İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Bedensel Büyüme & Gelişme
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ANA BABA VE ERGENLİK.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ROL OYNAMA.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlik Dönemi.
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
HOŞGELDİNİZ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM 3-6 YAŞ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ERGENLİK.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
FADİME AKCA PSİKLOJİK DANIŞMAN
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
AKRAN İLİŞKİLERİ.
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
DİĞER TUTUMLAR.
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
ANA BABA VE ERGENLİK.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Spor hareketleri dönemi
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

İlköğretim çağı farklı gelişim özelliklerini içeren iki dönemi kapsar. *SOMUT İŞLEMLER DÖNEMİ *SOYUT İŞLEMLER DÖNEMİ

*SOMUT İŞLEMLER DÖNEMİ: 1,2,3,4 ve 5.sınıf öğrencilerini; *SOYUT İŞLEMLER DÖNEMİ: 6,7 ve 8.sınıf öğrencilerini kapsamaktadır.

SOMUTİŞLEMLERDÖNEMİ

Somut işlemler dönemindeki çocuklar için bilgileri somutlaştırarak anlatmak gereklidir. Bunun nedeni soyut bilgileri kavramada güçlükler yaşamalarıdır.

DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ Öğrenmenin en hızlı olduğu dönemdir(nedeni bilişsel gelişimin en hızlı olduğu dönem olmasıdır). Yaşıtlarıyla anlaşmaya ve arkadaşlık ilişkileri geliştirmeye başlarlar. Cinsel kimliklerini kazanırlar.

DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ(devam) Vicdan gelişmeye başlar. Bağımsızlıklarını kazanmaya başlarlar.

Dönemin en belirgin özelliği ve ihtiyacı; ÇALIŞMA ve BAŞARILI OLMA duygusudur.

BAŞARISIZLIK AŞAĞILIK DUYGULARI+ BAŞARISIZLIK DUYGULARI

NE YAPILABİLİR? Çocuklar dikkatle izlenmelidir. Derslerde zorlanan bir çocuğa ders dışı etkinliklerde başarılı olma şansı verilmelidir. Böylece çocukta oluşmaya başlayan olumsuz duyguların önüne geçilmiş olur.

OKUL OLGUNLUĞU

Çocuğun her türlü öğrenme için hazır olduğu, herhangi bir zorlanmayla karşılaşmadan, kolayca ve yeterli düzeyde öğrenebileceği bir dönemdir.

OKULA HAZIR OLMA BEDENSEL olarak ZİHİNSEL olarak FİZYOLOJİK olarak DUYGUSAL olarak SOSYAL olarak KRONOLOJİK olarak

Bu dönemde uyum güçlükleri ve zorlanmalar nedeniyle bazı somatik sorunlar görülebilir. Bunlardan bazıları: *Baş, karın ve mide ağrıları *Bulantılar *Ağlamalar *Parmak emme *Altını ıslatma

Somatik problemlerin dışında şu sorunlar da görülebilir: *Öğretmene uyum sağlayamama *Arkadaş ilişkileri geliştirememe *Ortamdan şikayetler

NE YAPMALI? Çocukların, yapılandırılmış okul sistemine uyum sağlamaları zaman alabilir. Hemen sırada oturup, kuralları öğrenip, dersi dinleyip ödevlerini düzenli yapmaları beklenmemeli, yavaş yavaş bir ritm oluşturmalarına fırsat verilmelidir.

NE YAPMALI?(devam) Bu durumda biraz sabırlı ve hoşgörülü davranmak gereklidir. Sorunları abartmadan kaynağını araştırmak ve rehberlik servisinden yardım almak en uygun yöntem olacaktır.

İNCE MOTOR GELİŞİM

Bu dönemde kız ve erkek çocukları farklı motor gelişim özellikleri gösterirler.

İlk yıllarda özellikle erkek çocuklar ince motor becerilerinde(yazma-çizme) zorlanabilirler. Hatta bazılarında bu durum 3. sınıfın sonuna kadar sürebilir.

Çok aşırı beklentilerle zorlandıklarında, sıkıştırıldıklarında OKULDAN SOĞUMA+ EKSİKLİK ve YETERSİZLİK DUYGULARI

Çocukların bireysel gelişim özelliklerini bilmek öğretmenler için çok önemlidir. Bu nedenle tanıma fişlerinin çok iyi incelenmesi, veli görüşmeleri yapılarak daha ayrıntılı bilgilerin alınması gereklidir.

Her çocuğun gelişim süreci içinde doyurulması gereken ihtiyaçları ve bu ihtiyaçlarını giderme yollarını öğrenme zorunluluğu vardır.

ÇOCUKLARIN İHTİYAÇLARI Fiziksel becerilerini geliştirme(yazma-çizme) Yaşıtlarıyla iyi geçinmeyi öğrenme(oynama vs.) Kendine karşı olumlu tavırlar geliştirme Cinsiyetine uygun rolü kabul etme

ÇOCUKLARIN İHTİYAÇLARI(devam) Okuma-yazma-aritmetik için gerekli temel becerileri öğrenme Günlük yaşam için gerekli kavramları öğrenme İçinde yaşadığı konumla ilgili tavırlar geliştirme Bağımsızlığını kazanma Öğrenmeyi öğrenme

SALDIRGANLIK

Bu dönem çocuklarının oyunları itişip kakışma şeklindedir. Özellikle erkek çocukları boğuşup güreşmekten zevk alırlar. Bunu yaparken de bazen birbirlerinin canını acıtabilirler. Bu durum ebeveyni ve öğretmenleri ürkütebilir.

NE YAPMALI? Bu durumda panik yapmamak, Ne, nasıl oldu araştırmak, Gerekli önlemleri almak gereklidir. Bunun dışında saldırganca davranışlar geliştirmiş çocuklar varsa rehberlik servisiyle işbirliği yapmak gereklidir.

ÜÇÜNCÜ SINIFTA DEĞİŞİMLER

Beden kimyaları değişir. Kız ve erkek çocukları farklılaşmaya başlar. Kızlar kızlarla, erkekler erkeklerle oynar. Büyüme hormonları hızını arttırır. Kızlar erkeklere oranla daha hızlı büyümeye başlar.

Kızlar kendi sınıflarındaki erkek çocuklarını beğenmezler ve iki cinsiyet arasında zıtlaşma başlar. Ayrıca en uyumlu oldukları, en kolay yönlendirilebildikleri ve en çabuk öğrendikleri dönemdir.

DÖRDÜNCÜ,BEŞİNCİ SINIFTA DEĞİŞİMLER

Tik, tırnak yeme, kekemelik artar. İtişip kakışmaktan çok organize oyunlar oynamaya başlarlar. Oyunların kuralları değişebilir ve kendileri kurallar koyabilirler. Arkadaş ilişkileri önem kazanmaya başladığı için akran baskısı daha fazla hissedilmeye başlar.

Hayal kırıklıkları ya da gruba ait olma kaygısıyla hatalı davranışlar gözlenmeye başlayabilir. Erkek çocuklar daha hareketli ve kaba kaslara yönelik oyunları tercih ederler. Kızlar ise giderek hareketsizleşir, birbirleriyle konuşup şakalaşırlar. Büyükleri önemsedikleri ve örnek aldıkları bir dönemdir.

NE YAPMALI? Tik, tırnak yeme ve kekemelik gibi durumlarda çocuk asla uyarılmamalı, alay edilmemeli ve durumun nedenleri araştırılmalıdır. Bu tip durumlarda mutlaka rehberlik servisiyle işbirliği içinde olunmalıdır.

NE YAPMALI?(devam) Çocuklarda gözlenen sıradışı olaylar kesinlikle abartılmamalı ve soğukkanlılıkla sorunun üzerine gidilmelidir. Büyükleri örnek aldıkları bir dönem olduğu için doğru modeller sunulmalıdır.

TEŞEKKÜR EDERİZ…