E Ğİ T İ MDE YEN İ YAKLA Ş IMLAR TANITIM ÇALI Ş TAYI 22 Haziran 2015 Yıldız Kanlıöz Müdür Yardımcısı (iTEC Temsilcisi)
MERS İ N-HÜRR İ YET İ LKOKULU
iTEC PROJES İ “Katılımcı Sınıflar için Yenilikçi Teknolojiler” olarak adlandırılan İ TEC Projesi Eylül Avrupa Komisyonu ve Avrupa Okul A ğ ı tarafından desteklenmektedir. 17 ülkede, 2000 sınıfta uygulanıyor. Ülkemizde MEB-Yenilik ve E ğ itim Teknolojileri Genel Müdürlü ğ ü tarafından koordine edilmekte ve 500 sınıfta uygulanmaktadır. countries
21.Yüzyıl Becerileri
Teknolojinin derslerde nasıl kullanılabileceği sınanıyor.
Yenilik( İ novasyon) Akımları Öğrenci Merkezli Öğrenme Öğrenci Merkezli Öğrenme Eğitime İstenildiği Zaman Ulaşabilme İsteğe Bağlı Öğrenme Kanıta Dayalı Öğrenme 21. Yüzyıl Becerileri Gerçek/Otantik Öğrenme 21. Yüzyıl becerileri için standartlar İçsel Motivasyon Yeni Ortam/Medya Okuryazarlığı Sosyal Öğrenme Source: Cranmer S., Ulicsak M. (2011) D2.1 - Summary Report of Scenarios Development Process.
iTEC TEKNOLOJ İ ORTAMLARI iTEC - Designing the future classroom* iTEC Cloud ve UMAC kullanıcı yönetimi ve erişim kontrolü TeamUp aracı Composer Widget Mağazası (Widget bir plaftorm üzerinde bütünleşik çalışarak o platforma ekstra özellik katan “küçük” araçlardır.) Moodle dotLRN Promethean ActivInspire and Planet SMART Notebook and Exchange
Ö ğ renme ve ö ğ retme yöntemleri Flip öğrenme Harmanlaştırılmış öğrenme İşbirlikçi öğrenme Oyun tabanlı öğrenme Eğitsel öğrenme Proje tabanlı öğrenme Soruşturarak öğrenme Öğrenci merkezli öğrenme December 2010iTEC - Designing the future classroom*
SENARYO – Ö Ğ RENME H İ KAYES İ Senaryo Soyut Teknoloji destekli Yenilik içermeli Akademisyen, eğitimci, politika ve teknoloji yapıcıları ile işbirliği yapılır Öğretmeni zorlayan bir yenilik Öğrencilerin 21.y.y. Becerilerini geliştirebilmelerine imkan sunmalı Öğrenme Hikayesi Somut Senaryodaki yeniliklerin uygulanması için öğrenme aktiviteleri ile planlanması Öğrenme aktivitelerini bir bütün halinde sunar. Öğrenme ve öğretme sürecini somutlaştırır. Öğretmenler hangi aktivitelerin yer alacağını belirlerler.
iTEC Projesi öncesinde öğretmenin hali
iTEC Projesini tamamlayan ö ğ retmenin hali
iTEC PROJES İ Amaç: Geleneksel ö ğ retim yöntemleri, Web 2.0 araçları birlikte ele alınarak, müfredatla ili ş kilendirilmektedir. Böylece ö ğ rencilerin dijital okur-yazarlık becerilerini e ş zamanlı olarak geli ş tirmek hedeflenmektedir. iTEC - Designing the future classroom*
* Aktiviteler için bkz: ▪ Hayal et ▪ Ke ş fet-kıyasla ▪ Haritala ▪ Yansıt ▪ Yap ▪ Sor ▪ Göster ▪İş birli ğ i yap Sistemli ve bilimsel çalı ş ma tekni ğ ini ö ğ retiyor. Ö ğ renme Aktiviteleri
ÇALI Ş MANIN A Ş AMALARI Hayal et ve ara ş tır Takımlar bireysel ve i ş birli ğ i halinde fikir üretirler. Ö ğ retmenler bu konuda daha önce yapılan çalı ş ma örneklerini sunar. Haritala ve yansıt Ara ş tırma sonuçlarını ve üretilen bilgileri kavram haritasına dönü ş türürler. Sınıfa sunar ve geri bildirim alırlar. iTEC - Designing the future classroom*
ÇALI Ş MANIN A Ş AMALARI Uygula-Yap Takımlar, hazırladıkları çalı ş malarını önce kart, defter v.b. materyallere yazarlar, sonra uygun web 2.0 araçlarını kullanarak ders konuları ile ilgili dijital içerik geli ş tirirler. Sor-Göster Bu alanda bilgi sahibi birine danı ş ıp çalı ş malarını yeniden gözden geçirirler ve son düzeltmeleri yaparlar. iTEC - Designing the future classroom*
ÇALI Ş MANIN A Ş AMALARI Göster İş birli ğ i yap Sınıf web sayfasında, bloglarında, itec faceboook sayfasında payla ş ımda bulunurlar ve di ğ er okullardaki çalı ş maları incelerler. iTEC - Designing the future classroom*
S ONUÇ Ö ğ renci kendi ürününü kendisi ortaya koydu ğ u için hem ö ğ renme daha kalıcı olur, hem de özgüven duygusu geli ş ir. iTEC - Designing the future classroom*
* ➢ Ö ğ retmenler ise ö ğ rencilere rehberlik ederken, e ğ itimde teknolojiyi kullanarak derslerini daha etkin yöntemlerle ilgi çekici hale getiriyorlar. ➢ Di ğ er ülkelerdeki ö ğ retmenlerin çalı ş malarını izleyip, iTEC uzaktan e ğ itimlere, seminer ve çalı ş taylara katılarak, kendilerini mesleki açıdan sürekli yeniliyorlar. SONUÇ
13. Uluslararası Dil Yazın Deyi ş bilim Sempozyumu -Kars Kafkas Üniversitesi Eylül 2013 "Yabancı Dil Ö ğ retiminde iTEC Projesi" bildiri sunumu Aa6Q2ejzM9YZE7KRds/htmlpresent Aa6Q2ejzM9YZE7KRds/htmlpresent iTEC Bildiri Sunumum 6. Uluslararası Türkçenin E ğ itimi Ö ğ retimi Kurultayı - Ni ğ de Üniversitesi 4-6 Temmuz 2013 "Türkçe Dersinde iTEC Projesi« wNdwgvfg318VNHvmAw/htmlpresenthttps://docs.google.com/presentation/d/1PdMJC8pVDnlfg8lf7bzWQADex wNdwgvfg318VNHvmAw/htmlpresent
iTEC Projesi 4.Faz Çalışmalarımız ml iTEC Projesi 5.Faz Çalışmalarımız iTEC Projesi 5.Faz Mersin İli 1. ve 2. Dönem Tanıtım Toplantısı
Te ş ekkür ederim. Yıldız Kanlıöz Müdür Yardımcısı (iTEC Temsilcisi)