ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
Advertisements

DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
8-13 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
11-12 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ-
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNUN
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
REHBERLİK ANLAYIŞI KAZANDIRMA SEMİNERİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM 3-6 YAŞ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
9-11 YA Ş Ö Ğ RENC İ LER İ N İ N GEL İŞİ M ÖZELL İ KLER İ.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
OTİZM.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ERGENLİK.
SAYIN VELİLER, SAYIN VELİLER, 5/A SINIFI 5/A SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ … VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ …
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ

2.DÖNEM:1,2,3.Sınıflar Örnek Hikaye Zihinsel Gelişim Özellikleri Bedensel Gelişim Özellikleri Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri Eğitimde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Zihinsel Gelişim Özellikleri

- Bu çağda, çocuğu zihin gücü ve belleği bir hayli gelişir - Bu çağda, çocuğu zihin gücü ve belleği bir hayli gelişir. O, dikkatini daha uzun süre aynı konu üzerinde tutabilir.

- Çocukta henüz somut düşünme tarzı hâkimdir.

- Bu çağda çocuk çevresini toptan algılar.

-Yedi yaşındaki çocuk, oyun çağına göre daha gerçekçidir.

-Bu çağın başlangıcında zaman kavramı çok sınırlıdır -Bu çağın başlangıcında zaman kavramı çok sınırlıdır. Çocuklar, ilerisi için plan yapamaz, zamanlarını ayarlayamazlar.

-Çocuklar, ikinci ve üçüncü sınıfta mizahtan anlamaya başlarlar.

-Bu dönemin başında çocuğun yaptığı resimler varlıkların kendilerine benzemeye başlar.

Bu çağda, çocuk para ile ilgilenmeye başlar.

Çocuk,bu çağın başında, sayıları kavramaya başlar.

Dil çok zenginleşir - Ortalama olarak 6 ve 7 yaşındaki çocuk okuma ve yazma öğrenmeye hazır duruma girer.

-Çocukta toptan görüş hakimdir.

Bu çağın sonuna doğru çocuklar bir yabancı dili öğrenmeye hazır olurlar.

-Bu çağın sonuna doğru kız ve erkek çocukların oyunları ve ilgileri başlar.

-Çocukta, iyilik ve kötülük kavramları önce ana babanın beğendiği ve beğenmediği davranışları ile ilgili olarak gelişir.

-Çocuklar, davranışlarını büyükler tarafından beğenilmesine önem verirler

BEDENSEL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

-Bu dönemde, çocuk çok etkin ve hareketlidir.

-El işlerinde henüz beceriksiz ise de kâğıt kesmekten ve yapıştırmaktan, resim yapmaktan, makas, çekiç, testere gibi aletleri kullanmaktan hoşlanır

-Bu dönemde ev dışı oyunlarının büyük bir önemi vardır.

-Yeni tecrübelere girişmekten, hareket ve etkinlikte bulunmaktan çok hoşlanan bu çocukların fazla atılgan davranmaları ve başlarından büyük işlere girişmeleri mümkündür.

-Başlangıçta uyku ihtiyacı ortalama 11 saat iken, bu dönemin sonuna doğru 10 saate düşer.

-Özellikle boyu hızla uzayan çocuklarda bu çağda kambur durma eğilimi belirir.

Çocuk, kendi sağlığını koruma işinde bir takım sorumlulukları üzerine alabilir.

-Bu çağda beden sağlığı ile düşünme gücü arasında sıkı bir ilişki vardır.

PSİKO-SOSYAL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

.       Çocukların en önemli duygusal ihtiyaçları sevilmek, beğenilmek, benimsenmek ve değer verilmektir.

      Evde olsun, okulda olsun, çocukta ilgi merkezi olmak istediği kuvvetlidir

       Evde veya okul hayatındaki baskılar ve gerginlikler sonucu olarak, çocukta yalan söyleme, kopya etme, başkalarına ait eşyayı alma olaylarına rastlanır. Aynı sebeplerle çocukta parmak emme, tırnak yeme, yüzde tikler gibi haller de meydana gelebilir.

Başarılı olmak ihtiyacı kuvvetlidir      Başarılı olmak ihtiyacı kuvvetlidir. Bu yaştaki çocukların, gerçek başarılar elde edemedikleri zaman, hayali başarılarla övündükleri görülebilir.

Bu dönemde çocuklar çeşitli duyguların etkisi altındadır        Bu dönemde çocuklar çeşitli duyguların etkisi altındadır. Korku, öfke, kıskançlık, neşe, sevgi gibi birçok duygular birbiri ardına çocuğun günlük hayatını doldurur; duygusal halleri çabuk değişir.

Bu çağda çocuklar grup veya takım halinde oynamak gücünü kazanırlar Bu çağda çocuklar grup veya takım halinde oynamak gücünü kazanırlar. İşbirliği isteyen etkinliklere girişir ve 7 – 8 kişilik gruplar içinde uzun süre oynayabilirler,

Bu dönemde, arkadaşlıklar kısa sürelidir, yani çabuk değişir, birtakım darılmalar ve barışmalarla devam eder. Bununla beraber, arkadaşlık, hayatlarının önemli bir yanıdır.

Bu dönemin başında kız ve erkek çocuklar birbiriyle oynamaya devam ederlerse de genel olarak en yakın arkadaşlarını gene kendi cinslerinden seçerler. Bu çağın sonuna doğru kız ve erkek çocukların ilgileri ve oyun etkinlikleri ayrılmaya başlar.

- Giyim, konuşma ve zevk bakımından çocuk arkadaşlarını taklit eder.

Çocuklar yaşıtlarının duygu ve düşüncelerinin farkında olmaya ve bunlara önem vermeye başlarlar

-       Bu çağdaki çocuk, ana ve babasına karşı birbirine zıt toplumsal tepkiler gösterir. Bazen aile büyüklerine karşı isyancı bir tavır takınır, yaramazlık, haşarılık eder, bazen de çok saygılı ve duygulu olabilir.

Günün önemli bir kısmını okulda geçirmesine rağmen, çocukta, ana baba sevgisi ve ilgisine olan ihtiyaç hemen hemen okul öncesi çağındaki kadar kuvvetlidir. Ana ve babası tarafından başarısına ilgi gösterilen çocuğun, arkadaşlarına göre daha iyi geliştiği görülür.

Bu yaştaki çocuklar arasında sık görülen arkadaşlarını şikayet etme halleri, çok kere öğretmenin ve yetişkinlerin ilgisini çekmek veya onların değerler sistemini benimsediklerini ispatlamak gayreti ile yapılır.

-      Genel olarak, çocuklar yetişkinlerin davranış standartlarını benimsemiş durumdadırlar. Onlara göre neyin doğru, neyin yanlış olduğu konularında büyükler en üstün otorite sayılır. Çocuklar arasında bir değerler sisteminin gelişmesi belirtilerine ancak bu dönemin sonunda rastlanır.

BU DÖNEMDE EBEVEYN VE ÖĞRETMENİN YAPMASI GEREKENLER

-      Okula yeni adımını atan çocuk, ev ve aile hayatından farklı yeni bir çevreye uyma sorunu ile karşılaşır. Çocuk, yaşıtlarından meydana gelmiş bir grup içine katılmak, bu değişik ortamda öğretmen ve arkadaşlarına kendisini beğendirmek zorundadır. Bu geçiş, bazı çocuklar için kolay, bazıları için ise çok zor olabilir

-     Bu dönemin başında, büyük ve küçük kasları hala gelişmekte olan çocuğun hareket ve etkinliğe ihtiyacı vardır. Özellikle göz ve el arasındaki işbirliği henüz gelişme halindedir. El hareketleri, çocuğun konuşması kadar düşünme güçlerini de geliştirir.

-İlkokulun birinci döneminde beden sağlığı ile okul başarısı arasında sıkı bir ilişki vardır.

- Zihin güçleri çevreden gelen uyarıcılarla beslenir .

- Başarı ile ruh sağlığı arasında sıkı bir ilişki vardır.

HAZIRLAYANLAR Adem PEKER Fatma Filiz KIZIL Muammer YAZICI Nevzat Karabağ Anadolu Lisesi Psikolojik Danışmanı Fatma Filiz KIZIL Yılıdızkent İMKB İlköğretim Okulu Psikolojik Danışmanı Muammer YAZICI Cemal Gürsel İlköğretim Okulu Psikolojik Danışmanı