleki Eğitim için Avrupa Kredi Transfer Sistemi demektir  EVCET, mesleki eğitim ve öğretim çalışmaları sırasında elde edilen öğrenim yeterliliklerinin dokümantasyonuna ve sertifikasyonuna olanak sağlayan mesleki eğitim ve öğretimde kredi puanlarının toplanması ve aktarılabilmesi için geliştirilmiş bir sistemdir.  Özellikle, ulusal mesleki eğitim ve öğretim sınırlarını hedef almaktadır. Dolayısıyla diğer bir Avrupa ülkesinde belirli bir süre eğitim gören kişilere, bu eğitimin ülkelerinde verilen eğitimin bir parçası olarak tanınabilmesi şansı verilmiş olacaktır. ECVET

 Diğer bir özellik de kişilerin belirli bir eğitim sistemi içerisinde mobilizesinin desteklenmesidir, ör.  Mesleki Eğitim Sistemi dışarısındaki kişilere yararlı olacaktır. ECVET formal olmayan eğitim sonuçlarını da dikkate aldığından (iş üzerinde öğrenme) ulusal yasaların izin verdiği ölçüde bunların da tanınmasını sağlayacaktır.  ECVET, hem formal hem de informal içerikte yurt dışında alınan eğitim sonuçlarının geçerli olarak kabul edilmesi ve dokümantasyonunu sağlayacaktır. ECVET

 Öğrenim programlarına katılanların bakış açısıyla, toplama ve aktarım aşağıdaki gibi açıklanabilir:  Yurt dışında kaldığı süre içerisinde bir kişi, bir veya daha fazla birim cinsinden belirli bir bilgi, yetenek ve yeterlilik düzeyine erişecektir. Öğrenim sonuçları belgelenecek ve yurt dışında kalınan sürenin sonuna gelindiğinde geldiği ülkedeki öğrenim kurslarına aktarılacak ve kredilendirilecektir.  Yeni birimler o dönemden önce alınan birimlerle toplanacaktır.

 Öğrenme çıktılarına dayanır  Yeterlilikleri merkez alır  Hayat boyu öğrenmeye vurgu yapar  Hareketliliğe odaklanır  Şeffaflığı hedefler ECVET ve AYÇ birbirini nasıl tamamlıyor

Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A Bay X’in yurtdışında bir süre eğitim alma imkanı var Bay X öğrenim çıktılarını alır

Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A …ve şimdi Bay X yeni öğrenim çıktılarına evine taşıyıp yeterliliklere bunları da dahil etmek istiyor Edinilen öğrenim çıktıları

Çevre A Yeterlilik — Edinilen öğrenme çıktıları biriktirilebilir ve artık kişinin yeterliliklerinin ayrılmaz parçasıdır Yeterlilik çevresi (A)