DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PAZARLAMADA İNOVASYON
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
E- Ticaret Altyapısı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Toplam Kalite Yönetimi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
ISO
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON Prof.Dr. Fatih M. Botsalı Selçuk Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü fbotsali@selcuk.edu.tr

İÇERİK Giriş Kalite Yönetimi Açısından Geleceğe Bakış Kalite-İnovasyon ilişkisi Yaratıcılık ve İnovasyon

HİKAYE

KALİTE YÖNETİMİ ABD’li firmaların oldukça zorlu geçen 1980’li yılları büyüyerek atlatmasında önemli rol oynamıştır. TKY ve ISO 9001’in 1990’lı yıllarda Asya, Avrupa, Latin Amerika ve Orta Doğu’da önemli etkileri olmuştur.

KALİTE YÖNETİMİ Muayene>>Kalite Kontrol>> Kalite Güvence Sistemi>> Kalite Yönetim Sistemi (QMS) >> İYS (BMS) Eğitim Yerine İnsan Kaynakları Yönetimi Satınalma Yerine Tedarik Zinciri Yönetimi Sözleşmenin Gözden Geçirilmesi Yerine Satış Ve İş Geliştirme Prosesi Kalite Planlaması Yerine Entegre Proses Yönetimi

TKY HEYECANI 1980’li yıllarda ve 1990’lı yılların başlarındaki gibi büyük heyecan kalmamıştır NEDENLER: TKY uygulamalardaki başarısızlıklar Bazı danışmanların başarısızlıkları ISO 9001’in tüm problemleri çözdüğü bu nedenle TKY’ye ihtiyaç kalmadığı anlayışı Kalitenin maliyetleri yükselttiği korkusu Piyasalarda kalitesiz ürünler hala satılabilmesi

TKY’NİN GELECEĞİ Önümüzdeki dönemde yeni global ekonomik şartlar kalite kavramının anlamını ve kalite yönetimi anlayışını radikal biçimde değiştirecektir. 1980’li yıllardan bu yana kalitenin anlamı ve kalitenin yönetimi giderek değişmiştir. Artık geçmişte kullandığımız iyi çalışan kalite yönetim programlarının yerine iş hayatındaki yeni gelişmelere cevap verebilen yeni yönetim programlarına ihtiyaç duyulmaktadır.

KALİTENİN GELECEĞİ Dr.Joseph Juran: 21 Yüzyıl kalite yüzyılı olacaktır. Profesör Yoshio Kondo: Kalite kendi başına her şeyi halletmez. Ancak, kalite olmadan diğerlerini konuşmak mümkün değildir. Bu, 21. yüzyılın kalite yüzyılı olmasının diğer nedenidir. Dünya Kalite İttifakı: 21. Yüzyıl kalitenin hayatın tüm boyutlarına nüfus ettiği gerçeği ile hatırlanacaktır.

KALİTENİN GELECEĞİ Howard Gitlow: Kalite hala yükseliştedir. Ancak eskisi gibi değildir. Bugün kalite stratejik ve sonuca gitmeye yönelik olmak zorundadır. Yarın ise kalite sadece yönetim olarak isimlendirilebilecektir.

GELECEĞİN TRENDLERİ (ASQ) Globalleşme, Inovasyon, yaratıcılık ve değişim, Outsourcing Müşterinin anlaşılmazlığı (Customer Sophistication) Değer Yaratma(Value Creation), Kalitede Değişimdir.

İHTİMAM İSTEYEN MÜŞTERİ Sayısı gittikçe artan ve günümüzde 1 milyarı geçen global müşterilerden aldığı mal veya hizmetten memnun kalan, memnuniyetini 6 kişiye söylerken memnuniyetsizliğini 22 kişiye söylemektedir. Tatmin olmuş müşteriler beğendiği firma ürünlerini almada rakip firmaların ürünlerine göre 7-8 kat daha fazla istekli bulunmuştur.

MÜŞTERİ DEĞERLERİNİN YÜKSELİŞİ Global piyasalarda 10 müşteriden 9’u ürün satın alırken kalitenin birinci önceliği olduğunu söylemektedir. Oysa 10 yıl önce bu 10 üzerinden 3-4 idi. Örneğin peryodik bakım servisi veren bir oto servis kuruluşunun servis sonrası müşterinin aracını yıkaması o kadar önemli bir şey olmasa bile çoğu müşteri tarafından çok önemli görülerek bir tercih nedeni olabilmektedir.

FİRMALAR ÜZERİNDEKİ EKONOMİK BASKILAR Günümüzde tüm firmalar büyük bir makasın içinde bocalamaktadır. Bu makasın bıçaklarından biri artmak eğiliminde olan maliyetler ile diğeri piyasaların baskısıyla aşağı inmek isteyen fiyatlardır.

GELECEĞİN KALİTE YÖNETİMİ ANLAYIŞI İÇİN BEKLENTİLER Satışları artırmak ve rekabet edebilirliği geliştirmek için kalite yönetimi en önemli araçtır. Koşulsuz müşteri memnuniyetine ulaşmak için müşterinin belirlediği kalite düzeyinde mükemmel ürün ve hizmet sunmak gereklidir. Satışları ve karı artırmanın yolu kalitesizlik maliyetlerini düşürmekten geçer.

GELECEĞİN KALİTE YÖNETİMİ ANLAYIŞI İÇİN BEKLENTİLER Ürün ve hizmette yeniliğe (inovasyona) önem verilmelidir. Çalışanların kalitenin iyileştirilmesine katılımı teşvik edilmelidir. Tedarikçilerle etkin ortaklıklar tesis edilmelidir. Üretici ile tedarikçiler ve müşteri arasında kaçak olmayan bir kalite değer ağı oluşturulmalıdır. Çevre ve iş güvenliği sağlanmalıdır.