TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

VoIP Nedir ? Kısa bir tanım yapmak gerekirse VoIP, internet veya data hatları üzerinden ses aktarımı olarak açıklanabilir. Bu gibi bir durumda insanların.
KURUMSAL TANITIM BELGESİ
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Türkiye’yi İnternete Taşımada Rekabetin Rolü
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
M2M ve Yakınsama’nın Pazara Dolaylı Etkileri Öner Tekin, Operatörler ve Kurumlar Teknoloji Lideri Bilişim’12, 12 Eylül 2012.
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
TURKCELL Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010.
OPTIMA CAPITAL YATIRIM LİMİTED ŞTİ
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Türkiye Telekomünikasyon Sektöründeki Gelişmeler Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 9 Nisan 2009, İstanbul Galip ZEREY Kurul II. Başkanı.
BORUSAN TELEKOM ALOPRATİK HİZMETİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
EURO 2016 TÜRKİYE Onur KILIÇ. UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası.
YASED Yabancı Yatırımcıların Yeni Gözdesi Fırsatlar Ülkesi Türkiye Türkiye’nin Sektörel Değerlendirmeleri: Telekom Nurtaç Ziyal Avea Genel Müdür Danışmanı.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
TARİHÇE Mensace Mermer Madencilik A.Ş yılında Turhalın tanınmış iki ailesi olan Çenesizler ve Sakmanlar tarafından Tokat-Turhal Organize Sanayi Bölgesi’nde.
TESK ESNAF TARİFESİ. Tesk Esnaf Tarifesi Amaç 24 Kasım 2010’dan itibaren abone alımına açılan TESK Esnaf Tarifesi ile; Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu.
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Lider yapan pazarlama gerçekleri
1 TURKCELL GRUP BÖLGESEL LİDER (*): Owned through Fintur. Turkcell holds a 41.45% stake in Fintur. TURKCELL GRUP Turkcell 9 ülke 68.1 milyon mobil abone.
E- Ticaret Altyapısı.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
Vodafone TÜRSAB’a Özel Bireysel Tarifeler
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
2014 YILI SEKTÖR DÜZENLEMELERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER TELKODER
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
KOBİ KURUMSAL ÜRÜN EĞİTİMİ
AVEA MOBİL PAZARLAMA Kurumsal SMS
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Mobil İletişimin Gelişimi
Emek Arzı; reel ücretin yanı sıra, gelecekteki kazançlar, alternatif işin fırsat ücreti, sosyal yardımlar ile zevk ve tercihlerin bir fonksiyonudur. Diğer.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
TÜRKİYE’DE DUAL İSTİHDAM YAPISI
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
AKENERJİ Elektrik Üretim A.Ş.,1989 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk özel elektrik üretim şirketlerinden birisidir. Çerkezköy, Bozüyük, İzmir-Kemalpaşa’da.
Türkiye Kadın Girişimci Dernekleri Platformu. Biz kimiz?  KAGİDER 2012 yılında Antalya’da Türkiye’nin farklı bölge ve illerindeki kadın girişimci derneklerinin.
powered by Biotekno Çözümlerimizle İşinizde Değer Yaratalım JetSMS TC Numarasına SMS.
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Profesyonel Bir Çevirmen olarak Kariyer yapmak.
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Muhammed Emin ALTINTAŞ
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Merve ÇAKMAK.
Emek Arzı; reel ücretin yanı sıra, gelecekteki kazançlar, alternatif işin fırsat ücreti, sosyal yardımlar ile zevk ve tercihlerin bir fonksiyonudur. Diğer.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
Sunum transkripti:

TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ ÖZLEM ÇAĞIR 24025358908

Telekomünikasyon Sektörü Son yıllarda telekomünikasyon sektöründe büyük bir rekabet yaşanmaktadır. Teknolojik yarış sektördeki rekabeti stratejik bir savaşa dönüştürmüştür.Sunuma telekomünikasyon deyince ilk aklımıza gelen sektörun ana unsuru Türk Telekom’la başlıyoruz…

TÜRK TELEKOMÜNİKASYON A.Ş. TARİHÇESİ 1840 yılında “Postahane-i Amirane” adıyla kurulan günümüzün Türk Telekom’u, 50 hatlık ilk manuel telefon santralini 1909 yılında İstanbul Büyük Postane binasında kurmuş ve 168 yıldır her dönem, çağının teknolojik gelişmelerine ayak uydurarak bugünkü çağdaş kimliğine kavuşmuştur.

Müşteri beklentilerini algılama yeteneği, bilgi birikimi, girişimci ve rekabetçi kimliğiyle pazarda lider olarak yerini alan Türk Telekom, tarihindeki en önemli gelişmelerden birini 2005 yılında gerçekleştirilen özelleştirme ile %55 oranındaki hissesinin Oger Telekom tarafından satın alınması ile yaşamıştır.

Bu birleşim Türk Telekom’a hizmet anlayışında da uluslararası standartları getirmiştir.Türk Telekom Grubu, sabit hat ve GSM’den geniş bant internete kadar entegre telekomünikasyon hizmetleri sunmaktadır.

Türk Telekom grup şirketlerinin 30 Haziran 2008 tarihi itibariyle 17 Türk Telekom grup şirketlerinin 30 Haziran 2008 tarihi itibariyle 17.8 milyon sabit hat, 5.2 milyon ADSL hattı ve 11 milyon GSM abonesi bulunmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’deki üç GSM operatöründen biri olan Avea’nın hisselerinin %81’ine de sahiptir.

Bunun yanı sıra Türk Telekom, Arnavutluk’taki yerleşik telekom operatörü Albtelecom şirketinde de azınlık hissesine sahiptir. Türk Telekom’un hisselerinin %55’i Oger Telekomünikasyon A.Ş. ve %30’u Türkiye Hazine Müsteşarlığı’na aittir. Geriye kalan %15’lik hissesi de halka arz edilmiştir.

Mobil Şebeke Operatörleri : Turkcell, Vodafone, Avea

Türkiye GSM Pazar Payları

Cep Tarife Paketinin Seçiminde Önemli Olan Faktörler Arkadaş ve aile çevresinin aynı tarife paketinde olması : %47,9 Arama ücretlerinin uygun olması : %43,6

Aranan numaranın sabit ya da mobil olma tercihi; Aradığım şebeke türüne kesinlikle dikkat ederim :%72,63

Şebeke içi –şebeke dışı bilinç düzeyi; Ücret farkı vardır :%78,9

Cep telefonu abone sayısı 1996’daki 692 bin seviyesinden, 2006 sonunda 52.66 milyon kişiye ulaşmıştır. Bu 10 yıllık sürede mobil hatlardaki yıllık ortalama büyüme oranı % 54 olmuştur.

Böylece penetrasyon oranı 1996’daki % 1 seviyesinden 2006’da %71’e çıkmıştır. Aynı dönemde sabit hatlardaki büyüme oranı ise yıllık % 2.8 olmuştur. Türkiye’de, mobil iletişim pazarının büyüme potansiyeli hala devam etmektedir.

Önümüzdeki dönemde GSM pazarını etkileyecek üç unsur bulunmaktadır. Numara Taşınabilirliği, 3G Lisansları, Vergi Uygulamaları

MOBİL İLETİŞİM SEKTÖRÜ Türkiye’de sabit telefon hattı sayısı 1996’da 14.2 milyon seviyesinden yıllık ortalama % 2.8 oranında artışla 2006 sonunda 18.8 milyon seviyesine çıkmıştır.

Son yıllarda elde edilen verilere göre, sabit hat abone sayılarında bundan sonra da büyük bir değişim olması beklenmemekte olup, çoğu genç yaş grubunda olmak üzere yaklaşık 75 milyon nüfusa sahip olan Türkiye’de, mobil iletişim pazarının büyüme potansiyeli hala devam etmektedir.

Türkiye pazarındaki üç mobil iletişim şirketinin çalışmaları sayesinde Türk mobil telefon ve iletişim pazarı, hızlı büyüme sürecini devam ettirmektedir. Şirketler, bir yandan büyüyen pazarın yeni müşterilerine ulaşırken, bir yandan da rakip firmaların müşterilerinden kazanmaya çalışmaktadırlar.

2006 yılına kadar pazarda güçlü bir rakibi olmayan Turkcell'in, Vodafone ve Avea'nın pazardaki konumlamalarını her geçen gün güçlendirmeleri nedeniyle karşılaştığı yoğun rekabet, Şirket'i abone kazanımı ve kar marjı konusunda zorlamaktadır.

Rekabetin kendisini hissettirdikçe Turkcell’in buna cevap verebildiğini ancak kayıplarının da olduğunu görülmektedir.

Bedava konuşmadan, bol indirimli paketlere kadar uzanan kampanyalar operatörünü değiştirmek isteyen abonen de kafasını karıştırmıştır. Çünkü bazı operatörler müşteriyi kaptırmamak adına kampanyadan yararlanabilmek için ‘altı ay boyunca terk etmeme’ garantisi istemektedirler.

Tüm bu gelişmeler ve pazardaki yoğun rekabet tabii ki telefon kullanıcısını geçici de olsa piyasanın kralı yapmış durumda. Sektör temsilcilerine göre doğru kampanyaları bulup, yakalayanların son dönemde yüzde 25-30’ları bulan oranlarda daha ucuza konuşma imkanı yakaladılar.

Sonuç Olarak… Hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler, hayatımızın her alanını etkilemekte, bilgi ekonomisi, yeni ekonomi ve internet ekonomisi gibi kavramlarla bizi karşı karşıya getirmektedir. Bilgi ve iletişim sektöründeki olağanüstü gelişmeler mal ve finans piyasalarının ülke sınırlarını aşmasını sağlayarak, dünyayı ekonomik bir küreselleşmeye doğru götürmektedir.

Bilişim teknolojisindeki bu ilerlemeyle birlikte, telekomünikasyon sektöründe de dünyada da gelişmeler devam ederken bu gelişmelere ayak uyduramayan ülkelerin teknolojik olarak ileri ülkelerin hep bir adım arkasından gideceği gerçeğini göz ardı edemeyiz.