DESTEK EĞİTİM ODASI ŞAHİNBEY İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
Advertisements

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BANDIRMA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKULLARDA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
SİNCAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BAKIRKÖY İLÇE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KURULU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
BUCA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ KASIM-2015
DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ANKARA 2015.
ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SÜRECİ
METEM REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
BUCA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ KASIM-2015
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu
DESTEK EĞİTİM ODALARI 1. TANILAMA SÜRECİ Özel yetenekli bireyler için uygulanan iki model bulunmaktadır. 1. DESTEK EĞİTİM ODASI 2. BİLİM VE SANAT MERKEZİ.
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Karanlığa küfredeceğine bir mum da sen yak.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
AKDEN İ Z REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ DESTEK EĞİTİM ODASI HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİLECİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
1. Destek Eğitim Odası nedir?
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
DESTEK EĞİTİM ODASI.
Sunum transkripti:

DESTEK EĞİTİM ODASI ŞAHİNBEY İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kaynaştırma: Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları ile birlikte resmî ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan özel eğitim uygulamalarıdır. Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, eğitimlerini öncelikle yetersizliği olmayan akranları ile birlikte aynı kurumda sürdürmeleri sağlanır. Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler kaynaştırma yoluyla eğitimlerini, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte aynı sınıfta tam zamanlı sürdürebilecekleri gibi özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak da sürdürebilirler. Yarı zamanlı kaynaştırma uygulamaları, öğrencilerin bazı derslere yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta ya da ders dışı etkinliklere birlikte katılmaları yoluyla yapılır. Destek Eğitim Odası

1. Destek Eğitim Odası nedir? Destek Eğitim Odası, eğitimleri sırasında desteklenmesi gereken öğrenciler (Engelli ya da özel yetenekli öğrenciler) için sunulan bir eğitim olanağıdır. Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrenciler için özel araç-gereçler ile eğitim materyalleri sağlanarak verilen özel eğitim desteğine Destek Eğitim Odası Hizmeti denir.

2. Destek Eğitim Odası açmak zorunlu mudur? Evet, zorunludur. 31.05.2006 tarih ve 26184 sayılı Resmî Gazete (Değişiklik: 21.7.2012 / R.G. : 28360) de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hem de 2008/60 nolu Genelge gereğince, okul ve kurumlarda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrenciler için, Destek Eğitim Odası açılması zorunludur.

3. Okullarda Destek Eğitim Odası Nasıl Açılır? Destek Eğitim Odaları, Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu’nun önerisi doğrultusunda İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri tarafından açılır. Bunun için, Okul Müdürlüğü’nün İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne “Okulumuzda özel eğitim desteğine ihtiyacı olan öğrenciler için Destek Eğitim Odası açmak istiyoruz. Gereğini arz ederim.” diye yazılmış resmi bir yazıyla başvurması yeterlidir.

4. Okulda ya da kurumda birden fazla Destek Eğitim Odası açılabilir mi? Evet, açılabilir. Destek eğitim alacak öğrenci sayısına göre okulda veya kurumda birden fazla Destek Eğitim Odası açılabilir.

5. Okulumuzda Destek Eğitim Odası olarak kullanılabilecek ayrı bir dersliğimiz/odamız yok. Yine de Destek Eğitim Odası açmak zorunda mıyız? Evet. Destek Eğitim Odası açmak için sadece bu amaçla kullanılacak bir oda/derslik olmasına gerek yoktur. Destek Eğitim Odası olarak kullanılabilecek ayrı bir oda/derslik olmasa da, Destek Eğitim Odası açmak zorunludur. Önemli olan, (1) eğitim-öğretime uygun fiziki koşullara sahip bir ortamın, (2) ihtiyaç sahibi olan ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlanmış bir öğrenci ve (3) gönüllü bir öğretmenin olmasıdır. Gerektiğinde yönetici odaları, rehberlik servisi, kütüphane, öğretmenler odası, Okul Aile Birliği odası gibi mekânlar, uygun bir planlama doğrultusunda Destek Eğitim Odası olarak kullanılabilir.

6. Destek Eğitim Odası açmak için gerekli araç gereçleri temin etmek şart mıdır? Destek Eğitim Odasında, öğrencilerin eğitim performansı ve ihtiyaçları, yetersizlik türüne uygun araç-gereç ve eğitim materyalleri bulunur. Öğrenci için hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Planının (BEP) uygulanması için hangi araç-gereçlerin kullanılmasına ihtiyaç duyuluyorsa, Destek Eğitim Odasında bu araç gereçler kullanılmalıdır. Ancak, Destek Eğitim Odasının açılması ve eğitimin başlaması, araç-gereç bulunması şartına bağlanmamalıdır. Kritik olan nokta, (1) özel eğitim desteğine ihtiyacı olan öğrencinin, (2) özel eğitim desteği verecek öğretmenin ve (3) öğrenci için hazırlanmış olan BEP’in olmasıdır. BEP sadece kaynaştırma raporlu öğrenci için değil aynı zamanda özel yetenekli öğrenci için de hazırlanmalıdır

7. Destek Eğitim Odasında kimler eğitim görebilir? Destek Eğitim Odasında, okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler (Tam Zamanlı Kaynaştırma raporlu) ile Özel Yetenekli öğrenciler eğitim görebilir. İlgili öğrencilerin Rehberlik ve Araştırma Merkezlerince tanılanmış olması gerekir.

8. Destek Eğitim Odalarından yalnızca engelli öğrenciler mi yararlanır? Hayır. Destek Eğitim Odasında yalnızca engelli öğrenciler yararlanmaz. Üstün yetenekli/üstün zekâlı (özel yetenekli) öğrenciler de Destek Eğitim Odasından yararlanırlar.

9. Destek Eğitim Odasında hangi öğrencilerin ders alacağı nasıl belirlenir? Destek Eğitim Odasında eğitim alacak öğrencilerin, öncelikle Rehberlik ve Araştırma Merkezlerince tanılanmış olması gerekir. Sonra, ilgili öğrenciler BEP Geliştirme Biriminin önerileri doğrultusunda okulun Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonunca belirlenir. Bu belirlemede, öğrencilerin öncelikli ihtiyaçları göz önünde bulundurulur.

10.Öğrencinin Destek Eğitim Odasında hangi derslerden destek alacağı nasıl belirlenir? Öğrencinin Destek Eğitim Odasında hangi derslerden destek alacağı, BEP Geliştirme Biriminin önerileri doğrultusunda okulun Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonunca belirlenir. Derslerin belirlenmesinde, öğrencinin öncelikli ihtiyaçları göz önünde bulundurulur.

11. Bir öğrenci Destek Eğitim Odasında haftada kaç saat eğitim alabilir? Öğrencinin Destek Eğitim Odasında alacağı haftalık ders saati, öğrencinin haftalık toplam ders saatinin %40’ını aşmayacak şekilde planlanır. İlkokul öğrencileri için bu süre haftada 12 saate, Ortaokul öğrencileri için14 saate denk gelmektedir. Öğrencinin ihtiyacı doğrultusunda ve azami ölçüde bu eğitimden yararlanması sağlanır.

12. Destek Eğitim Odasında öğrenciler grup oluşturularak eğitim verilebilir mi? Destek Eğitim Odasında öğrencilerin eğitim performansları dikkate alınarak birebir eğitim yapılması esastır. Ancak, gerektiğinde eğitim performansı bakımından aynı seviyede olan öğrencilerle grup eğitimi de yapılabilir. Verilecek eğitim desteğinin niteliğinin etkilenmemesi için, grup oluşturulması gerekiyorsa, gruptaki öğrenci sayısının 6’dan fazla olmaması önerilmektedir.

13. Destek Eğitim Odası uygulamasında öğrenci hangi saatlerde ders alabilir? Öğrenciye Destek Eğitim Odasında derslerin verilmesinde şu yöntemler ayrı ayrı ya da karma olarak kullanılabilir: 1. Öğrenci, sınıf arkadaşlarıyla beraber yürütemediği derslerin bazı saatlerinde Destek Eğitim Odasına alınarak ilgili dersi BEP’i doğrultusunda alması sağlanabilir. Ancak, bir dersin tamamı (Örneğin Türkçe dersi haftada 5 saat ise, 5 saatin tamamı) sadece Destek Eğitim Odasında verilmemelidir. Öğrenci, ilgili dersi akranlarıyla da alabilmelidir. Haftada 5 saat olan Türkçe dersinin 3-4 saati Destek Eğitim Odasında, kalan 1-2 saati ise kendi sınıfında alınmalıdır. Öğrencinin Türkçe dersinden daha fazla ders desteği alması isteniyorsa, bu dersler okulun ders saatleri içinde olmak kaydıyla, velisinin de onayını alarak, öğrencinin ders saatleri dışında verilebilir. 2. İkili eğitim yapılan okullarda, velinin de onayını alarak, sabahçı öğrencilere öğleden sonra, öğleci öğrencilere sabah, Destek Eğitim Odasında ders verilebilir 3. Tam gün eğitim yapılan okullarda, saat 14.30’dan sonra kurs, etüt, egzersiz gibi eğitim öğretim çalışmaları devam ettiğinden, velinin de onayını alarak, öğrenciye Destek Eğitim Odasında ders verilebilir.

14.Destek Eğitim Odasında hafta sonu eğitim yapılabilir mi? Hayır. Destek Eğitim Odasındaki dersler, okuldaki eğitim öğretimin devam ettiği ders saatleri içinde yapılması gerektiğinden, hafta sonları yapılamaz.

15. Destek Eğitim Odasında hangi öğretmenler görev alabilir? Destek Eğitim Odası açılan okullarda öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına göre görme, işitme, zihinsel engelliler sınıf öğretmenleri öncelikli olmak üzere, gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, sınıf öğretmeni ve branş öğretmenleri görevlendirilir. Destek Eğitim Odasına öncelikle okulun öğretmenlerinden olmak üzere RAM’da görevli öğretmenler ya da diğer okul ve kurumlardaki öğretmenler görevlendirilir. İlkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan alan öğretmenlerinden maaş karşılığı ders saatini dolduramayan öğretmenlerin yanı sıra, maaş karşılığı ders saatini dolduranlardan istekli olanlar, Destek Eğitim Odasında ihtiyaçlar doğrultusunda görevlendirilebilinir.

16. Sınıf öğretmenleri Destek Eğitim Odasında kaç saate kadar görev alabilir ve ücretlendirme nasıl yapılır? Sınıf öğretmenleri maaş ve ek ders karşılığı görevlerini tamamladıktan sonra haftada 8 saate kadar destek eğitim odalarında görev alabilirler. Sınıf öğretmenlerine haftalık 30 saat olan ders görevlerinin yanında haftada 8 saat daha Destek Eğitim Odasında ders verilebilir. Destek Eğitim Odalarında verilen derslerin ek ders ücreti, %25 artırımlı ödenir.

17. Branş öğretmenleri Destek Eğitim Odasında kaç saate kadar görev alabilir ve ücretlendirme nasıl yapılır? Maaş karşılığı ders saatini dolduramayan branş öğretmenine, dolduramadığı saat kadar Destek Eğitim Odasında görev verilir. Maaş karşılığı verilen Destek Eğitim Odası görevinde ek ders ücreti ve %25 artırımlı ödenmez. Ayrıca branş öğretmenlerine, 15 saat maaş karşılığı olan ders yükünün üzerine, 6 saat zorunlu ek ders kapsamında Destek Eğitim Odasında görev verilebilir. Branş öğretmeninin istemesi durumunda, 15 saat maaş karşılığı ve 6 saat zorunlu ek dersin üzerine, 9 saat daha Destek Eğitim Odasında ek ders görevi verilebilir. Bir branş öğretmeninin, branşındaki dersleri ile Destek Eğitim Odasındaki dersleri toplamı haftalık 30 saati geçemez. Öğretmenin, maaş karşılığı girdiği derslerin dışındaki Destek Eğitim Odasında girdiği her bir saat ek dersin ek ders ücreti, %25 artırımlı ödenir.

18. Okul yöneticileri Destek Eğitim Odasında ders görevi alabilirler mi? Evet. Okul yöneticileri de Destek Eğitim Odasında görev alabilirler. Okul yöneticileri maaş karşılığı girmek durumunda oldukları ders görevlerini tamamladıktan sonra, haftada 6 saate kadar destek eğitim odalarında görev alabilirler. Okul yöneticilerinin Destek Eğitim Odalarında girdikleri derslerin ek ders ücreti, % 25 artırımlı ödenir.

19. Ek ders ücreti karşılığı görevlendirilen öğretmenlere Destek Eğitim Odalarında görev verilebilir mi? Hayır. Ek ders ücreti karşılığı çalışan (kadrolu öğretmen olmayan) öğretmenlere Destek Eğitim Odasında ders görevi verilememektedir.

20. Destek Eğitim Odası’nda görev alacak öğretmen okul içinden temin edilemezse, ne yapılabilir? Destek Eğitim Odası uygulaması için hazırlanan plan okul yönetimi tarafından (hangi saatte hangi öğrencilerin eğitim alacağını ve varsa okuldaki mevcut öğretmenlerin hangi saatlerde görevlendirildiğini içeren planlama) resmi yazı ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gönderilerek, öğretmen bulunamayan saatler için öğretmen isteğinde bulunulur.

21. Destek Eğitim Odasında eğitim desteği alan öğrencinin başarı değerlendirmesi nasıl yapılır? Öğrencinin genel başarı değerlendirmesinde, sınıf içinde yapılan çalışmaların yanı sıra Destek Eğitim Odasında yapılan değerlendirme sonuçları da dikkate alınır.

22. Destek Eğitim Odasında yürütülecek eğitim hizmetlerinin planlaması kim tarafından yapılır? Destek Eğitim Odasında yürütülecek eğitim hizmetlerinin planlaması, okul yönetimince yapılır.

DESTEK EĞİTİM ODASININ YARARLARI

Öğretmenlere Yararları  Kalabalık sınıf ortamında sınıfın en arka ücralarında bazen hiç görmediği ve fark etmediği öğrencisi ile birebir ders çalışması, hem bu öğrenciyi fark etmesine hem de bu öğrencinin artık sınıf içinde aşama kaydetmesinde ayrıca öğrencinin takibini yapması açısından faydalıdır. Vicdani rahatlık. Öğretmenler sınıflarındaki özel eğitim gerektiren öğrencilerle birebir eğitim yapamadıklarından dolayı zaman zaman vicdanen rahatsız olmaktadırlar. Öğrenci destek eğitim odasına gittiği zaman öğretmen o öğrencilerin de eğitim aldığını bilecek ve vicdanen rahat olarak dersini anlatacaktır.

Daha verimli çalışma. Özel eğitim gerektiren öğrenciler bazen sınıf ortamını bozucu davranış ve tepkilerde bulunabilmektedirler. Bu durum da sınıfın ve öğretmenin motivasyonunu bozmakta ve  öğretmenin verimini düşürmektedir. Öğrenci destek eğitim odasına gidince sınıf ortamını ve motivasyonu bozacak durum ortadan kalkacak ve öğretmenler daha verimli ders anlatabilecektir. Destek eğitim odasında görev alan öğretmenlere % 25 fazla ücret ödeneceğinden öğretmenlere ek bir gelir sağlanmış olacaktır. Ayrıca ders yükünü doldurmayan ya da dersinin olmadığı zamanlarda okulda boş kalan öğretmenlerin ders yükü tamamlanmış olacak ve girdikleri derslerden dolayı fazladan ücret almış olacakladır.

Özel eğitim gerektiren öğrencilere sürekli birşey olacakmış, hasta olacakmış gibi vb . kaygılarla stres altında olan öğretmen daha rahat olacak, stres ve kaygılarından uzaklaşacaktır. Diğer öğrenci ve velilerden gelecek şikâyetlerin daha az seviyeye inmesi öğretmeni rahatlatacaktır. Öğretmenler güç durumdaki bir öğrenciye yardım etmekten dolayı daha çok haz duyacaklar, zoru başarmış olmanın mutluluğu içinde olacaklardır. Destek eğitim veren öğretmen herkesin dışladığı bir bireyin, toplumun bir parçası olmasını sağlanmış olacaktır.

Öğrencilere Yararları Aynı sınıfta bulundukları özel eğitime muhtaç arkadaşlarına karşı oluşabilecek önyargı, alay konusu gibi durumlardan uzaklaşacaklardır. Çünkü kendilerinden daha geride kalan bu öğrencilere diğer öğrenciler zaman zaman “ o anlamaz, o özürlü vb.” şeklinde onları küçümseyici, alaycı konuşabilmekte ve bu da sınıftaki özel eğitim gerektiren öğrenciyi rahatsız edebilmektedir. Öğrenci destek eğitim odasına gittiği zaman hem özel eğitim gerektiren öğrenci birebir eğitim almış olacak, hem de diğer öğrenciler sınıfta oluşabilecek olumsuz ortamdan uzaklaşmış olacaklardır.

Özel eğitim gerektiren öğrenciler destek eğitim odasında birebir eğitim aldıklarından dolayı daha verimli ve iyi bir eğitim almış olacaklar ve diğer akranlarının seviyelerine yaklaşmaları daha kolay sağlanmış olacaktır. Sınıf ortamını bozacak davranışlarda bulunan öğrenci olmadığı zaman öğretmenin anlattıklarını diğer öğrenciler daha iyi dinleyebilecek ve anlayabileceklerdir.

Özel eğitim gerektiren öğrencilerin de bir şeyler öğrenebildiğini görmüş olacaklar ve onlar daha kabüllenici bakış açısı kazanacaklardır. öğrenci kalabalık sınıf ortamında birebir alamadığı eğitimi destek eğitim odasında alır. Birebir aldığı eğitim akademik başarısının artmasını sağlayacaktır, temel okuma yazma ve matematik becerilerini öğrenmesi bu yolla hızlanacaktır. Başarısının artığını görmesi ya da bir şeyler öğrenebildiğini, başarabildiğini gören çocuğun özgüveni de artacaktır.

Ailelere Yararları      a) Çocuğunun sınıfında problemli öğrenci istemeyen velilerin şikâyetleri azalacaktır. Çünkü ana derslerde özel eğitim gerektiren öğrencilerin destek eğitim sınıfına gitmesi ile diğer öğrencilerin öğrenmesine engel teşkil etmeyeceğini bilen veliler bu tür şikayetlerinden vazgeçecektir.      b) Özel eğitim gerektiren öğrencilerin velileri çocuklarının birebir eğitim almalarından dolayı okuldan ve öğretmenden memnun olacaklardır.

 c) Çocuklarının aldığı eğitimden dolayı görülen ilerlemeyi veliler daha net görecek ve kendileri de çocuklarının eğitimine destek olmak için gayret sarfedecektir.              Bunların dışında en önemlisi özel eğitim gerektiren öğrencilere “FIRSAT EŞİTLİĞİ” sağlanmış olacaktır. Katılımlarınız için teşekkür ederiz

HAZIRLAYANLAR: Aydın ALBAK –Şahinbey İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Şaban POLAT- Şahinbey Rehberlik Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı Özgür YILMAZ- Rehber Öğretmen

YARARLANILAN KAYNAKLAR 1- Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Uygulamaları , 2008/60 nolu Genelge Destek Eğitim Odası, pdf - Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2- Gölbaşı Rehberlik Ve Araştırma Merkezi- Okullarda Destek Eğitim Odası Açma Kılavuzu 3- Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi –Soru ve Cevaplarla Destek Eğitim Odası 4- Veysel ÖZTÜRK , Okullarımızda Destek Eğitim Odası Nasıl Açılır? http://www.ubed.org.tr/yazarlar/VOZTURK-yazi1.html 5- http://destekegitimodasi.com/destek-egitim-odasi-uygulamasinda-ogrenci-hangi-saatlerde-ders-alabilir/