Sarar Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Advertisements

ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
OLUMLU ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ ve ETKİLERİ
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
MERHABA.
Farklılaştırılmış Öğretim
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
1 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Ailemizdeki Lider.
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Genel Öğretim İlkeleri
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Milli Eğitim Vakfı Rehberlik Servisi. ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?
SINIF YÖNETİMİ.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Sınıf yönetimi ve disiplin
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

Sarar Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ Fahri COŞKUN Sarar Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi Coğrafya Öğretmeni 1 1

Sınıf, eğitim öğretim etkinliklerinin gerçekleştiği bir yaşama alanıdır. Sınıf; sıcak, güvenli, sağlıklı, karmaşık ve çok yönlü ilişkilerin kurulduğu bir eğitim atmosferidir. Sınıfta öğrenmenin ve eğitimin temelini öğretmenle öğrenci arasındaki ilişkiler oluşturur. Bu ilişkilerin iyi olduğu sınıflarda olumlu bir öğrenme atmosferi oluşurken; söz ve eyleme dayalı bu ilişkilerin kötü olduğu sınıfların öğrenme atmosferi giderek bozulur ve eğitimde istenilen amaca ulaşmak mümkün olmaz.

Öğrenme- öğretme sürecinden, istenilen verimi elde etmek için, sınıfta düzeni kurmak ve akademik olmayan etkinlikleri en aza indirmek gerekir. Bu da iyi bir sınıf yönetimi ile mümkün olur.

SINIF YÖNETİMİ “Düşündüğünüzden daha karışıktır.”

Hiç düşündünüz mü? Aynı sınıfa derse giren öğretmenlerden bazıları niçin diğer arkadaşlarından daha iyi sınıf yönetirler? Bir sınıftaki öğrenciler, öğretmen değiştiğinde niçin öncekinden oldukça farklı davranış gösterirler? Niçin bazı öğretmenler zevkle ve huzurla ders yaparken diğerleri bitmiş, bezmiş bir halde dersten çıkarlar? AKÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ *** SINIF YÖNETİMİ *** Ergün – Özsüer - Karataş

Sınıf Yönetimi, eğitimin en ciddi ve önemli alanıdır ! Etkili ve başarılı bir öğretim ortamının şartı, iyi bir sınıf yönetimidir.

Sınıf Yönetimi, öğretmenin Sınıftaki zamanı etkili kullanmak, İlgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak, Ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir.

Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! soru Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Nedir öyleyse? Cevap Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!

Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur. Çünkü okul - sınıf düzeyi Ders - konular Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri Öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir.

Sınıf Yönetiminin Değişkenleri Öğretmenin kişiliği Öğrenciler (eski öğrenciler – bugünkü öğrenciler) Dershane (sınıf, atelye, spor salonu, lab) Hangi gün ve hangi saat Ders ve önceki ders Sınıfta olup bitenler

Sınıf Yönetiminin unsurları: Sınıf iklimi Örgüt Motivasyon İlişkiler Müdahale “Bütün bunlar ustaca düzenlenmeli ve kullanılmalıdır.”

Sınıf Yönetiminin Boyutları Psikososyal yönetim (sınıfın psikolojik ve sosyal dinamikleri) Fiziki ortam yönetimi (sınıf düzeni ve malzemeleri, ekipman) Öğretimsel yönetim (haftalık program, gruplama, ders planı) Örgüt yönetimi (kişiler arası ilişkiler, çalışma ortamı) İşlemler yönetimi (sınıf kuralları ve uygulanmaSı) Davranış yönetimi (istenen ve istenmeyen davranışlar) Instructor’s Notes Refer to Text/Discussion Topic: Refer students to Figure 13.1 (p. 381) in the text for a visual depiction of these dimensions. Explain to students that many educators equate “classroom management” with “behavior management.” Ask them to explain why this is not the case. “Is it possible for a teacher to be strong in behavior management, yet still have classroom management difficulties?” “Why or Why Not?” 376

“Bugünkü çocuklar ve gençler. . .” 1985’ten sonra doğdular Büyükbabalarını bilmezler Eski elbise giymediler Nükleer savaşı bilmezler Kot pantolon giyerler Sadece müzik kanalı dinlerler Çok farklı bir sosyal ve teknik çevrede yaşarlar Siyah-beyaz ve uzaktan kumandası olmayan televizyonu bilmezler Yemek alışkanlıkları değişiktir “Eti senin, kemiği benim” veya “Hocanın vurduğu yerde gül biter” felsefesine inanmazlar.

Sınıftaki öğrencileri farklı kültürel değerleri ve dünya görüşleri vardır: (Onların belli kritik durumlar karşısında ne düşündüğünü ve ne yapabileceğini öğrenin)

Okul, öğrencinin geleceğini %100 tahmin edemez. Bugün Türkiye’de politika, spor, sanat, ekonomi vs alanlarında başarılı olmuş insanlara bir bakın... Onlardan kaç tanesi okulda iken öğretmenleri tarafından değerli öğrenciler olarak kabul edilmiş? Belki de hiçbiri! Okul, öğrencinin geleceğini %100 tahmin edemez.

Sınıf Yönetimi, öğretmen ve öğrenciler sınıfa girmeden önce başlar! Öğrencilerin tanınması konunun bilinmesi – akademik yetkinlik ve beceri Derse ön hazırlık motivasyon güç dengesi - kontrolü sosyal etkileşim vs.

Bir öğretmenin korkulu rüyası Yeni bir sınıf Sınıfta açık bir muhalefet Gürültülü sınıflar Sınıfı kontrol edememe Utanma, öfke ve hayal kırıklığı duyguları İşini yapmak için gerekli aletlerin olmaması

Okulun ilk günü çok önemlidir Okulun ilk günü yaptığınız şey, sizin daha sonraki bir yıl içinde başarı ve başarısızlığınızı belirler. Sınıfınızı, okulun ilk günü kazanıp veya kaybedeceksiniz.

Böyle gelecekler;

Ve de böyle gelecekler;

İlk etkileme ve etkilenme çok önemlidir. Ne olduğu değil nasıl algılandığı önemlidir.

Sınıf Yönetiminin Dili Mümkün olduğu kadar mütevazi ol Gereksiz çatışmalardan kaçın Saygılı ve pozitif ol Bir “olay”dan sonra normale dön Kararlı ol, saldırgan olma Sınıfın dışındaki “olay”larla da ilgilen

Dinle, dinle, dinle... Öğrencilere isimleriyle hitap et. “Lütfen” ve “Teşekkür ederim.” sözlerini sık kullan.

Sınıfta 4 tip öğretmen vardır Orkestra gibi yöneten Dış motivasyon var, öğrencileri kendi yönlendirir, kısa hedefler peşinde koşar, “benim sınıfım” Kolaylaştırıcı Öğrencileri motive eden, ortak sorumluluk hissi veren, sadece sınırları çizen, “bizim sınıfımız” Egemen öğretmen Kesin itaat ister, kuralsız cezalandırma, patron her zaman öğretmen, negatif enerji Serbest bırakıcı Öğrenci ilgilerine göre onları serbest bırakan, sınırların tam çizilmediği, karmaşık sınıf ortamı

Yeni öğretmenlerin Sınıf Yönetimi hataları Ne isteyip ne istemediklerini bilmezler. Teşekkür ve övgünün sınırını bilmezler. Bir öğrenci veya grupla çok ilgilenip sınıfın geri kalanını ihmal ederler. Öğrencilerin dikkatini çekmeden yeni bir konuya başlarlar. Çok hızlı ve bazen de cırtlak konuşurlar. Bir yerde çok ayakta veya oturur kalırlar.

Yeni öğretmenlerin Sınıf Yönetimi hataları (devam) Sınıf kurallarını tam koymadıkları için çelişkili hareket yaparlar. Beden dilini ve yüz ifadelerini doğru kullanmazlar. Sınıfın belli bir kısmıyla ders yaparlar. Öğrencileri sınıfın huzurunda azarlarlar. İstenmeyen davranışlara zamanında müdahale etmezler. Vs.