Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar. Sadece sorunu düşünmekle yetinirseniz sorun yerinde sayar. Soruna çare bulursanız sorun, sorun olmaktan çıkar.
PROBLEM TESPİTİ
OKULUMUZDA OKUMA ALIŞKANLIĞININ ARTIRILMASI
EKİBİN SORUNA ÖNERDİĞİ ÇÖZÜMLER (BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİYLE) Kitap sayısının arttırılması, - Kitap kampanyası düzenlenmesi, - Eksik kaynakların tespit edilmesi, - Öğrenci ve veli katkısının sağlanması, Kütüphanenin fiziki koşullarının düzeltilmesi, - Boyatılması, - Raf, masa, sandalye temini, - Teknik donanımın sağlanması, Maddi kaynak temininin sağlanması, - Bağışlarla Velilerle iletişimin güçlendirilmesi, - Veli toplantılarının, - Duyuruların yapılması, Kütüphane görevlisinin göreve başlatılması, - Gönüllü uzmanın bulunması.
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ Bir problemin nasıl çözüleceği konusunda hep birlikte fikirler ortaya atmak üzere bir grup insanın toplanmasına BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ adı verilir.
Beyin Fırtınası Kuralları Her üye sırasıyla düşüncesini belirtir. Fikirler tükeninceye kadar bu işe devam edilir. Her üye sırası geldiğinde bir tek fikir önermelidir. Daha yararlı olmak için çok sayıda fikir üretilmelidir. Sırası gelen kişi “ PAS” diyebilir. Düşünceler eleştirilemez, küçümsenemez. İlk defa katılanlara cesaret verilmeli, teşvik edilmelidir.
Beyin Fırtınası Oturumu Lider uzun bir düşünceyi, üyenin onayı ile kısaltabilir. Lider önerilen düşünceler için yorum yapmamalıdır. Fikirler öne sürüldükçe, bir üye bunları yazmalıdır. Düşünceler bitince oturum tamamlanır.
Beyin Fırtınası Oylaması Beyin fırtınasında belirlenen fikirlerin sayıca azaltılması için oylama yapılır. Oylama sırasında ; Üyeler doğru olduğuna inandıkları her düşünceye oy verirler. En çok oy alan düşünceler işaretlenir. İkinci turda üyelerin bir oy hakkı vardır. Oylama sırasında lehte yada aleyhte tartışma açılabilir.
ETKİNLİK ANALİZİ Soruna sebep olan unsurları ortadan kaldırmak için planlanan uygulamaların etkinliğini, uygulamalar gerçekleştirilmeden önce değerlendirmek ve hangi uygulamaların, hangi öncelik sırasında yapılacağına karar vermek için yapılmaktadır.
Etkinlik analizinde 4 etken dikkate alınmakta, ve her biri 0,1 ve 2 rakamları ile değerlendirilmektedir. Gerçekleşme oranı yüksek olana yüksek puan verilir. ETKEN 0 1 2 A-Uygulama kolaylığı Zor Normal Kolay B-Uygulama süresi Uzun Normal Kısa C- Maliyet Fazla Normal Az D-Sorun üzerindeki etkisi Etkisi yok Etkili Çok- Etkili (İş güv.,Kalite,Verimlilik Maliyet azaltma, Diğer) Beklenen etki toplandığında 5 veya daha büyük ise uygulamalar gerçekleştirilir. Uygulama önceliği beklenen etkinin büyüklüğü dikkate alınarak belirlenir.
ÖĞRENCİLERİMİZİN BİR YIL ÖNCESİ ETKİNLİKLERİNE BAKTIĞIMIZDA BAŞARMANIN GURURUNU YAŞADIKLARINI GÖZLERİNDEN OKUMUŞTUK.
YAZLIKÇILARIN EVDE KALAN ÇİÇEKLERİNİN SU İHTİYACI YAZLIKÇILARIN EVDE KALAN ÇİÇEKLERİNİN SU İHTİYACI!.. (Uzun süre kalacaksanız depoyu damacanla değiştirmeyi unutmayın!..) ÇAĞATAY CANAVAR 6B
UZAKTAN KUMANDALI MOTORLU TEMİZLİK ROBOTU B. NİDA KOCAKUŞAK 7B
İZMİR’İN TRAFİK SORUNUNA; KÖPRÜ GÖRKEM GÖLLER 6C
GÜNEŞİN ZARARLI ULTRAVİYOLE IŞINLARINDAN KORUYAN RAYLI ÖZEL CAMLI HAVUZ
BİR TÜP GEÇİTTE İZMİR’E BERKAN AFŞAR 6C
DUYMA ÖZÜRLÜLER İÇİN IŞIKLI ZİL OLKAN ORALDAĞ 6B
SINIFTA KAYBOLAN EŞYALARIMIZA SON! ÇAĞLA AKTAŞ 7C
ÇOK FONKSİYONLU AYAKKABI KAAN OTKUMAN 6C
KALABALIK AİLELER İÇİN 4’LÜ TUVALET KAĞIDI BİRGÜL NALCIER 6A
ÖZÜRLÜLER İÇİN TASARLANMIŞ TİCARİ TAKSİLER İBRAHİM ALTINAY 7B
ÇEVRE VE EKONOMİ DOSTUMUZ AYRIŞTIRICI ÇÖP KOVALARI ORKAN ÖZMEN 7B
HORLAMAYI ÖNLEYEN YATAK BENGİSU KURDOĞLU 6C
MÜZİKLE DERS BİR BAŞKA 7C SINIFI
DÜZEN ARIYORUM… 7C SINIFI
YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALAR TEKNOLOJİ TASARIM VE BİLİM ŞENLİĞİNDE
İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur!.. Ama bir şeyin yapılabileceğine inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar
Hazırlayan Meral Öğrt. MEZUNİYET 1990 GAZİ ÜN. MES.EĞT.FAK. TEK. EĞT. BL. İŞ YÖN.VE TİC. EĞT