E Ğİ T İ MDE YEN İ YAKLA Ş IMLAR TANITIM ÇALI Ş TAYI 22 Haziran 2015 Yıldız Kanlıöz Müdür Yardımcısı (iTEC Temsilcisi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAİ VE SİYAH.
Advertisements

İnci Bengü KARAGÖZ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
İnci Bengü KARAGÖZ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Araçlar ve Kabuklar ile Esnek ve Serbest Öğrenme Ortamları Simon B., Nösterer D. 19 Aug 2013 Antalya, Turkey.
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) 2011 YILI İŞ PROGRAMI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Uzaktan Eğitim Kuramları
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
Derya Duygu KARSLI
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Bilgisayar Destekli Eğitim
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Geleceğin Sınıfını Tasarlamak
ITEC PROJESİ KAPANIŞ SEMİNERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJELER BİRİMİ AĞUSTOS,2014.
Probleme Dayalı Öğrenme
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Video Mayıs/Haziran 2013 Bu proje (proje numarası NO1-LEO ) Avrupa Komisyonu deste ğ iyle fonlanmaktadır. Bu yayın sadece yazarın görüşünü.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Neden gerekli… Department of Commerce Raporu 2011, BLS Raporu 2013, IFTF Raporu 2011.
21.Yüz Yıl Pedagojileri ve Tasarım Tabanlı öğrenme
WEB TABANLI ÖĞRENME.
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Entegre Müfredat Modeli
EBA GÖRSEL Eğitimi daha görsel hale getirmek için öğretmen, öğrenci ve velilerin kullanımına açılan bir modüldür. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel.
Aile Atölyeleri Projesi
DEYİMLERİ YAŞAMA ZAMANI
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
EĞİTSEL OYUNLAR.
Hoşgeldiniz Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi Kursu
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Sunum transkripti:

E Ğİ T İ MDE YEN İ YAKLA Ş IMLAR TANITIM ÇALI Ş TAYI 22 Haziran 2015 Yıldız Kanlıöz Müdür Yardımcısı (iTEC Temsilcisi)

MERS İ N-HÜRR İ YET İ LKOKULU

iTEC PROJES İ “Katılımcı Sınıflar için Yenilikçi Teknolojiler” olarak adlandırılan İ TEC Projesi Eylül Avrupa Komisyonu ve Avrupa Okul A ğ ı tarafından desteklenmektedir. 17 ülkede, 2000 sınıfta uygulanıyor. Ülkemizde MEB-Yenilik ve E ğ itim Teknolojileri Genel Müdürlü ğ ü tarafından koordine edilmekte ve 500 sınıfta uygulanmaktadır. countries

21.Yüzyıl Becerileri

Teknolojinin derslerde nasıl kullanılabileceği sınanıyor.

Yenilik( İ novasyon) Akımları Öğrenci Merkezli Öğrenme Öğrenci Merkezli Öğrenme Eğitime İstenildiği Zaman Ulaşabilme İsteğe Bağlı Öğrenme Kanıta Dayalı Öğrenme 21. Yüzyıl Becerileri Gerçek/Otantik Öğrenme 21. Yüzyıl becerileri için standartlar İçsel Motivasyon Yeni Ortam/Medya Okuryazarlığı Sosyal Öğrenme Source: Cranmer S., Ulicsak M. (2011) D2.1 - Summary Report of Scenarios Development Process.

iTEC TEKNOLOJ İ ORTAMLARI iTEC - Designing the future classroom* iTEC Cloud ve UMAC kullanıcı yönetimi ve erişim kontrolü TeamUp aracı Composer Widget Mağazası (Widget bir plaftorm üzerinde bütünleşik çalışarak o platforma ekstra özellik katan “küçük” araçlardır.) Moodle dotLRN Promethean ActivInspire and Planet SMART Notebook and Exchange

Ö ğ renme ve ö ğ retme yöntemleri  Flip öğrenme  Harmanlaştırılmış öğrenme  İşbirlikçi öğrenme  Oyun tabanlı öğrenme  Eğitsel öğrenme  Proje tabanlı öğrenme  Soruşturarak öğrenme  Öğrenci merkezli öğrenme December 2010iTEC - Designing the future classroom*

SENARYO – Ö Ğ RENME H İ KAYES İ  Senaryo  Soyut  Teknoloji destekli  Yenilik içermeli  Akademisyen, eğitimci, politika ve teknoloji yapıcıları ile işbirliği yapılır  Öğretmeni zorlayan bir yenilik  Öğrencilerin 21.y.y. Becerilerini geliştirebilmelerine imkan sunmalı  Öğrenme Hikayesi  Somut  Senaryodaki yeniliklerin uygulanması için öğrenme aktiviteleri ile planlanması  Öğrenme aktivitelerini bir bütün halinde sunar.  Öğrenme ve öğretme sürecini somutlaştırır.  Öğretmenler hangi aktivitelerin yer alacağını belirlerler.

iTEC Projesi öncesinde öğretmenin hali

iTEC Projesini tamamlayan ö ğ retmenin hali

iTEC PROJES İ  Amaç: Geleneksel ö ğ retim yöntemleri, Web 2.0 araçları birlikte ele alınarak, müfredatla ili ş kilendirilmektedir. Böylece ö ğ rencilerin dijital okur-yazarlık becerilerini e ş zamanlı olarak geli ş tirmek hedeflenmektedir. iTEC - Designing the future classroom*

* Aktiviteler için bkz: ▪ Hayal et ▪ Ke ş fet-kıyasla ▪ Haritala ▪ Yansıt ▪ Yap ▪ Sor ▪ Göster ▪İş birli ğ i yap Sistemli ve bilimsel çalı ş ma tekni ğ ini ö ğ retiyor. Ö ğ renme Aktiviteleri

ÇALI Ş MANIN A Ş AMALARI  Hayal et ve ara ş tır Takımlar bireysel ve i ş birli ğ i halinde fikir üretirler. Ö ğ retmenler bu konuda daha önce yapılan çalı ş ma örneklerini sunar.  Haritala ve yansıt Ara ş tırma sonuçlarını ve üretilen bilgileri kavram haritasına dönü ş türürler. Sınıfa sunar ve geri bildirim alırlar. iTEC - Designing the future classroom*

ÇALI Ş MANIN A Ş AMALARI  Uygula-Yap Takımlar, hazırladıkları çalı ş malarını önce kart, defter v.b. materyallere yazarlar, sonra uygun web 2.0 araçlarını kullanarak ders konuları ile ilgili dijital içerik geli ş tirirler.  Sor-Göster Bu alanda bilgi sahibi birine danı ş ıp çalı ş malarını yeniden gözden geçirirler ve son düzeltmeleri yaparlar. iTEC - Designing the future classroom*

ÇALI Ş MANIN A Ş AMALARI  Göster  İş birli ğ i yap Sınıf web sayfasında, bloglarında, itec faceboook sayfasında payla ş ımda bulunurlar ve di ğ er okullardaki çalı ş maları incelerler. iTEC - Designing the future classroom*

S ONUÇ  Ö ğ renci kendi ürününü kendisi ortaya koydu ğ u için hem ö ğ renme daha kalıcı olur, hem de özgüven duygusu geli ş ir. iTEC - Designing the future classroom*

* ➢ Ö ğ retmenler ise ö ğ rencilere rehberlik ederken, e ğ itimde teknolojiyi kullanarak derslerini daha etkin yöntemlerle ilgi çekici hale getiriyorlar. ➢ Di ğ er ülkelerdeki ö ğ retmenlerin çalı ş malarını izleyip, iTEC uzaktan e ğ itimlere, seminer ve çalı ş taylara katılarak, kendilerini mesleki açıdan sürekli yeniliyorlar. SONUÇ

13. Uluslararası Dil Yazın Deyi ş bilim Sempozyumu -Kars Kafkas Üniversitesi Eylül 2013 "Yabancı Dil Ö ğ retiminde iTEC Projesi" bildiri sunumu Aa6Q2ejzM9YZE7KRds/htmlpresent Aa6Q2ejzM9YZE7KRds/htmlpresent iTEC Bildiri Sunumum 6. Uluslararası Türkçenin E ğ itimi Ö ğ retimi Kurultayı - Ni ğ de Üniversitesi 4-6 Temmuz 2013 "Türkçe Dersinde iTEC Projesi« wNdwgvfg318VNHvmAw/htmlpresenthttps://docs.google.com/presentation/d/1PdMJC8pVDnlfg8lf7bzWQADex wNdwgvfg318VNHvmAw/htmlpresent

iTEC Projesi 4.Faz Çalışmalarımız ml iTEC Projesi 5.Faz Çalışmalarımız iTEC Projesi 5.Faz Mersin İli 1. ve 2. Dönem Tanıtım Toplantısı

Te ş ekkür ederim. Yıldız Kanlıöz Müdür Yardımcısı (iTEC Temsilcisi)