Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
Advertisements

TAKIM ÇALIŞMASI Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN.
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
Üstüner DENİZ Sorun Çözme Ekiplerinin Oluşturulması
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
1 H. Ömer GÜLSEREN 2 Problem çözme tekniklerini kullanma neyi gerektirir? Sorunu tanımlama Çözüm odaklı olma İlgili ve bilgili.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
TAKIM ÇALIŞMASI VE PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
ORHANİYE İNCİ NARİN YERLİCİ İLKOKULU ORTAOKULU CİHAN ŞEN OKUL KÜTÜPHANESİ ÇALIŞMASI.
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
İSTATİSTİKİ PROSES KONTROL
Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi Kalite Yönetim Sistemi ‘‘PRİZMA’’ İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU OCAK 2012 Diyarbakır DİYARBAKIR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU.
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
OKUL SAĞLIĞI (6-19 YAŞ).
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar:
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir?
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
SEYRANBAĞLARI İLKÖĞRETİM OKULU ÇANKAYA/ANKARA. MİSYONUMUZ Öğrencilerimizin yetenekleri ve yeterlilikleri doğrultusunda; özgüven sahibi, sorumluluklarının.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
Yapılan Çalışmalar Sunusu
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
ÇEVRE TEMİZLİĞİ.
Ders Çalışma Teknikleri.
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Bilişimci martılar Çocukların ilköğretimden sonra karşılaştıkları problemler Sönük kalmak değil parlamak istiyoruz.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Kalite Sistemleri ve Yönetimi
Okul Kuralları Niçin Var? √ İnsan sosyal bir varlıktır.Kalabalık gruplar içinde yaşar. √ Toplumda düzenin sağlanması için.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
? Problem çözme bilimsel bir araştırmadaki problem çözmeye benzer. Analitik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde önce olaylar gözlemlenir. Belli bir durumu.
PROBLEM ÇÖZME.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Beyin Fırtınası Oturumu
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
S u ve i n s a n.
‘Özgün Ürünümü Tasarlıyorum’ Hazırlayan: Mustafa ÇAKIR
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Yaratıcılık Oturumu Sunuyu Yapanın Adı.
Sunum transkripti:

Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar. Sadece sorunu düşünmekle yetinirseniz sorun yerinde sayar. Soruna çare bulursanız sorun, sorun olmaktan çıkar.

PROBLEM TESPİTİ

OKULUMUZDA OKUMA ALIŞKANLIĞININ ARTIRILMASI

EKİBİN SORUNA ÖNERDİĞİ ÇÖZÜMLER (BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİYLE) Kitap sayısının arttırılması, - Kitap kampanyası düzenlenmesi, - Eksik kaynakların tespit edilmesi, - Öğrenci ve veli katkısının sağlanması, Kütüphanenin fiziki koşullarının düzeltilmesi, - Boyatılması, - Raf, masa, sandalye temini, - Teknik donanımın sağlanması, Maddi kaynak temininin sağlanması, - Bağışlarla Velilerle iletişimin güçlendirilmesi, - Veli toplantılarının, - Duyuruların yapılması, Kütüphane görevlisinin göreve başlatılması, - Gönüllü uzmanın bulunması.

BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ Bir problemin nasıl çözüleceği konusunda hep birlikte fikirler ortaya atmak üzere bir grup insanın toplanmasına BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ adı verilir.

Beyin Fırtınası Kuralları Her üye sırasıyla düşüncesini belirtir. Fikirler tükeninceye kadar bu işe devam edilir. Her üye sırası geldiğinde bir tek fikir önermelidir. Daha yararlı olmak için çok sayıda fikir üretilmelidir. Sırası gelen kişi “ PAS” diyebilir. Düşünceler eleştirilemez, küçümsenemez. İlk defa katılanlara cesaret verilmeli, teşvik edilmelidir.

Beyin Fırtınası Oturumu Lider uzun bir düşünceyi, üyenin onayı ile kısaltabilir. Lider önerilen düşünceler için yorum yapmamalıdır. Fikirler öne sürüldükçe, bir üye bunları yazmalıdır. Düşünceler bitince oturum tamamlanır.

Beyin Fırtınası Oylaması Beyin fırtınasında belirlenen fikirlerin sayıca azaltılması için oylama yapılır. Oylama sırasında ; Üyeler doğru olduğuna inandıkları her düşünceye oy verirler. En çok oy alan düşünceler işaretlenir. İkinci turda üyelerin bir oy hakkı vardır. Oylama sırasında lehte yada aleyhte tartışma açılabilir.

ETKİNLİK ANALİZİ Soruna sebep olan unsurları ortadan kaldırmak için planlanan uygulamaların etkinliğini, uygulamalar gerçekleştirilmeden önce değerlendirmek ve hangi uygulamaların, hangi öncelik sırasında yapılacağına karar vermek için yapılmaktadır.

Etkinlik analizinde 4 etken dikkate alınmakta, ve her biri 0,1 ve 2 rakamları ile değerlendirilmektedir. Gerçekleşme oranı yüksek olana yüksek puan verilir. ETKEN 0 1 2 A-Uygulama kolaylığı Zor Normal Kolay B-Uygulama süresi Uzun Normal Kısa C- Maliyet Fazla Normal Az D-Sorun üzerindeki etkisi Etkisi yok Etkili Çok- Etkili (İş güv.,Kalite,Verimlilik Maliyet azaltma, Diğer) Beklenen etki toplandığında 5 veya daha büyük ise uygulamalar gerçekleştirilir. Uygulama önceliği beklenen etkinin büyüklüğü dikkate alınarak belirlenir.

ÖĞRENCİLERİMİZİN BİR YIL ÖNCESİ ETKİNLİKLERİNE BAKTIĞIMIZDA BAŞARMANIN GURURUNU YAŞADIKLARINI GÖZLERİNDEN OKUMUŞTUK.

YAZLIKÇILARIN EVDE KALAN ÇİÇEKLERİNİN SU İHTİYACI YAZLIKÇILARIN EVDE KALAN ÇİÇEKLERİNİN SU İHTİYACI!.. (Uzun süre kalacaksanız depoyu damacanla değiştirmeyi unutmayın!..) ÇAĞATAY CANAVAR 6B

UZAKTAN KUMANDALI MOTORLU TEMİZLİK ROBOTU B. NİDA KOCAKUŞAK 7B

İZMİR’İN TRAFİK SORUNUNA; KÖPRÜ GÖRKEM GÖLLER 6C

GÜNEŞİN ZARARLI ULTRAVİYOLE IŞINLARINDAN KORUYAN RAYLI ÖZEL CAMLI HAVUZ

BİR TÜP GEÇİTTE İZMİR’E BERKAN AFŞAR 6C

DUYMA ÖZÜRLÜLER İÇİN IŞIKLI ZİL OLKAN ORALDAĞ 6B

SINIFTA KAYBOLAN EŞYALARIMIZA SON! ÇAĞLA AKTAŞ 7C

ÇOK FONKSİYONLU AYAKKABI KAAN OTKUMAN 6C

KALABALIK AİLELER İÇİN 4’LÜ TUVALET KAĞIDI BİRGÜL NALCIER 6A

ÖZÜRLÜLER İÇİN TASARLANMIŞ TİCARİ TAKSİLER İBRAHİM ALTINAY 7B

ÇEVRE VE EKONOMİ DOSTUMUZ AYRIŞTIRICI ÇÖP KOVALARI ORKAN ÖZMEN 7B

HORLAMAYI ÖNLEYEN YATAK BENGİSU KURDOĞLU 6C

MÜZİKLE DERS BİR BAŞKA 7C SINIFI

DÜZEN ARIYORUM… 7C SINIFI

YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALAR TEKNOLOJİ TASARIM VE BİLİM ŞENLİĞİNDE

İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur!.. Ama bir şeyin yapılabileceğine inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar

Hazırlayan Meral Öğrt. MEZUNİYET 1990 GAZİ ÜN. MES.EĞT.FAK. TEK. EĞT. BL. İŞ YÖN.VE TİC. EĞT