Şimdiye kadar Ne yapdiğniz ?
Bariş Bireyden Baslar 2.3 Önyargilar ve Öteki kavramı s Önyargilar ve Öteki kavramı s Taşıdığım Etiketler s Taşıdığım Etiketler s Empati (Duygudaşlik) Gözler Bağlı s Empati (Duygudaşlik) Gözler Bağlı s Film Kahramanlar ve Gerçek Kahramanlar s Film Kahramanlar ve Gerçek Kahramanlar s Çatişma Şeması s Çatişma Şeması s90
Bu gun ne yapacağiz? Bir hikaye : Bakiş açişi Bir hikaye : Bakiş açişi Empati ve iş Birliği Empati ve iş Birliği Güven Güven Gerçek kahramanlar Gerçek kahramanlar Sosyal sorumluluk Sosyal sorumluluk Arabuluculuk ve problemler çözmek (zamanı varsa) Arabuluculuk ve problemler çözmek (zamanı varsa)
Bugun her aktivite den sonra: Neden yaptık? Neden yaptık? Sizin okulda nasıl değiştirilmesi lazım? Sizin okulda nasıl değiştirilmesi lazım? Demokrasiyle ne alakası var? Demokrasiyle ne alakası var?
Ortak dilimiz : Jirafa veya çakal Jirafa veya çakal Ve geribildirim : Ve geribildirim : Başparmaklar yukarıya mu? Başparmaklar yukarıya mu? Yumruktan beş e Yumruktan beş e
Hikayeler öğretiyor: Tonton ayi, Tonton ayi, Angry Arthur Angry Arthur Kör Adamlar ve Fil Kör Adamlar ve Fil
By Hanabusa Itcho public domain via Wikimedia Commons Pali Buddha Udana’dan MÖ
Kör Adamlar ve Fil word ınfo ımages Iman Gazzali
Sorular: Bu hikaye ne öğretmeyi amaçlıyor? Bu hikaye ne öğretmeyi amaçlıyor? Eğer kör adamlar birbirlerinin söylediklerini dinleselerdi ne olurdu? Eğer kör adamlar birbirlerinin söylediklerini dinleselerdi ne olurdu? Eğer hepimizin bakış açısı farklı olursa, başkalarının gerçeklerini hiç öğrenebilir miyiz? Tüm gerçeği tam öğrenebilir miyiz? Nasıl? Eğer hepimizin bakış açısı farklı olursa, başkalarının gerçeklerini hiç öğrenebilir miyiz? Tüm gerçeği tam öğrenebilir miyiz? Nasıl? Bu hikaye hangi yaşlara anlatmalıyız? Bu hikaye hangi yaşlara anlatmalıyız? Bağlantalar kur: Bağlantalar kur: 1.empati ile 1.empati ile 2. kazan./kazan la 2. kazan./kazan la 3.barişcil bir sinifla 3.barişcil bir sinifla demokrasiyle demokrasiyle
Bariş kulturu ve güven ortama oluşturma 3.1 Empati (Duygudaşlik) Gözler Bağlı s 44 İşbirliği Neden yaptık? Neden yaptık? Sizin okulda nasıl değiştirilmesi lazım? Sizin okulda nasıl değiştirilmesi lazım? Demokrasiyle ne alakası var? Demokrasiyle ne alakası var?
Güven nasil bir şey? Nasıl sağlayabiliriz? 1.4 lu grup ler olarak ne ortak şey ler çikiyor 2. Nerede güven lazim? sınıfta,okulun bahçesınde, evde, meydanda, otobusta, (her grupa bir yer) O yer nasıl güven sağlıyabiliriz? O yer nasıl güven sağlıyabiliriz? Beyın fırtınası ve sunum Beyın fırtınası ve sunum
Neden yaptık? Neden yaptık? Sizin okulda nasıl değiştirilmesi lazım? Sizin okulda nasıl değiştirilmesi lazım? Demokrasiyle ne alakası var? Demokrasiyle ne alakası var? Insan haklar? Insan haklar?
Sanal ve gerçek Kahramanlar 5.3 Film Kahramanlar ve Gerçek Kahramanlar s Film Kahramanlar ve Gerçek Kahramanlar s 79 Medya kahramanlar Medya kahramanlar Gercek kahramanlar Gercek kahramanlar Farkyaratanlar Farkyaratanlar
Şimdi gerçeğe doğru: Topluma duyarlilik CİP Robert Kolejde - ppt CİP Robert Kolejde - ppt Sizin okulda nasıl yaparseniz? Sizin okulda nasıl yaparseniz?
1. Gün (Öğrenci rolune gir !) I. I. Bizim okulda güvenli barişcil bir yer için hangi ihtiyaçlar var? (Başka ihtiyaçlar da olabilir) Bizim okulda güvenli barişcil bir yer için hangi ihtiyaçlar var? (Başka ihtiyaçlar da olabilir) Benim çevrede ne ihtiyaçlar var? Benim çevrede ne ihtiyaçlar var?
2. Gün Peki BEN (BIZ) ne yapabiliriz? Peki BEN (BIZ) ne yapabiliriz? Beyınfırtınası Beyınfırtınası
3. gün Proje oluştur veya bir proje bul Proje oluştur veya bir proje bul
4-100 gün Projeyı yap Projeyı yap Günlük tut Günlük tut
Sorun çözme Arabuluculuk – Güzelköy Arabuluculuk – Güzelköy
Başka? Quest Quest