Mentör Öğretmenlik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Eğer hepimiz, yapabileceğimiz her şeyi yapsaydık, şaşkınlıktan kendi aklımızı başımızdan alırdık ”
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Problem Çözme Süreci.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
REHBERLİK.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
EĞİTİM KOÇLUĞU.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
SİNAPS.  AİLE DANIŞMANLIĞI 5N 1AİLE  AİLE DANIŞMANLIĞI AİLE Huzuru, mutluluğu, güveni, rahatlığı en çok aradığımız; sağlam düğümlerle bağlı olmak istediğimiz,
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
REHBERLİKLE ELELE.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
TANILAMA.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisini Tanıyalım
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

Mentör Öğretmenlik

Mentör nedir? Rehber Akıl hocası Öğretmen Yol gösterici Güç birliği yapan

Neden mentör? Mentör, öğrencinin; kendini tanımasına, kendisinde geliştirebileceği alanlarla ilgili hedef belirlemesine öğrenme becerilerini kazanmasına, organizasyonel beceriler ve sorumluluk duygusu geliştirmesine yardımcı olmak, Yaşadığı/karşılaşabileceği problemlerle baş etme becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Mentör ne iş yapar? Ben ne istiyorum?Ben neler yapabilirim?Ben neleri yapmaktan hoşlanırım?Ben nerede olmak istiyorum? Sorularına örgenciyle birlikte cevap bulmaya çalışır. Öğrencilerin ailesi, okulu, öğretmenleri ve arkadaşlarıyla olan iliksilerini düzenlemesine yardım eder. Öğrencilerin zaman kullanım becerilerini geliştirir. Öğrencilerin motivasyonunu yüksek tutar. Öğrencilerin öz güven ve öz saygı geliştirmesine destek olur.

Öğrenciler neden mentöre ihtiyaç duyar? Farkındalıklarını artırarak yetenekli olduğu alanları saptamak ve uygun mesleği seçebilmek Hedef belirlemek ve bu hedefe yönelik eyleme geçebilmek Öğrenmenin kendilerine uygun yöntemini bularak okul başarısını artırmak Öğrendiği teknikleri uygulayarak sınav başarısını artırmak Odaklanma düzeyini artırmak için öğrenmek İçin mentöre ihtiyaç duyarlar.

Öğrenciler bu çalışma sayesinde neler elde edebilir? Öğrenciler, kendi kararlarını verebilmeleri, kendi yaşamlarının liderleri olmaları için desteklenir. Öğrencilerde görülen disiplin problemleri büyük ölçüde azalır. Okulun akademik ve sosyal basarısı yükselir. Öğrencilerin bedensel, duygusal, zihinsel ve ruhsal, çok yönlü gelişimleri desteklenir.

Öğrenciler bu çalışma sayesinde neler elde edebilir? Motivasyonları artar. Öğrenme kolaylaşır. Amaç ve proje geliştirme, strateji belirleme ve sonuçlandırma becerisi kazanırlar. Çözüm üretme, problem çözme yetenekleri gelişir. Zorluklar karsısında gücünü koruyabilecek şekilde hazırlanırlar.

Mentörlüğün temel inanışları Kimse yanlış ya da hatalı degildir. Kişi ihtiyaç duyduğu kaynaklara sahiptir. Her davranışın altında iyi bir niyet yatar. Kişi bulunduğu şartlar içinde verebileceği en iyi kararı verir. Başarısızlık yoktur geri bildirim vardır. Dünya için mümkünse benim için de mümkündür bu sadece “nasıl” ı bulma meselesidir.

Mentörlük süreci nasıl işler? Görüşmelerin hangi günlerde, ne kadar sıklıkla yapılacağı öğrenciyle birlikte belirlenir Ailenin bilgisi, ilgisi, koordinasyonu önemlidir. Öğrenci ile yapılan paylaşımlar, yasam tehdidi oluşturan durumlar hariç, aile ile ya da okul ile hiçbir şekilde paylaşılmaz. Sınav kaygısı, stres yönetimi gibi konular kaygı ve stres yüksek düzeyde ise psikolojik danışmandan destek alınır Öğrencilerin hedefini netleştirmesine yardım edilir Hedef için stratejiler ve eylem planları belirlenir. Bir sonraki görüşmede yapılan çalışmalar değerlendirilir.

Mentör hangi konular üzerinde çalışır? Öğrencinin problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar Öğrencinin basarı ve devam durumu ile ilgilenmek, Öğrenci ile beraber başarısını ve sosyal uyumunu arttırmaya yönelik çalışmalar, Öğrencinin gereksinimleri doğrultusunda sosyal gelişimine destek vermek, Öğrencinin motive olmasına ve yardımcı olmak

Örnek Sözleşme Metni Öğrenci mentörlüğü psikoterapi değildir, kişisel ve eğitim ile ilgili hedef yaratma/ gerçekleştirme konularında tasarlanmış profesyonel bir yardım ilişkisi olarak algılanmalıdır. Profesyonel psikolojik yardım gerektiren durumlarda okul rehberlik servisinin değerlendirmesi ile yönlendirme yapılır. Mentörlük süreci bir “tavsiye” ve “öğretmenlik” ilişkisi değildir. Öğrenci her girişimi için araştırma, karar verme ve eyleme geçme konularında sorumludur. Ancak yaşamsal konularda veliye bilgi verilir.

Örnek Sözleşme Metni Mentörlük görüşmelerinde gizlilik esastır. Bu esas doğrultusunda öğrencinin yazılı izni olmadan veliye bilgi verilmez. Mentörlük görüşmelerinde üçüncü şahıslar bulundurulmaz. Ancak öğrenci ismi vermeden seanslara ilişkin genel değerlendirmeler görüş alışverişi ve eğitim amaçlı diğer koçlar ve rehberlik servisi ile paylaşılabilir. Bu sözleşme iki kopya olarak düzenlenerek her iki nüshası öğrenci ve veli tarafından imzalanır ve bir nüshası öğrenci dosyasına bir nüshası veliye verilir.

“Kimseye bir şey öğretemezsiniz, sadece cevabı kendi içinde bulmasına yardımcı olursunuz.’’ Galileo.