Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim teknolojisi kavramı ilk olarak 1900’lü yılların başlarında kullanılmaya başlanmıştır. Bu yıllarda eğitim teknolojisi kavramı, öğretimde slayt makinesi, radyo gibi bazı araçların kullanılması olarak anlaşılmıştır.
1900’lü yılların ortalarında eğitim teknolojisi kavramı, araçlardan çok bir tasarım sürecini ifade eder hale gelmiştir. Bu yıllarda eğitim teknolojisi, öğrenme ve öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi olarak tanımlanmaktadır.
1900’ların sonlarına doğru eğitim teknolojisi yerine belirli öğretim hedeflerine yönelik olmayı ifade eden “öğretim teknolojisi” kavramı tercih edilmeye başlanmıştır.
Günümüzde ise öğretim teknolojisi kavramı yerine daha kapsayıcı bir anlamı olan“öğretim tasarımı ve teknolojileri” kavramı kullanılmaya başlanmıştır. Bu kavram, geçmişte eğitim teknolojisine yüklenen ortam ve süreç tasarımı anlamlarının yanı sıra performans değerlendirmeyi de kapsamaktadır.
Ortam, süreç ve performans değerlendirme Öğretim teknolojisi kavramının gelişimi çok kısaca aşağıdaki gibi özetlenebilir: 20. yüzyılın başları 20. yüzyılın ortaları 20. yüzyılın sonları Ortam Ortam ve süreç Ortam, süreç ve performans değerlendirme