BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ Finansal göstergeler Müşterilerle ilgili göstergeler İçsel süreçlerle ilgili göstergeler Kurumsal öğrenme ve yeniliklerle ilgili göstergeler
Finansal Nitelikli Göstergeler 1-Satış Gelirlerindeki Büyüme -Satış tutarı ve pazar payı -Yeni müşteriler ve pazarlar -Yeni ürünler 2-Maliyet Yönetimi -Çalışan başına maliyetler -Birim maliyetlerdeki düşüşler -Faaliyet bazlı maliyetleme
Finansal Nitelikli Göstergeler 3- Varlıkların kullanımı -Stoklardaki azalma, devir hızı -Nakit akışı -Sermaye getirisi -Verimlilik oranları
Müşterilerle İlgili Göstergeler 1-Yeni Müşteriler -Yeni müşteri adedi ve yeni müşterilere yapılan satışlar -Yeni müşteri bulmanın ortalama maliyeti -Müşteri başına ortalama satış ve sipariş miktarı 2- Mevcut Müşteriler -Bizden ayrılan müşteri sayısı -Yapılan satışlardaki artış oranı -Ortalama işlem sayısı, sipariş sıklığı
Müşterilerle İlgili Göstergeler 3-Müşteri Karlılığı -Müşteri başına toplam karlılık -Müşteri veya işlem başına maliyet
İçsel Süreçlerle ilgili Göstergeler 1-Tasarım ile ilgili olarak -Yeni ürünler -Yeni ürünü pazara ulaştırma süresi -Başabaş durumu 2-Üretim ile ilgili olarak -Hata oranı -Üretim süresi -Üretim maliyeti
İçsel Süreçlerle ilgili Göstergeler 3- Teslimat -Zamanında teslimat yüzdesi -Satılacak ürünün olmaması durumu 4-Satış sonrası -3 ayda yeniden sipariş veren müşteri oranı -1 yılda yeniden sipariş veren müşteri yüzdesi -müşteri tatmini