Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MURATOĞLU ÇARŞISI WEB TASARIM PROJESİ
Advertisements

Sinem USLU.
Online İletişim Eğitimi
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Hale Uysal Şemsa Olşen Güzeldere. ÖNCEKİ ÇALIŞMALAR.
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
ERKEN ANNELER GÜNÜ Anneler Prematüre Bebekleri için Anneler Gününden bir hafta erken yürüdüler. Basın Yansımaları Mayıs 2012 Kurumsal İletişim Türkiye.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Fahri Trafik Müfettişleri Derneği
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Özürlü STK’larının Lobicilik ve Hak Temelli Yaklaşımlar Konusundaki Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
BALÇOVA’ DA SİGARASIZ YAŞAMLA KALP SAĞLIĞINI KORUMA:
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
SOSYAL MEDYA.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Eğitim Hazırlık ve Planlama Çalışmaları Doç. Dr. Bülent Dilmaç AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Necmettin.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Sponsorluk 1.
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Oturum aç butonuna tıklayın.
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Uzmandan Bilgi Alma M.Fatih AMASYALI Uzman Sistemler Ders Notları.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
ISPARTA WEBİNARI Haziran 2015 Bu webinardaki bilgiler Library Trends dergisinin ( 2014, v.63(2),s ’deki yazıdan derlenmiştir.
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
İLİMİZ DİĞER KÜLTÜR KAYNAKLARINDA OLDUĞU GİBİ KÜTÜPHANELER YÖNÜNDEN DE ZENGİN BİR GEÇMİŞE SAHİPTİR. HALK KÜTÜPHANESİ İLK DEFA ‘MİLLİ KÜTÜPHANE’ ADI İLE.
Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Grubu Webinar Toplantısı (1) 11 Temmuz 2014.
İLETİŞİM.
Kat Hizmetleri Organizasyonu
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
Modül 5 FACEBOOK. Arkadaşlık ilişkilerinin yönetimi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Mesaj Listeleri ve Web Etiği. Mesaj Listeleri Etiği Haberleşme, tartışma vb. mesaj listelerine üye olduğunuzda aşağıdaki etik kurallara uymanız beklenir:
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
SOSYAL MEDYA.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Tanıtım Çalışma Grubu
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014

ISPARTA TOPLANTISI Nasıl gerçekleşti? Toplantıdan Notlar - Kimler katıldı? - Paydaşlarla ilişki (Mahalle Anneleri) - Mevcut projelerle işbirliği yapmanın önemi - Basınla ilişki

Medya denilince ne anlıyoruz? A) KLASİK MEDYA TV Radyo Yazılı basın Internet medyası B) SOSYAL MEDYA

Medyanın yararları Kütüphane hizmetleri hakkında toplumda «farkındalık» yaratmak Başarılı çalışmaları duyurmak Halk kütüphanesinin saygınlığını artırmak Mesajlarınızın topluma ulaşmasını sağlamak Medyada destekçi bulmak

Medya planlaması yapmak 1.Hangi konuyu ele alacaksınız? 2.Mesajda hangi noktalara yer vereceksiniz? 3.Medya için materyal hazırlama 4.Medya ile temas kurma 5.Değerlendirme

1. Hangi konuyu ele alacaksınız? Medya ile temasta hedefiniz nedir? Hedef kitleniz nedir? Mesajınızı önemli kılacak noktalar nelerdir? Yeni ve güncel bilgi Finansal bilgiler Yeni programlar Yeni başlatılan hizmetler Yıldönümleri

2. Mesajda hangi noktalara yer verilecek? Etkili bir mesaj kim, ne, ne zaman, nerede ve niçin sorularına cevap verir. Hedef kitlenin ilgi ve öncelikleri daima akılda tutulmalıdır. Mesajlar kısa ve basit tutulmalıdır.

3.Medya için materyaller Broşür: Kütüphane hakkında kısa bilgi Sıkça sorulan sorular: Kütüphane ile ilgili soruların cevaplarını içeren bir metin Basın bildirisi/açıklaması Görsel malzeme: fotoğraf ve videolar

4. Medya ile temas kurma Bir medya listesi yapın Hedef kitle ve mesajınıza en uygun düşen medya organı ve habercileri/yazarları belirleyin İlgililerle yazılı ve sözlü iletişim kurun

5. Değerlendirme Medyada çıkan/çıkacak haberleri takip edin. Çıkan haberleri eleştirel bir gözle inceleyin, varsa eksikliklerden ders çıkarın. Medya listesini güncel tutun.

Örnek Olaylar Medya ile görüşmeden önce Görüşme sırasında Görüşme sonrasında

Görüşmeden önce Konunuza iyi çalışın Yayın organı ve görüşülecek kişi ile ilgili ön bilgi toplayın. Önemli üç noktayı belirleyin. Muhtemel soruları düşünün. Rahatlayın ve konuya odaklanın.

Görüşme sırasında İlk kelimeleriniz çarpıcı olsun. Hevesli davranın. Rahat bir tonda konuşun. Cevaplarınızı kısa tutun. Yerel örnekleri kullanın. Bilmediğiniz şeyi bilir gibi davranmayın.

Görüşmeden sonra Neyin yolunda gittiğini, neyin gitmediğini gözden geçirin. Gerekirse ek bilgi gönderin. Haberinizi takip edin, atlamayın.

Sosyal Medya Araçları Facebook Twitter YouTube Blog