BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Balanced Scorecard Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN Mersin Üniversitesi
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
sermayenin karlılığı=vergi sonrası kar/öz kaynakx100
FİNANSAL ANALİZ.
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
İŞLETMELERDE İFLAS.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
Çalışma Sermayesi Yönetimi
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KAPASİTE SEÇİMİ VE PLANLAMASI
Sabit sermaye yatırım giderleri
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?
Çalışma Sermayesi Finansmanı
ÜNİTE 5 (Bölüm 2) FİNANSAL ANALİZ
Örnek 1: Bayram Gıda Market’in Mayıs ayı kasa bakiyesi TL’dir. Şirket gelecek 7 ay içerisinde aşağıda yer alan nakit akımlarına sahip olacağını.
Ortalama Sermaye Maliyeti
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Dikey yüzdeler analizi
EĞİLİM YÜZDELERİ (TREND) ANALİZİ İşletmenin uzun dönemler yada seneler itibariyle finansal durumunu ve çeşitli kalemlerin değişim trendini belirli bir.
KARŞILAŞTIRMALI TABLOLAR ANALİZİ (YATAY ANALİZ)
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Pi Magic — İş Uygulamaları Yatay Çözümler Endüstri Çözümleri Yönetim.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
Oran Tekniği Oran tekniği, mali tablo kalemleri arasındaki ilişkilerin, yüzdeler veya birbirinin katı şeklinde ortaya konmasıdır.
Alacak ve Stok Yönetimi
BALANCED SCORECARD Dr. İdil V. EVCİMEN Ar. Gör. Cihangir GÜMÜŞTAŞ Gözde GENÇSOY H.Hande ERKAN Nilüfer BÜYÜKYILMAZ
FİNANSAL TABLOLAR F.Dilvin Taşkın. Finansal Tablolar ve Raporlar Yıllık Rapor??? 1. Bilanço: belirtilen tarihte işletmenin sahip olduğu varlıkları.
FİNANS VE MUHASEBE H04.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Slayt 0 SEKİZİNCİ BÖLÜM VARLIKLARIN YÖNETİMİ. İşletme Sermayesinin Finansmanı Örn: X A.Ş.’nin satışları cari dönemde TL’dir. Aynı dönemde işletmenin.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
TARİHÇE Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları Türk Anonim Şirketi (Erdemir), Karadeniz Ereğli'de yerleşik bulunan demirçelik fabrikasıdır. Şirket 11 Mayıs.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
FİNANSAL RAPORLAMA VE ANALİZ ORAN ANALİZİ DOÇ. DR. SERAP SEBAHAT YANIK
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ Finansal göstergeler Müşterilerle ilgili göstergeler İçsel süreçlerle ilgili göstergeler Kurumsal öğrenme ve yeniliklerle ilgili göstergeler

Finansal Nitelikli Göstergeler 1-Satış Gelirlerindeki Büyüme -Satış tutarı ve pazar payı -Yeni müşteriler ve pazarlar -Yeni ürünler 2-Maliyet Yönetimi -Çalışan başına maliyetler -Birim maliyetlerdeki düşüşler -Faaliyet bazlı maliyetleme

Finansal Nitelikli Göstergeler 3- Varlıkların kullanımı -Stoklardaki azalma, devir hızı -Nakit akışı -Sermaye getirisi -Verimlilik oranları

Müşterilerle İlgili Göstergeler 1-Yeni Müşteriler -Yeni müşteri adedi ve yeni müşterilere yapılan satışlar -Yeni müşteri bulmanın ortalama maliyeti -Müşteri başına ortalama satış ve sipariş miktarı 2- Mevcut Müşteriler -Bizden ayrılan müşteri sayısı -Yapılan satışlardaki artış oranı -Ortalama işlem sayısı, sipariş sıklığı

Müşterilerle İlgili Göstergeler 3-Müşteri Karlılığı -Müşteri başına toplam karlılık -Müşteri veya işlem başına maliyet

İçsel Süreçlerle ilgili Göstergeler 1-Tasarım ile ilgili olarak -Yeni ürünler -Yeni ürünü pazara ulaştırma süresi -Başabaş durumu 2-Üretim ile ilgili olarak -Hata oranı -Üretim süresi -Üretim maliyeti

İçsel Süreçlerle ilgili Göstergeler 3- Teslimat -Zamanında teslimat yüzdesi -Satılacak ürünün olmaması durumu 4-Satış sonrası -3 ayda yeniden sipariş veren müşteri oranı -1 yılda yeniden sipariş veren müşteri yüzdesi -müşteri tatmini