PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
REHBERLİK DERS II.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER (n=15) n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
Sınav Rehberliği Konusunda
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
DEĞERLER EĞİTİMİ.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ORTA ÖĞRETİMDE OKULLAŞMA ORANININ ARTTIRILMASI VE DEVAMSIZLIĞIN ÖNLENMESİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Uygulayan ve Değerlendiren
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
MESLEKİ EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ
Mentör Öğretmenlik.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Barışçıl Okuldan Toplumsal Barışa - Demokratik Yurttaş Eğitimi Avrupa Birliği.
Aile Atölyeleri Projesi
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER TUTUMLAR.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
PSİKOSOSYAL DESTEK EĞİTİMİ
TANILAMA.
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile Atölyeleri Projesi
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
REHBERLİK DERS II.
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
Sunum transkripti:

PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda Aile Atölyeleri kurmak ve bu çalışma alanlarında okul öğretmenleri tarafından aile eğitim programının uygulanmasının sağlanmasıdır.

PROJE PİLOT ÇALIŞMALARININ SAYISAL VERİLERİ 2 İş Okulu Eğitici eğitimine katılan 16 gönüllü öğretmen Grup açan 7 gönüllü öğretmen 69 Veli

AİLE EĞİTİMİ KONU BAŞLIKLARI --Sunumlar --Özel Eğitimde Haklar --Gelişim Dönemi Özellikleri --Problem Davranışlar --Öfke Kontrolü --Alternatif Terapi Yöntemleri --İlgili Kurum ve Kuruluşlar

Ve projemizin faaliyetlerine başladık

İlk önce kurumsal görüşmelerimizi yaptık MEB İl Özel Eğitim Şube Müdürlüğü ve Hollanda Konsolosluğu ile proje içeriği görüşmeleri yapılarak, anlaşmalar sağlandı

İş Okulları ile Proje Tanıtım Toplantıları yaptık İstanbul’daki 9 İş Okulu müdür PDR ve özel eğitimciden oluşan temsilcilerine Yeşilköy İş Okulu’nda bir toplantı düzenlenerek proje anlatıldı. Pilot çalışmaların uygulanacağı 2 okul bu toplantı sonrasında alınan talepler doğrultusunda belirlendi. Ataşehir İş Okulu/ATAŞEHİR Ataşehir Lions İlköğretim ve İş Okulu/ATAŞEHİR Beykoz İş Okulu/BEYKOZ Eram Fatih İlköğretim Okulu ve İş Okulu/FATİH Kazım Beyaz İş Okulu/BAHÇELİEVLER Saadet İlköğretim Okulu ve İş Okulu/ŞİŞLİ Vala Gedik İlköğretim Okulu ve İş Okulu/TUZLA Yakacık İş Okulu/KARTAL Yeşilköy İlköğretim Okulu ve İş Okulu/BAKIRKÖY

İhtiyaçlarımızı belirledik Müdürler toplantısı katılımcılarına uygulanan anket sonuçlarına göre ailelerin eğitim ihtiyaçlarına yönelik veri toplandı ve içerik oluşturulurken bu sonuçlar referans alındı.

Ve Aile Atölyelerimizi kurduk Pilot okullarda birer sınıf Aile Atölyesi olarak düzenlendi. Aile eğitimlerinin uygulanacağı bu sınıflarda, U oturma düzeni, masa, kırtasiye malzemeleri, duvar panoları vb. demirbaş ve ekipmanlarla donatıldı.

Eğitim Programımızı geliştirdik Proje ekibi uzman eğitimcileri (özel eğitim, psikolojik danışman rehber ve yetişkin eğitimi uzmanı) tarafından 15 saatlik bir aile eğitim programı geliştirildi.

Öğretmenlerimize Projemizi Tanıttık 19 Kasım 2011 Tarihinde pilot iki okulun gönüllü 16 öğretmeni ile eğitici eğitimi çalışması yapıldı. Eğitime katılan öğretmenlerin, ikinci dönem grup açmaları ve kendi velilerine aile eğitim programını uygulamalarının beklendiği bilgisi de bu toplantıda paylaşıldı.

Ve son olarak, Pilot okullarda ailelere projemizi tanıttık ve katılımcıları belirledik.. Okulların Rehber Öğretmenleri aracılığıyla ailelere yönelik proje tanıtım toplantıları düzenlendi. Proje ekibi tarafından proje ve eğitim uygulamaları ailelerle paylaşıldı ve birinci dönem uygulanacak eğitimler için grup listeleri hazırlandı.

Eğitimleri uygulamaya başladık… Projedeki eğitim uygulamaları iki farklı ekiple uygulandı. 1. Dönem eğitim uygulamaları: Proje ekibi eğitimcileri tarafından her iki okulda eş zamanlı 2 grup açıldı ve program uygulandı.

2. Dönem eğitim uygulamaları: İki pilot okulda görev yapmakta olan 7 öğretmen eğitim öğretim yılının ikinci yarısında aile atölyelerinde eğitim grupları açtılar.

BİZDEN BEKLENENLER “Bazen kendimi yetersiz hissediyorum. Çocuklarıma yaklaşımımda neler yapabilirim, onları öğrenip, kendimi iyi hissetmemi sağlamanızı istiyorum.” (ERAM’dan bir veli) “Eksik olduğumuz konularda bizi bilgilendirmenizi istiyorum. Çocuğumun olumsuz davranışlarıyla baş etmenin yollarını öğrenmek istiyorum. Kitaplarda yazılan düz bilgilerle değil de çocuğumun kişiliğine ve karakterine uygun yöntemlerle.” (ERAM’dan bir veli) “Sizden dertlerimizi dinlemenizi, biz aşırıya kaçsak da, bıkmadan usanmadan dinlemenizi isteriz.” (ERAM’dan bir veli) Çok bunalımda olan kişileriz, biraz eğitim ve moral bekliyoruz.” (ATAŞEHİR’den bir veli) “Yeni ufuklar açmanızı, umutlarımızı güçlendirmenizi bekliyoruz.” (ATAŞEHİR’den bir veli)

“Bu programa katıldığım için çok mutluyum. Hayatımda hiç böyle bir ortama katılmamıştım. Sizlerin ilgisi ve güler yüzü beni çok mutlu etti.” (ERAM’dan bir veli) “Bugünü sabırsızlıkla bekledim. Sizlerin candanlığı; bir şeyleri karşılıklı konuşarak daha eğlenceli hale getiriyoruz.” (ERAM’dan bir veli) “İlk hafta çok eğlendik, ikinci haftayı iple çektik. İkinci haftayı iple çektik. İkinci hafta biraz öğrendik. Fark ettiğim bir şey oldu; ‘çocuklarımın sorumlulukları olduğu ve bunu da gayet iyi yaptıkları’. Fark ettirdiğiniz için teşekkür ederim.” (ERAM’dan bir veli) ANNELERDEN MESAJ VAR… “Bugün buraya katılmam kızımı çok mutlu etti. Şu an onun mutluluğunu bildiğim için onunla paylaşmak beni çok mutlu ediyor.” (ATAŞEHİR’den bir veli)

Ve işte böyleydi sürecimiz.Bu proje ile birlikte kocaman bir aile olmuştuk.Artık annelere teşekkür etmenin vakti geldi.

Ve projenin sonuçları: Program sayesinde ben de kendimi geliştirdim. (%96) Buradaki paylaşımlarla, sorunlarımızın "ortak" olduğunu fark ettim. (%91) Buraya gelmek rahatlamama, moral bulmama sebep oldu. (%91) Buradaki paylaşımlar, diğer velilerden de öğrenmeme fırsatlar yarattı. (%82) Burada yeni bilgiler edindim. (%82)

Bu yılki takvimimizde projemizi anlattık…

Ve çocuklarımızın resimleri ile süsledik…

Valikonağı Cad. Akkavak Sok. No: 17/11 Nişantaşı –İSTANBUL Tel-Faks: –