OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
KONU:okul öncesi eğitim
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Mentör Öğretmenlik.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Sosyal Gelişim Sosyal gelişim bireyin doğumundan itibaren ailede başlamaktadır. Anne-çocuk ilişkisi doğumdan itibaren (diyalog, oyun, dans, oyuncak) sembolize.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
DİĞER TUTUMLAR.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
AİLEDE İLETİŞİM.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ?

Temel İnsan Hakkı Erken çocukluk eğitimi en temel insan hakkıdır Temel İnsan Hakkı Erken çocukluk eğitimi en temel insan hakkıdır.Ancak çocuklar bu konuda anne-babalarına bağımlıdır.Bunu kendi imkanları ile elde edemezler.Durum bu olunca eğitim sisteminin ve çocuğun çevresindeki yetişkinlerin en temel görevleri arasında bu hakkı ona vermek gelmektedir.

AİLE , ÇOCUĞUN EN DOĞAL TERAPİ ORTAMIDIR. İlk yıllarda çocuğun ilk çevresi evdir ve Anne Babalar çocuğun ilk öğretmenleridir. Anne babalar ve aileler okul öncesi yaştaki çocukların ihtiyaçlarını karşılamada birincil sorumluluklara sahiptir.

AİLE , ÇOCUĞUN EN DOĞAL TERAPİ ORTAMIDIR. Kişilik gelişiminin temellerinin 0- 6 yaş dönemi döneminde atıldığı göz önüne alındığında , eğitsel kimliğinin belirlenmesinde anne- babanın rolü daha da iyi anlaşılmaktadır.

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUKLARIN ; Fiziksel tehlikelerden korunmaya Yeterli beslenmeye ve bakıma Yakınlık kurabileceği bir yetişkine Bağımsızlık duygusunu geliştirebilme fırsatına Öz bakım becerilerini geliştirebileceği fırsatlara

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUKLARIN ; Kendisine değer vermesi ve başarılarından gurur duyması için desteklenmeye Yaşayarak , keşfederek bir şeyler öğrenmeye Sorumluluk alabilmesi ve seçim yapabilmesi için fırsatlara Konuşma , hikaye anlatma ve şarkı söyleme yoluyla dil gelişiminin desteklenmesine

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUKLARIN ; Verdiği tepkileri anlayabilecek ve karşılık verebilecek bir yetişkine Hareket etme becerilerini geliştirebilmesi için fırsatlara İşbirliği , yardım ve paylaşmayı öğrenebilmesi için fırsatlara İç denetimi ve bir işi başarabilmesi için yüreklendirmeye ihtiyaç duyar.

Okul Öncesi Eğitimin Önemi Erken çocukluk adı verilen 0-6 yaş arası dönem çocuğun en hızlı geliştiği dönemdir. Beyin gelişiminin büyük bir bölümü 0-4 yaş arasında tamamlanmaktadır. Erken çocukluk dönemindeki deneyimler beynin çalışma biçimi için belirleyicidir. Bu yüzden bu dönemde çocuğun yeterli beslenmesi, etkileşimde bulunabildiği, onun gelişimini destekleyen bir ortamda bulunması gerekmektedir. Erken çocukluk eğitimi insan gelişiminin başlangıç noktasıdır.

Okul Öncesi Eğitimin Önemi Okul öncesi dönem olarak kabul edilen 0-6 yaş çocuklarına olumlu ya da olumsuz anlamda verilenlerin, onları yetişkinlik yıllarında da etkileyeceği dikkate alındığında, bu dönemde verilen eğitimin gelecekteki toplum sağlığı açısından da ne kadar etkili olduğu gözden kaçırılmamalıdır.

Okul Öncesi Eğitimin Önemi İlköğretime hazır olmanın şartlarından biri çocuğun kendi yaşına uygun gelişim düzeyine erişmesidir.Buna paralel olarak ilkokula başlayacak her çocuğun bazı temel alışkanlıkları kazanmış olması şarttır. Okul Öncesi Eğitim bu becerilerin kazanılmasında önemli bir rol oynar.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Arkadaşlık kurmayı ve sürdürmeyi , paylaşmayı ve sosyalleşmeyi çocuklar en iyi okul öncesi kurum içerisinde öğrenir.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Çocuklar kreşlerde ve anaokullarında en uygun oyun ortamının sağlandığı yerdir. İkili , Üçlü toplu oyunlara yönelirler. “Ben” ve “ başkası ” kavramalarının bilincine vararak yardımlaşma ve işbirliği duygusunu geliştirir.

ÇOCUKLARIN OYUNU , OYUN DEĞİL , ONLARIN EN ÖNEMLİ UĞRAŞIDIR. MONTAİGNE

OYUN SAYESİNDE ÇOCUKLAR Çocuğun hayal dünyası ile gerçek dünya arasında kurduğu bir köprü görevini görür. Sosyal ilişkilerin geliştiği , en doğal anlaşma ortamıdır

OYUN SAYESİNDE ÇOCUKLAR Duyular keskinleşir yetenekleri serpilir, becerisi artar. Oyun çocuğun en doğal öğrenme ortamıdır. Çocuğun dili ve en etkili anlatım aracıdır . Çocuğun saldırganlık dürtüsünün boşaltılmasına yarar.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Kendi hakkını korurken , başkalarının haklarını gözetlemeyi öğrenir. Anne – babasından ayrı kalmaya alışır ve bağımsızlık becerisi buna bağlık olarak kendine güven duygusu gelişir. Kendi kendine yeme , giyinme kendi işini kendi görme alışkanlığını edinir.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Fiziksel olarak kesme, yapıştırma, boyama, kalem kullanma gibi faaliyetlerin düzenli olarak yapılması sonucu ince motor becerileri gelişir . Koşma , zıplama fırlatma , tırmanma gibi faaliyetlerle kaba motor fonksiyonlarını da kullanır ve gelişir.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Anaokulunda çocuk, temelleri daha doğumdan itibaren evde atılmaya başlanan, ancak çok kere kararlı bir tutum bulunmadığı için, istenilen düzeye ulaşamayan temel alışkanlıkları ( yemek, uyku, tuvalet, temizlik ) kazanma yolunda olumlu adımlar atabilir.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Arkadaşları ve öğretmenleri ile konuşmak dil becerileri ve kendini ifade etme becerilerinin gelişmesini sağlar.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Kitapları incelemek, boyama ve çizimler yapmak, arkadaşlarına mektup yazmak gibi faaliyetler de dikkat ve konsantrasyonun artmasına ve erken okuma ve yazma yetilerinin gelişmesine yardımcı olur.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN KURUMLARINDA Dikkat eksikliği sorunu ve öğrenme güçlüğü olan çocukların erken fark edilmesi ve okula başlamadan gerekli önlemlerin alınmasını sağlar.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLE İLGİLİ YANLIŞ ANLAYIŞLAR Anaokulu, çocuğa bilgi aktarmaktan çok, çocuğun içinde var olan yeteneklerin serpilip gelişmesine yardımcı olan bir kurum olarak görülmelidir. Okul öncesi kuruma vererek ailenin tüm sorumluluktan kurtulmuş olduğu fikri .Bizler Anne-Baba olarak yaşamın her döneminde sorumluluklarımızı devam ettirmeliyiz. Annelerin gezmeye yada kafa dinlemek için gönderdikleri bir eğitim kurumları değildir.

Okul – Aile İşbirliği Çocuğun Eğitiminde Neden ÖNEMLİDİR. Okul çalışanlarının anne babalarla iletişim kurmaya, anne - babaların ilişkileri karşılıklı konuşmaya ihtiyaçları vardır. Öğretmen ve anne babaların ilişkileri karşılıklı saygı ve ortaklığa dayalı olduğunda çocuğun öğrendikleri daha iyi pekişir. Anne babalar, okulda ne olup bittiğini anladığında ve kendilerini çocuklarının okul hayatlarının bir parçası olduklarını hissettiklerinde eğitime daha çok değer verirler. Çocuklarını okula devam etmeleri için yüreklendirirler. Okul, anne babaya uzak kaldığında, anne baba da kendini uzak tutar ve çocukların okula devam için gerek duyduğu desteği gösteremez.

OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ NEDEN ÖNEMLİDİR ? Okul ve ailenin amacı, çocuklara daha iyi bir eğitim ortamı hazırlamak olduğundan, okul ve aileler arasındaki işbirliği hem öğretmenin amaçlarına ulaşmasını kolaylaştıracak hem de anne-baba eğitimi yoluyla çocuklardan beklenen davranış değişikliklerinin kalıcı olmasını sağlayacaktır.

OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ NEDEN ÖNEMLİDİR ? Okul-aile işbirliği; öğretmenin aileyi ve çocuğu tanıması kadar, ailenin de okulu, programı ve öğretmeni tanımasına yardımcı olmaktadır. Böylece aile, çocuğun eğitim ortamını, okulun ve öğretmenin koşullarını öğrenme fırsatı bulabilmektedir

OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ NEDEN ÖNEMLİDİR ? Zorunlu eğitim günümüzde geçmişe oranla daha uzun bir zamanı kapsamakla birlikte, çocuğun okulda geçirdiği zaman ailesi ve çevresiyle geçirdiği zamana göre daha kısa olduğundan okul öğrenmelerinin aile çevresinde de desteklenmesi gereklidir. Öğrencilerin okul başarılarını artırmak hem ailelerin hem de okulun ortak sorunudur .

OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ NEDEN ÖNEMLİDİR ? Akademik başarısı düşük , sınıfta kalma riski taşıyan öğrencileri diğer öğrencilerden ayıran en önemli etkenin , anne - babanın İLGİSİZLİĞİ olduğu belirlenmiştir. “ETİ SENİN KEMİĞİ BENİM” ya da “BEN ÇOCUĞUMU OKULA GÖNDERİYORUM GERİSİ ÖĞRETMENLERE KALMIŞ “ Şeklinde düşünen bir çok veli ile karşılaşıyoruz.

OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİ OLUMSUZ ETKİLEYEN ETMENLER Anne- babaların kendi okul yaşantıları ile ilgili olumsuzluğu Ailelerin ekonomik sorunları Ailelerin okula ayıracakları zamanın kısıtlı oluşu Ailelerin eğitim düzeylerinin düşük olması Ev ve okul kültürünün farklı olması

TEŞEKKÜRLER… ABDULLAH ÖZŞEN REHBER ÖĞRETMEN