Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Teknoloji Nedir?.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Tasarımı
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimde Program Geliştirme
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Probleme Dayalı Öğrenme
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
SLAYT.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Eğitim teknolojisi kavramı ilk olarak 1900’lü yılların başlarında kullanılmaya başlanmıştır. Bu yıllarda eğitim teknolojisi kavramı, öğretimde slayt makinesi, radyo gibi bazı araçların kullanılması olarak anlaşılmıştır.

1900’lü yılların ortalarında eğitim teknolojisi kavramı, araçlardan çok bir tasarım sürecini ifade eder hale gelmiştir. Bu yıllarda eğitim teknolojisi, öğrenme ve öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi olarak tanımlanmaktadır.

1900’ların sonlarına doğru eğitim teknolojisi yerine belirli öğretim hedeflerine yönelik olmayı ifade eden “öğretim teknolojisi” kavramı tercih edilmeye başlanmıştır.

Günümüzde ise öğretim teknolojisi kavramı yerine daha kapsayıcı bir anlamı olan“öğretim tasarımı ve teknolojileri” kavramı kullanılmaya başlanmıştır. Bu kavram, geçmişte eğitim teknolojisine yüklenen ortam ve süreç tasarımı anlamlarının yanı sıra performans değerlendirmeyi de kapsamaktadır.

Ortam, süreç ve performans değerlendirme Öğretim teknolojisi kavramının gelişimi çok kısaca aşağıdaki gibi özetlenebilir: 20. yüzyılın başları 20. yüzyılın ortaları 20. yüzyılın sonları Ortam Ortam ve süreç Ortam, süreç ve performans değerlendirme